בלי סודות: "יכול להיות שאני בהריון?". פוטוליה

בלי סודות: "יכול להיות שאני בהריון?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. בן 17 שואל: "שלום,אני מרגיש משהו מוזר. אני לא מחפש להגדיר את עצמי מהר, אבל אני פשוט לא יודע מה אני רוצה. אני מרגיש שאני נמשך מינית לגברים, אך יהיה לי מאוד קשה לנהל איתם יחסים רומנטיים כי אני לא מרגיש שאני נמשך אליהם רומנטית. לעומת זאת, אני מרגיש שאני נמשך מינית לנשים ברמה מועטה אבל אני מתרגש מהן רומנטית הרבה יותר! אני יודע שאני רוצה להיות עם אישה וזה תמיד יהיה לי בראש כאשר אנסה לדבר או לפתח משהו עם גבר.. אני מבולבל, מצד אחד מינית זה גברים ומצד שני רומנטית זה נשים, איך אפשר לחיות ככה? אני ממש לא רוצה בזה, אני ממש רוצה להיסגר לפחות על מין אחד שיהיה בו את שני המרכיבים".

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה מאוד שפנית אלינו, נראה שלא קל לך מול המחשבות והגילויים החדשים וזה נהדר שאתה מוכן להיעזר בגורמים מקצועיים כדי להבין טוב יותר תהליכים מורכבים שעוברים עליך. אתה מתאר תחושה של בלבול וחוסר וודאות לגבי הנטייה המינית שלך. חשוב לי להרגיע אותך שזה נורמלי לחלוטין ואלה תחושות שחווים נערים רבים בגילך. ראשית, זה מצוין שאתה חושב על הנושאים האלו ושחשוב לך לחקור את מיניותך. זה בדיוק הגיל לתהות, להתנסות, להסתקרן וגם לנסות ולהגיע לתשובות. אבל, ייתכן מאוד שגם לא יגיעו אליך תשובות חד משמעיות כרגע וזה בסדר. במידה ויש לך ספקות ומשיכה לשני המינים, בהחלט לגיטימי והגיוני להתנסות מינית וגם רומנטית עם שני המינים, ורק לאחר מכן להחליט לאן יותר נוטה ליבך וגופך. אולי למין אחד, אולי לשניהם, כך או כך הכל לגיטימי והעיקר שתעשה מה שטוב לך עם אנשים שעושים לך טוב. מה שמוביל אותי לנקודה השנייה. ייתכן מאוד שגם לא תגיע כלל לתשובה חד משמעית, לא בקרוב, לא לאחר התנסויות מיניות ורומנטיות ולא בהגיעך לבגרות. ישנם רבים אשר נמשכים מינית ורומנטית לשני המינים ואין בכך שום דבר פסול, זו הזהות המינית שלהם והם שלמים איתה לחלוטין ולמעשה אף מרגישים שהם "נהנים משני העולמות. בנוסף, הנושא של זהות מינית הוא נושא שיכול להתפתח ולהשתנות במהלך החיים ולכן מה שתחליט שטוב עבורך עכשיו לא בהכרח יקבע גם את תחושותיך בעתיד. כפי שציינתי, אתה נמצא בעיצומו של גיל מלא בשאלות ותהיות פנימיות, במחשבות על העתיד והעבר ורצון עז להגיע לגיבוש בכל מה שקשור לזהות האישית והמינית שלך. ההתנסויות והמחשבות האלו הן קריטיות בכדי להגיע לבגרות באופן השלם והמסופק ביותר. המשך לתהות, אך היה יותר סלחן כלפי הבלבול שאתה חווה, זה נורמלי לחלוטין ואף מתבקש. אני מקווה שעזרתי לך מעט בתהיות שלך ומאחלת לך להתנסות, לפקפק,להיות קשוב לעצמך ולהיות שלם עם הבחירות והמחשבות שלך". 

© Fotolia

בת 15 שואלת: "היי, לפני כמה ימים קיבלתי הפרשה מוזרה קצת, היא הייתה בצבע חום (לא כמו של דם יבש) והיא הייתה ממש קטנה ואחרי זה לא היה כלום. אני לא יודעת אם זה מחזור או שזה קדם מחזור אבל כבר עברו מאז שלושה ימים ולא היה כלום מלבד זה. לא קיבלתי מחזור לפני ואני לא יודעת מה זה אומר וגם לא אמא שלי".

