מאמי יש לי אקסים: איך לא להתנהג לאחר פרידה. פוטוליה

מאמי יש לי אקסים: איך לא להתנהג לאחר פרידה

לא כולם יודעים כיצד עליהם להתנהג לאחר פרידות- האם כדאי להישאר ידידים של האקסים? האם להוריד להם עוקב? התשובות לכל השאלות הללו ועוד בכתבה הבאה!

למטבע יש שני צדדים, וכך גם לאהבה- היא יכולה לגרום לנו להרגיש שייכים ורצויים, ולפעמים גם כעוסים ופגועים, מה שיביא בסופו של דבר לפרידה, אך האם אנחנו צריכים לאפשר לרגשות הללו לשלוט בנו ולהשפיע על היחס שלנו לאקסים? 

  1. עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

ריבאונד- בעד או נגד?   

זכרו לסרב לריבאונד. המשמעות של ריבאונד היא לנצל אדם אחר ואת הרגשות שלו כלפיכם רק על מנת שתרגישו יותר טוב. היחס הזה הוא לא יחס שאתם הייתם רוצים לקבל ממישהו אחר, נכון? אם כך, אז אל תנהגו בצורה כזאת כלפיי אנשים אחרים. עם הזמן, אתם תלמדו ליהנות גם כשאתם לא נמצאים בזוגיות, ובעתיד כשכבר תתגברו על האקסים, תוכלו גם להיכנס למערכות יחסים חדשות ובריאות.

פרידה היא לא מלחמה

אל תנסו להוכיח שטוב לכם כל הזמן- כמובן שלא טוב לכם! אתם אחרי פרידה! וכפי שאתם לא מרגישים שמחים לגמרי- כך גם האקסים שלכם. פרידה היא לא מלחמת התשה נגד בני הזוג לשעבר, אלא סוג של מלחמה פרטית ביניכם לבין עצמכם, שהתוצאה שלה ידועה מראש- התגברות שתהווה ניצחון, כמובן. אל תנסו לחשוב על האם הצד השני התגבר, מהסיבה הפשוטה שהרגשות שלהם הם לא העניין שלכם יותר. תתעסקו בעצמכם. הניסיון להוכיח שהתגברתם בעוד שאתם עדיין לא- שווה ללשקר לעצמכם, מה שיאמלל אתכם בסופו של דבר. זה בסדר להוריד את החיוך מפנינו, לכולם יש תקופות כאלו. תנו לכאב לזמן לכהות- אפילו תיקחו הפסקה מהרשתות החברתיות ותחזרו רק כשאתם מרגישים שהמצב שלכם השתפר.

© פוטוליה

לזרוק את הכעס לפח הזבל

ההתגברות על האקסים תימשך זמן מה, אך אתם תוכלו לעשות זאת רק לאחר שתפסיקו להרגיש רגשות כלפיהם. הרגשות הללו יכולים להיות גם כעס. כלומר, אתם תהיו חייבים לשחרר מעליכם את הכעס כלפיי האקסים ולאחל להם כל טוב בהמשך חייהם בלעדיכם. כאשר אתם ממשיכים לכעוס על בן אדם, הקשר בניכם ממשיך ואתם עדיין נאחזים בו. רק כשתלמדו להתעלות מעל הרגשות שלכם ולא לכעוס על האקסים שלכם- תוכלו לצאת לדרך חדשה ולהתגבר לחלוטין על הפרידה.

להתנתק לחלוטין מהאקסים

לכל סוף יש התחלה חדשה- זוגיות יכולה להפוך לידידות עם הזמן. שימו לב שאתם נותנים ללב שלכם מספיק זמן ומרחב על מנת להתרפא ורק לאחר מכן תחליטו מה אתם רוצים להפיק מהקשר עם בני הזוג לשעבר. ניתוק מוחלט מהגורם שהופך אתם לעצובים הוא הפיתרון האידיאלי להתגברות עליו. ולכן, תנסו להוציא את האקסים מהחיים שלכם- החל מהסרת מעקב ברשתות החברתיות, דרך ניתוק קשר בחיים האמיתיים והתנגדות להמשכת הקשר כידידים ועד להפסקת התקשורת עם חבריהם. כל דבר שתעשו שיגרום לכם להתרחק ולשכוח מהאקסים הוא מבורך.

© צילום: Fotolia

אל תעברו את זה לבד

כרגע בוודאי נדמה לכם שהפיתרון הטוב ביותר עבורכם הוא להישאר קבורים מתחת לפוך ולבכות, אך אנחנו כאן כדי לחדש לכם בנושא- התנהגות כזו תפגע בכם יותר משהיא תועיל ותגרום לכם לשקוע לעצבות. כמובן, כדאי שתיקחו לעצמכם כמה רגעים בשביל חשבון נפש והשלמה עם המצב, אך לאחר שתעשו זאת, תצאו מהבית יחד עם חברים או משפחה ותעשו דברים שיגרמו לכם להרגיש שמחים, למרות שהאקסים לא נמצאים אתכם. תמצאו תחומי עניין חדשים ותרכשו חוויות שלא היה לכם זמן לרכוש כשהייתם בזוגיות. החיים מחכים לכם בדיוק איפה שהשארתם אותם- והם רוצים להיטרף על ידכם!

אל תייחסו חשיבות לאהבה שלהם כלפיכם

תזכרו שיש המון אנשים בעולם שאוהבים אתכם. אמנם האקסים כבר לא נמנים בין אותם האנשים, אך אתם לא צריכים להיאחז באהבה שלהם על מנת להרגיש אהובים. תחליפו את אהבתם באהבה העצמית שלכם. תהיו החברים הכי טובים של עצמכם- תחלקו מחמאות ובעיקר תהיו שם עבורכם, כי בסופו של היום, אתם יודעים הכי טוב כיצד לאהוב. תהיו גאים בעצמכם. פרידה היא אחת מהתחושות הקשות ביותר שקיימות בעולם ובכל זאת, אתם עוברים אותה בגבורה ומגיעה לכם תפיחה על השחם על כך.

© Shutterstock

מחר יהיה יותר טוב!

למרות שכרגע אתם מרגישים כאילו שסוף העולם הגיע, תתעודדו- השמש עדיין זורחת בכל בוקר והחיים ממשיכים גם לאחר הפרידה ואסור לכם לשכוח זאת. בעתיד אתם תפגשו אנשים חדשים- את חלקם תחבבו יותר ואת חלקם פחות, אבל העניין החשוב הוא שאתם תוכלו להתאהב ולאהוב שוב ואתם צריכים לשמור על אופטימיות בנושא.

תכבדו את האקסים שלכם

אחרי הכל, לא משנה עד כמה "מכוערת" הייתה הפרידה- בכל זאת מדובר באנשים שפעם אהבתם, או חיבבתם לכל היותר. תזכרו לשמור להם מקום חמים בלב ולהתנהג אליהם בצורה יפה גם לאחר שהם יוצאים מהחיים שלכם- בין אם זה אומר לדבר אליהם בכבוד בפניהם ומאחוריי גבם ובין אם לכבד את המרחב הפרטי שלהם, למשל, לא לכתוב להם הודעות אם הם מבקשים שלא תעשו זאת.

תגובות