בלי סודות: "הוא רוצה להיפגש איתי רק כשיש לי בית ריק". Fotolia

בלי סודות: "הוא רוצה להיפגש איתי רק כשיש לי בית ריק"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"הוא רוצה להיפגש איתי רק כשיש לי בית ריק"

בת 16 שואלת: "היי, אני כבר חצי שנה מדברת עם מישהו ממש חמוד. דיברנו כבר הרבה זמן על להיפגש, אבל עוד לא יצא לנו להיפגש. אחת מהסיבות שעדיין לא נפגשנו, זה כי הוא רוצה להיפגש רק כשיהיה לי בית ריק. אני אמרתי לו שאני פחות בקטע של סטוצים ולשכב בדייט ראשון והוא יודע והבין את זה. אבל עצם העובדה הזאת, שהוא חצי שנה מחכה לרגע שיהיה לי בית ריק, ואנחנו לא סתם יוצאים אפילו לשתות קפה או משהו זה מוזר לי. מה לעשות?"

תשובת היועצת: "פונה יקרה, אני מבינה מדברייך שאת בקשר טלפוני עם בחור ונהנית מהקשר ומתשומת הלב. יחד עם זאת, מה שאת מתארת כמוזר, מסתמן כסימן שאת מבינה שמשהו לא בסדר וגם אם קשה לך לקבל זאת, כי זה מקלקל את החוויה הנעימה, חשוב שתקשיבי לקול הפנימי שלך. ניכר שיש ביניכם פער מבחינת הרצונות, ומהדברים שאת כותבת אני שמה לב שאת מבינה שקיים פער וזה מטריד אותך. מהתיאור שלך אני מתרשמת שהוא לא רוצה להיפגש "סתם". משתמע כי יש לו רצון מסוים שכולל את הבית שלך ריק. ישנו סיכוי גבוה שהוא מעוניין במגע שאמרת שאינך מעוניינת בו. ניכר כי גם אם הבהרת שזה לא מתאים לרצונות שלך, הוא ממשיך לנסות לייצר איתך סיטואציה שבה יתאפשר לו לנסות ולשכנע אותך אחרת. אני מבינה את הלבטים שלך ואת המקום ממנו הם מגיעים. חשוב לי לציין שאת יודעת מה מתאים לך, וטוב שאת קשובה לעצמך. אם את מרגישה שמה שהוא מציע לא עונה על מה שאת רוצה, אז אני כאן כדי לחזק אותך להקשיב לקולות הפנימיים שלך שמנעו את הפגישה הזו עד עכשיו. לצד זאת, אני מבינה את הרצון שלך להתייחס לשאלות שעולות בך ולבחינה האם ייתכן וזה לא כמו שאת אומרת וחושבת. לרוב, כשיש התלבטות, זה סימן שאין השלמה. חשוב שתשאלי את עצמך מה הסיבה שאת מתלבטת כרגע? אם את מעוניינת לקיים איתו פגישה, יש סיכוי שינסה לשכנע אותך לקיים מגע מיני. האם זה משהו שאת רוצה? האם את מרגישה מספיק בטוחה איתו כדי לשהות איתו לבד בבית שלך? האם את בטוחה שהוא יכבד את רצונותייך ואת גופך אם תהיו לבד? תשובות לשאלות אלו, יכולות לעזור לך למקד קצת יותר את התחושות שלך סביב הסיטואציה הלא פשוטה הזו. נשמע שאת מאוד שומרת על עצמך, ואני רוצה לחזק אותך להמשיך לעשות זאת. קשה מאד לעמוד בפני הקסם והתחושה הנעימה שאני בטוחה שהשיח ביניכם מייצר בך. יחד עם זאת, בטחונך הפיזי והנפשי הוא מעל לכל. ההמלצה שלי היא לא לקיים מפגשים אינטימיים מבלי שפגשת את הא/נשים לפני כן במרחב ציבורי שבו את יכולה לדעת במי מדובר כשיש אחרים בסביבתך, מתוך מטרה אמיתית לשמור קודם כל על בטחונך האישי. חשוב לי להגיד שכשתכירי מישהו שתרגישי שמתאים לך, לא יהיו לך ספקות והכל ירגיש הרבה יותר נכון. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: shutterstock

"גירוד באיבר המין זה טבעי?"

בת 14 שואלת: "אם מגרד לי באיבר המין זה בסדר? אולי בגלל השערות העוקצניות? האם עוד בנות מרגישות כך?"

