מנהלת תיכון לתלמידותיה: "אתן נראות שמנות". צילום: Shutterstock

מנהלת תיכון לתלמידותיה: "אתן נראות שמנות"

בזמן שחלק נכבד מבתי הספר קובעים קוד לבוש מסויים על מנת לשמור על ה"צניעות", מנהלת תיכון בדרום קרולינה לקחה את הנושא למקום אחר ואישי לגמרי. אחת הזכויות אותן אמורה לקבל תלמידה בתיכון היא ללמוד בסביבה נטולת שיפוט ובתחושה שהיא תמיד תתקבל, זכות שנגרעה מהתלמידות בתיכון המדובר

היום (ו') מתחילים הלימודים בבתי הספר, וזהו זמנם של התלמידים והתלמידות לחזור ולהתלבש לפי קוד הלבוש של בית הספר בו הם לומדים. בחלק מבתי הספר ישנן הנחיות לבוש קפדניות במיוחד, וכנראה שכך מתקיים גם בתיכון סטרטפורד בדרום קרולינה, ועדיין - אין שום סיבה למה שהת'ר טיילור, מנהלת התיכון, אמרה לתלמידות הלומדות בבית הספר המדובר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

ברוב בתי הספר אין ללבוש טייץ, ובחלק מבתי הספר מותר - רק במידה והוא מגיע עד הברך. בעוד ברוב בתי הספר קוד הלבוש הזה נובע מסיבות של "צניעות" (שגם זה ממש לא בסדר), הדיון כאן לגבי דרישת מנהלת תיכון סטרטפורד בנוגע לנושא מגיעה ממקום אחר לגמרי, וממש לא מוצדק.

הדימוי העצמי של נערות צעירות מושפע קודם כל מבית הספר
הדימוי העצמי של נערות צעירות מושפע קודם כל מבית הספר © צילום: Shutterstock

בהקלטה שהתקבלה על ידי תחנת חדשות בדרום קרולינה, ניתן לשמוע את המנהלת אומרת לתלמידותיה דברים נוראיים ומביישים לגבי פריט הלבוש הזה. "אם מישהו לא אמר לכן את זה קודם, אני הולכת להגיד לכן את זה עכשיו - אם אתן לא מידה אפס או שתיים ואתן לובשות משהו כמו טייץ, גם אם אתן לא באמת שמנות - אתן אכן נראות שמנות".

גם אם המנהלת אמרה את הדברים האלו רק כדי שתלמידותיה ידבקו בקוד הלבוש של בית הספר, היא עדיין גרמה לתלמידות רבות להתבייש במידתן ובמשקלן. רק הרמיזה על כך ש"השומן הוא דבר שלילי" (והוא ממש לא) הנובעת מדבריה של המנהלת, עלולה לגרום נזק נפשי ואף פיזי כבד מאוד לתלמידות, מסיבות ברורות.
אחת התלמידות הפגועות מספרת: "אני לא מידה אפס, ובגלל הדברים שהמנהלת אמרה, הרגשתי נורא בנוגע למידה שלי."

פאט-שיימינג? כנראה שגם בבית ספרינו
פאט-שיימינג? כנראה שגם בבית ספרינו © צילום: Shutterstock

המנהלת כנראה הבינה את גודל הנזק שעשתה, ומיהרה לפרסם הודעה, בה נכתב כי היא לא התכוונה לפגוע באף אחת עם הדברים שאמרה, ואף נפגשה עם התלמידות כדי לדבר על המקרה: "נפגשתי עם התלמידות לאחר האירוע ודיברתי על האמירה שנאמרה אז. אמרתי לתלמידות שלא התכוונתי לפגוע באף אחת, בכל דרך שהיא והכרזתי בפני כולן שאני אחת המעריצות הכי הגדולות שלהן, כי הן משקיעות ומצליחות בבית ספרי. לאחר השיחה, אני משוכנעת שקיבלתי את תמיכתן, ואנחנו מוכנות להמשיך הלאה יחד".

תגובות