טור דעה: "נשים וילדות עדיין לא מקבלות שוויון הזדמנויות". צילום: Shutterstock

טור דעה: "נשים וילדות עדיין לא מקבלות שוויון הזדמנויות"

יום הילדה הבינלאומי חל ממש היום (ד') ומטרתו היא מתן הזדמנויות שוות וקידום נערות צעירות מתחת לגיל 18. כתבתנו שחר בן ימיני בטור דעה על היום המיוחד: "את מטרת היום הנפלא הזה צריך לציין כל יום מחדש, וקידום נשים צריכה להיות מטרה, לא משהו שמציינים אותו פעם בשנה"

היום (ד') מציינים ברחבי העולם את "יום הילדה הבינלאומי", שמטרתו לקדם את זכויותיהן ושוויון הזדמנויותיהן של ילדות מתחת לגיל 18. את היום הזה החלו לציין בסך הכל לפני חמש שנים, בשנת 2012, בהתאם להחלטת האו"ם שהתקבלה בנובמבר 2011, והוא הינו יוזמה של ארגון לא ממשלתי ששמו "תכנון עולמי", שפועל לשינוי בנוגע לנושאים נרחבים מדוברים ברחבי העולם. 

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

עצוב לומר כי מעמד האישה הינו נושא רגיש ברחבי העולם כולו, ולא רק בישראל הקטנה שלנו.
באתר "יום הילדה הרשמי" מוסבר כי ההיסטוריה מראה שלא קל להיות אישה בעולמנו, ולמרות שינויים במעמדן של נשים בעולם ויחס החברה כלפיהן, יש עוד דרך לעבור.

"מעמד האישה הינו נושא רגיש ברחבי העולם כולו" © צילום: Shutterstock

ישנן מספר דוגמאות שמוכיחות זאת: בעולם של היום, ילדה אחת לפחות מכל שבע מדינות מתפתחות נישאת בהכרח עוד לפני היותה בת 15; ובארצות הברית, למשל, מדווחת אחת מכל חמש תיכוניסטיות כי הותקפה מינית. ניתן לראות זאת גם ברשתות החברתיות, נשים צעירות מציגות את עצמן או מוצגות באופן מיני שהחברה נותנת לו לגיטימציה; בקליפים מוזיקליים נשים לרוב הינן רק עוד "בובה מינית מרקדת" ולא יותר מכך. האם אינו זה ניצול של תמימות? טירוף?

האם אינו זה ניצול של תמימות?
"האם אינו זה ניצול של תמימות"? © צילום: Shutterstock

בעיניי, מאד נחמד שישנו יום יחיד בשנה שמוקדש לקידום של נערות אלו וזכויותיהן, או יום נוסף שהינו "יום האישה הבינלאומי" המתייחס לנשים בוגרות, אבל למעשה, בעיניי זוהי סוג של צביעות. לא ייתכן, שבחברה המודרנית הכלל עולמית של שנת 2017, חברה שמתיימרת להיות אכפתית ופמיניסטית, נשים צעירות עדיין יקבלו יחס שכזה. לא ייתכן, שרק בשני ימים מתוך 365 ימים בשנה, אמור להיות לנו אכפת.

לפי דעתי, המצב לא טוב, אבל הוא גם לא רע – אמנם מעמד האישה הולך ומשתפר עם השנים; אך בחברה של היום, כזו שאמורה להיות במצב התפתחותי טוב ומתקדם, הוא טעון שיפור. גם העובדה שאין "יום הגבר הבינלאומי", מראה כי גם בעניין זה, אין שוויון בין המינים. אבל אולי, למעשה, גם לא יכול להיות שוויון כזה? נשים תמיד יצטיירו כחלשות בעיני החברה, המין שצריך לדאוג לו יותר, לפעול לקידומו, אלו שבשני ימים בשנה גורמים להן להרגיש חזקות ומדהימות, ובשאר השנה - נותנים להן להתלונן.

"נשים תמיד יצטיירו כחלשות בעיני החברה" © צילום: Shutterstock
פקחו את העיניים וראו, שיום כזה, שאמנם יש לו מטרה נפלאה, הוא לא מה שיביא את השינוי – השינוי יבוא אך ורק אם החברה הזו, שמתיימרת להיות מה שהיא, תראה את המציאות בעין לא מזויפת, חוקרת ולומדת, ותהפוך את מטרת יום הילדה הבינלאומי לדרך חיים.
תגובות