תשובת היועצת: "שלום לך, ראשית, אני רוצה לחזק אותך על שפנית אלינו. כל הכבוד לך שאת שואלת ומתעניינת, חשוב להיות מודעות לשינויים הקורים בגופינו ולהתפתחות שלנו. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים אלו ואני ממש שמחה שאת מתייעצת לגביי תהליכים שקורים בגוף שלך. בגיל ההתבגרות צומחות שערות באזור איבר המין, גם לבנות וגם לבנים. זה מאוד טבעי ובריא וזה מראה על התפתחות תקינה של הגוף. תפקיד השערות הוא לסנן לכלוך שלא יגיע לאזור של הפות, משום שאם יגיע לשם יכולות להתפתח דלקות ותחושות לא נעימות של גירוד או עקצוץ. אבקש שתנסי לשים לב למיקום הגירוד- האם הוא בתוך או מחוץ לפות? אם הוא מחוץ לפות ואת מגלחת את האזור, מאד ייתכן שהגילוח גורם גירוי ולגירוד. הרבה נערות שלא מסירות שיער עדיין חוות גירוד, לרוב בגלל שימוש בתחתוניות. שימי לב שיש להחליף אותן עד 8 שעות, כמו גם אין צורך להשתמש בהן כשאת נמצאת בבית או הולכת לישון. התחתוניות מיועדות למי שמפריע לה ההרגשה של לחות או רטיבות בתחתונים, שנגרמת עקב ההפרשות הטבעיות בפות, בזמנים שהיא מחוץ לבית. אם הגרד הוא מבפנים, יכולות להיות לכך מספר סיבות, שאותן מומלץ לבדוק אצל רופאת נשים. אני מזמינה אותך ליצור קשר עם עמותת "דלת פתוחה" ולקבוע תור לרופאת נשים שמתמחה בנערות, עם רגישות ועדינות מתאימה. שיהיה הרבה בהצלחה.

© צילום: shutterstock

"על מה צריך לחשוב בזמן אוננות?"

בת 14 שואלת: "שלום, אני בת 14 ויש לי שאלה- האם זה בסדר שאני מאוננת בגילי? אני מאוננת לעיתים קרובות, זה בסדר? ועל מה אני צריכה לחשוב בזמן אוננות?"

תשובת היועצת: "אני שמחה שאת פונה אלינו ומעוניינת לחקור ולגלות את גופך ואת מה שגורם לך הנאה. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים אלו ואני ממש שמחה שאת מתייעצת לגביי תהליכים שקורים בגוף שלך. נשים, כמו גברים, מרגישות דחף מיני וחרמנות. בגיל ההתבגרות, כפי שאת כנראה כבר יודעת, הגוף עובר שינויים משמעותיים. הגוף מוצף בהורמונים ולכן אנחנו מרגישות צורך ורצון לאונן. אספר לך כי מרבית בני הנוער מאוננים, גם אם הם לא מדברים על כך. כלומר, אוננות היא טבעית ונורמלית לגמרי ובטח שזה בסדר (ואף מומלץ!) שאת מאוננת. אוננות והפנטזיות שלנו הן פעולות טבעיות בגיל ההתבגרות ובכלל. אוננות מלמדת אותנו מה נעים לנו ואיזה מגע עושה לנו תחושה טובה בגוף וכך אוננות עוזרת לנו להכיר את גופנו הכי טוב. כמו כן, לאוננות ישנם יתרונות רבים, למשל- לאחר אוננות מופרשים הורמונים כגון מלטונין, הורמון השינה ואנדורפינים, הורמוני ההרגשה הטובה. לכן אוננות יכולה לעזור לנו להירדם, להיות במצב רוח טוב ולהפחית מתחים וחרדות. הנה סרטון שמראה מה קורה בגוף. אני מזמינה אותך להמשיך לחקור את הגוף שלך באמצעות מראה, להתיידד איתו ולהרגיש איתו בנוח. תחקרי את גופך גם באמצעות מגע עם אצבעות וליטופים. צאי למסע, גלי בעזרתך ובעזרת הידיים איפה נעים לך יותר ואיפה פחות. כי את ורק את יכולה לדעת איפה איך ומתי נעים לך. כמו כן, אוננות מאפשרת לנו לפתח פנטזיות מיניות על דברים שמגרים אותנו ומלהיבים אותנו מבחינה מינית. אין דבר ש"נכון" לחשוב עליו בזמן אוננות וכל מה שגורם לך להרגיש נעים ונוח זה ממש לגיטימי ובסדר. את גם יכולה כמובן לחשוב כל פעם על משהו אחר, זהו תחום שבו ניתן להפעיל את הדמיון ולקחת אותו לאן שרק רוצים. מקווה שעזרתי, בהצלחה בהמשך".

 "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/.

תגובות