לקראת יום האישה: כך תוכלו לסייע לנערות ונשים שהוטרדו במרחב הציבורי. sutterstock

לקראת יום האישה: כך תוכלו לסייע לנערות ונשים שהוטרדו במרחב הציבורי

הידעתם? 73% מהנשים שעברו הטרדה מינית במרחב הציבורי בנוכחות אנשים אחרים - העידו שאף אחד או אחת לא ניגשו לעזור להן. אז למה זה קורה? וכיצד אתם יכולים לסייע לאותן הנערות והנשים? כל התשובות בכתבה שלפניכם

בעוד יומיים (א'), יחול אחד מהמועדים החשובים והייחודים ביותר בשנה, הלא הוא - יום האישה הבינלאומי. כמו בכל שנה, גם הפעם היום הזה מביא עימו אינספור תהיות ומחשבות בהקשר לסוגיות שנוגעות למין הנשי. אחת מהסוגיות הללו, היא כמובן - הטרדות מיניות במרחב הציבורי: הרי שבמידה ותשאלו כל נערה או אישה שנמצאת בחייכם לגבי כמות הפעמים שהן עברו הטרדה מינית ברחוב, כנראה שכולן יענו: "יותר מפעם אחת". 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אם אתם לא מאמינים לעובדה זו, כדאי שתעיינו בתוצאות של הסקרים הבאים: לרגל יום האישה הבינלאומי, ערכה חברת "לוריאל ישראל" סקר בנושא הטרדות מיניות במרחבים הציבוריים. במקביל, נערך סקר בינלאומי שבדק את ההשפעות השליליות של ההטרדות על הנשים והנערות. למרות השוני במקום התרחשות הסקר, התוצאות תואמות אחת לשנייה באופן כמעט מושלם.

תוצאות הסקרים:

  • בשלושת החודשים האחרונים, 50% מהנשים חוו הטרדה מינית במרחב הציבורי, לפחות פעם אחת.

  • 79% מהן ציינו שהיו סביבן אנשים אחרים שהיו עדים למקרה, ו - 73% ציינו שאותם צופים מהצד לא התערבו או התעלמו.

  • 58% מעוברי האורח שהיו עדים לתופעה אמרו שאם הייתה להם הכשרה או כלים – הדבר היה מגדיל משמעותית את הסיכוי שיתערבו.

  • 36% מהנשים אמרו שלהטרדה הייתה השפעה חזקה מאוד או חזקה על הביטחון העצמי שלהן.
  • 35% דיווחו על השפעה חזקה על תחושת הערך העצמי.
© צילום: לוריאל פריז

כתוצאה מהנתונים המדאיגים הללו, החברה החליטה לייסד תוכנית מדהימה ומיוחדת במינה, שמכונה "STAND UP". מטרת התוכנית היא להעלות מודעות לתופעת ההטרדות המיניות במרחב הציבורי ולהניע לפעולה ברמה הגלובלית. לדבריו של אילן נקש, מנכ"ל חטיבת מוצרי צריכה בלוריאל ישראל: "במהלך 2020 כל עובדי לוריאל בעולם (86,000 אנשים) יעברו הכשרה להתמודדות נכונה עם הטרדות מיניות במרחב הציבורי, כמובן כולל עובדי לוריאל ישראל. בנוסף, בעתיד הקרוב תושק שותפות עם ארגון חברתי מקומי, בארץ, על מנת לקדם את המודעות והתוכנית העולמית".

מה אתם יכולים לעשות?

ברוח התוכנית הזו ולאור תוצאות הסקרים, החלטנו לערוך עבורכם רשימת מחוות מעצימות שבאפשרותכם לעשות עבור הנערות והנשים החשובות בחייכם. בדרך זו, תוכלו לסייע להן להתמודד עם הירידה בערך ובביטחון העצמי שלהן, שנוצרת כתוצאה מההטרדות הבלתי פוסקות במרחב הציבורי.

החמיאו והודו להן

בין אם מדובר בקרובת משפחה, דמות אמהית או חברה - תהיו בטוחים שהיא תשמח לשמוע כמה אתם מעריכים אותה וכמה חשוב לכם שהיא תהיה שמחה ומאושרת. דבר זה נכון במיוחד כשמדובר במישהי שעברה הטרדה מינית במרחב הציבורי וחווה תחושות שליליות עקב כך.

© צילום: לוריאל פריז

הקדישו להן משפטי העצמה נשית

מה יותר טוב מאשר ציטוטים פמיניסטיים להפליא? הרי שמלבד ההזדהות שהנשים והנערות היקרות לכם יחושו כשהם יקראו אותם, הן גם יתעודדו והביטחון והערך העצמי שלהן יעלה. המלצה שלנו: תיצרו עבורן ברכה מושקעת ואיכותית שמתארת עד כמה אתם אוהבים ומעריכים אותן, ובסופה - הוסיפו אוסף ציטוטים מעצימים ומרגשים במיוחד.

הקדישו להן את יום האישה

כאמור, יום האישה נועד בשביל שתביעו את הערכתכם ואהבתכם כלפי הנשים והנערות החשובות בחייכם, והדרך הכי טובה ליישם זאת היא כמובן - להקדיש את כל היום הייחודי הזה, לדברים שהאישה בחייכם אוהבת. באפשרותכם לצאת לטיול במקום האהוב עליה, לאכול את המאכל האהוב עליה, לקחת חלק בפעילות האהובה עליה ועוד.

אז ביום האישה הזה, תזכרו בתוצאות של הסקרים לעיל ותזכירו לנשים בחייכם עד כמה הן עוצמתיות וחזקות. כמו כן, אל תעמידו פני חרשים ותיזמו מהלכים שעשויים למגר את תופעת ההטרדות המיניות במרחב הציבורי, כי רק כך - תוכלו לשפר את איכות חייהן של הנשים האהובות בחייכם.

 

תגובות