תשובת היועצת: "שלום לך יקרה, אני שמחה שאת סקרנית לגבי תהליכים שקורים בגופך ומתייעצת לגביהם. את נמצאת בגיל שמלווה בכל כך הרבה שינויים כל הזמן. בתור אישה, חלק מהדברים שמשתנים ומעידים על ההתפתחות הגופנית והמינית שלך, היא ההפרשה הנרתיקית (זו שיוצאת מהפתח שנמצא בין השפתיים של הפות). את מודעת לגוף שלך והצלחת לזהות שמשהו השתנה בו וזה נפלא. איזה יופי שאת יכולה לשתף את אמא שלך במה שעובר עלייך. כל כך חשוב שיש עם מי להתייעץ! אם עדיין לא קבלת ווסת ראשונה, בהחלט יכול להיות שזה סימן שבקרוב תתחילי לקבל וסת. הוסת יכולה להתחיל אצל כל נערה בדרך אחרת לגמרי. הפרשה בצבע חום ממשהיא תופעה טבעית ותקינה. לפעמים הופעת הפרשה חומה יכולה להימשך מספר ימים, לפעמים היא יכולה בהדרגה להפוך להפרשה יותר ורדרדה/ אדמדמה/ דמית ולפעמים היא יכולה פשוט לעצור ולחזור כעבור כמה שבועות או אפילו כמה חודשים. ההתפתחות והשינויים בגוף שלנו הם הדרגתיים וקורים בקצב שלהם. כשאנחנו מודעים לכך, לפעמים יותר קל להתרגל לשינויים האלה ולהתכונן אליהם. חשוב לי לציין שהפנייה אלינו אינה ייעוץ רפואי. בכל מקרה של חשש, כאבים, דימום כבד ולא מוסבר, אל תהססי לפנות לבדיקה של רופא".

© fotolia
בת 18 שואלת: "שלום, אני נוטלת גלולות מינס, 24 פעילות ו-4 דמה. אם נפלה לי אחת מגלולות הדמה (יום 26) על הרצפה ולא נטלתי אותה, יש סיכוי שאני בהיריון? את שאר הגלולות לקחתי כרגיל. אני יודעת שב-4 גלולות הדמה אין חומר פעיל אבל עדיין רציתי לשאול מה יש בהן ואם זה נורא אם לא לקחתי אותן. בנוסף, רציתי לשאול אם זה בסדר שבאחד הימים החודש לקחתי את הגלולה ב3 שעות איחור מהשעה הרגילה? תודה!"

תשובת היועצת: "היי, קודם כל אני שמחה שפנית אלינו. כל הכבוד שאת עם יד על הדופק ומבררת מידע נוסף על הגלולות שאת לוקחת ולא מקלה ראש בעניין. לגביי השאלה שלך, גלולות הדמה הן גלולות פלסבו (לא מורכבות מהורמונים) ואין להן השפעה מעבר להשפעה פסיכולוגית שמטרתה למנוע שכחה בנטילת הגלולה או בלבול ותהייה לגביי לקיחת גלולה או התחלת חפיסה חדשה. לכן, אם הקפדת על נטילת הגלולות הפעילות בחפיסה ושכחת ליטול גלולת דמה - אין חשש להיריון. לגביי השאלה השנייה, חשוב להקפיד על שעה קבועה של לקיחת הגלולה כיוון שזה שומר על המאזן ההורמונלי של הגוף. עם זאת, סטייה קלה בשעה של נטילת הגלולה אינה פוגמת בהגנה של הגלולה נגד היריון. לכן, אם לקחת את הגלולה ב-3 שעות איחור מהשעה הרגילה גם במקרה זה אין חשש להיריון.בעיקרון גם אם נוטלים את הגלולה עד 12 שעות איחור מהשעה הקבועה ההגנה נשמרת (רשום גם על גבי החפיסה עצמה), אך כאמור מומלץ להקפיד ולהשתדל ליטול בשעה קבועה כדי להגביר יעילות".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/

 
תגובות