תורת הפרנדזון: איך מבהירים שאתם רק ידידים?. צילום: Shutterstock

תורת הפרנדזון: איך מבהירים שאתם רק ידידים?

לפתע התחלתם להרגיש שידיד או ידידה מנסה להפוך את הקשר שלכם ל"יותר" ואתם, איך לומר - לא בדיוק בעניין ומעדיפים להשאיר את המצב כפי שהוא. אז איך עושים את המהלך המפורסם בעולם - ה"פרנדזון"?

כולנו היינו שם: פתאום מתחילים לשים לב שאחד הידידים או אחת הידידות פועלים על מנת להסב את הקשר ל"מעבר" לידידות, רק שזה מאוד מביך ולגמרי לא מה שאתם רוצים או צריכים, לפחות לא בשלב זה. איזה מזל שקיים מונח בשם "פרנדזון", שאולם לא נעים במיוחד אך יעיל במצבים מסויימים וקשים. כיצד פועלים לפיו?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קבעתם פגישה? אזהרת איזור ידידותי בלבד!

אם קבעתם להיפגש יחד כדי להכין שיעורי בית, לבלות במסיבה, להכין עבודה או סתם לכיף - ודאו כי הפגישה לא מזכירה דייט באף צורה: אל תיפגשו (רק שניכם לבד) בבית קפה, מסעדה או בקולנוע, פשוט בשל העובדה שהמקומות הללו מזכירים פגישה רומנטית בצורה המפורשת ביותר. במהלך הפגישה, סכלו כל מהלך "רומנטי" שהידיד/ה מנסים להפעיל - אם הם שמים את היד סביב כתפיכם, משחקים לכם בשיער או כל דבר אחר שנראה לכם חוצה גבולות. נסו להישאר במרחק פיזי מובהק וליצור כמה שפחות קשר עין. אל תהיו סנובים, פשוט זהירים יתר על המידה.

התחמקות...

"את/ה נורא יפה היום", "איזה ריח טוב יש לך" או "איזה כיף לי איתך" הן מחמאות שחוזרות על עצמן? הידיד/ה ממשיכים להציע פגישות פרטיות שנראות לכם מחשידות במיוחד? למדו להתחמק! נכון שלא מנומס לענות תשובה יבשה על מחמאה או לסרב לפגישה או לבטלה ברגע האחרון, אבל אין מה לעשות - במצב רגיש כמו זה יש ללמוד לפעול. "סתם זרקתי על עצמי משהו", "כן? דווקא לא נראה לי" או מלמול "תודה" מתחת לשפה הן תשובות לגיטימיות מספיק ומבהירות היטב את העובדה ששאבתם רק את "מה שצריך" מהמחמאה ותו לא; ונסיעה לדודה הרחוקה, בייביסיטר על אחיכם הקטנים או כאב בטן חזק פתאומי הם דברים הגיוניים שקורים. סליחה, תירוצים זו לא מילה גסה. היא דווקא די יעילה, בטח שבמקרה כזה.

"לא, תודה" זו כבר לא אופציה © צילום: Fotolia

שתפו אותם בקראש או בפנטזיה שיש לכם

כמובן, אי אפשר לטעות עם הפעולה הזו. כאשר אתם מדברים עם או ליד אותו ידיד או ידידה על הבחור המושלם או הבחורה המושלמת שלומד/ת בכיתה המקבילה, או על הכוכב החתיך או הכוכבת היפהפייה ברמה בלתי הגיונית אשר כבשו את ליבכם - הרמז מתקבל; ואם לא באופן מידי, אז אחרי פעמיים-שלוש. מישהו אחר או מישהי אחרת כבר הצליחו לסחרר את ראשכם - אין מצב שגם אותו ידיד או ידידה יצליחו לעשות זאת באותה צורה ובטח שלא להיכנס לתוך הלב שלכם. 

"את/ה כמו משפחה בשבילי!"

המשפטים הידועים "איזה מדהים/מדהימה את/ה, הלוואי וכולם היו כמוך", "אני אוהב/ת אותך כמו אח/ות" וכמובן גולת הכותרת "הלוואי ומישהו/מישהי היו אוהבים אותי כמוך", הם משפטים שמעבירים את המסר בצורה חלקה ועם זאת באופן עקיף - מביע בדיוק את מה שצריך ועם זאת מבלי לפגוע. ידוע שאין אהבה גדולה יותר מאהבה של בני משפחה, שיסתפקו בכך. אין צורך להתחיל משפחה חדשה.

שירים מרמזים

לא חסרים בעולם המוסיקה שירים על ידידות טהורה ו/או פרנדזון. שלחו שירים כאלה לאותו הידיד או הידידה בווצאפ או בפייסבוק, הכניסו אותם לפלייליסט משותף והשמיעו בקולי קולות כשאתם נפגשים איתם - "FRIENDS" של מרשמלו ואן-מארי אשר הוכתר כהמנון הפרנדזון הרשמי, שיר הפתיחה של הסדרה "חברים" או סתם שירים חמודים שתקבלו כשתכתבו "Friends" ביוטיוב (כמו השיר "True Friend" של האנה מונטנה, למשל) יכולים בהחלט לעשות את העבודה והמסר יעבור מבלי שתצטרכו להגיד משהו בכלל (אולי חוץ מ"איך אני אוהב/ת את השיר הזה! אני כל כך מתחבר/ת אליו").

 

לא פועל?! פשוט אמרו להם

כנראה שהם ממש נדלקו עליכם, אם הם מתעקשים וממשיכים לנסות אחרי שרמזתם להם בצורה מפורשת שאתם לא בעניין. במקרה כזה אין מה לעשות - עליכם להפעיל את הפרנדזון באופן מילולי. ערכו איתם שיחה או תפסו אותם במילה כשהם (שוב) מנסים להתחיל איתכם או למשוך אתכם, והסבירו להם שאתם אמנם מאוד אוהבים אותם - אבל אך ורק בתור ידידים ולא מעבר, לפחות כרגע. אנחנו בטוחים שהם יבינו ויקבלו את עמדתכם, או יעמידו אתכם על טעותכם ויסבירו כי כל ה"מהלכים" שלהם היו אך ורק מחוות של ידידות טהורה - במקרה כזה, אל תמהרו להאמין להם. יכול להיות שהם פשוט נורא מובכים ומפחדים לפגוע בקשר שלכם. הכל בסדר, תנו להם את הזמן שלהם.

בעודכם מיישמים את הטיפים שלנו בכתבה - זכרו לא להיות אגרסיביים מדי או להתעצבן יותר מדי. אל תשכחו שהם עדיין נמצאים עמכם בקשר ידידותי או חברי! אתם לא רוצים להרוס אותו או להעליב אותם, נכון?

תגובות