בלי סודות: "אני נמשכת לשני המינים". פוטוליה

בלי סודות: "אני נמשכת לשני המינים"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול.

  1. עוד בערוץ היחסים של פרוגי:
  1. בת 18 שואלת: "שלום. אני מרגישה נטייה לשני המינים ומבדיקה באינטרנט הבנתי שאני כנראה 'ביסקסואלית'. איך אני בודקת את זה? הייתי רוצה לאזן את זה ולהימשך רק לגברים- האם זה אפשרי?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני מבינה מהפנייה שלך שנושא המשיכה מאד מעסיק אותך ואני שמחה שבחרת לפנות אלינו עם השאלות הללו שמתעוררות אצל בני נוער רבים בגילך. משיכה מינית יכולה לקבל צורות רבות, לפעמים היא חד כיוונית כלפי מין או מגדר מסוים ולפעמים היא יכולה להכיל בתוכה משיכה לכלל המינים והמגדרים. היא יכולה להשתנות לאורך החיים, או להישאר אותו הדבר ופשוט לקבל צורה שונה. זה מאד אינדיבידואלי ואין קו אחיד לגבי כיצד זה אמור להתנהל. זה באמת מצב מאד מבלבל, בייחוד כשהמסרים החברתיים הנפוצים הם שאישה צריכה להימשך לגבר וגבר לאישה. יחד עם זאת, זה לא המצב באמת, יש מנעד מאד רחב של זהויות ונטיות מיניות שמשתנה בין אנשים שונים. אין כלל או יוצא מן הכלל והכל לגיטימי ואפשרי. אכן המילה הנפוצה בה משתמשים כדי לתאר משיכה לשני המינים היא 'ביסקסואליות'. יחד עם זאת, חשוב לי לציין שכל אחת ואחד מגדירים את עצמן/ם כראות עיניהם, וחשוב שתבחני עם עצמך האם את מצליחה להתחבר להגדרה הזו. חשוב לחקור, להתנסות וללמוד עם הזמן על נטייתנו המינית, אך גם לזכור כי לא תמיד "ניפול" להגדרה חד משמעית. נשמע שאת חווה קושי לקבל את זה שייתכן ואת נמשכת לשני המינים ושאת נמצאת בתהליך של חיפוש הזהות המינית שלך. מדובר בתהליך שהרבה פעמים מלווה בהמון סודיות והתכנסות פנימה. אני מזמינה אותך לא להישאר עם זה לבד. לפעמים שיתוף של דמויות משמעותיות בחיים שלנו (כאלו שאנחנו סומכות עליהן), או של דמויות מקצועיות שמוסמכות בנושא (כמו נשות ואנשי טיפול) יכולות לעזור בהתמודדות ולתת לנו כלים. אני מזמינה אותך לפנות אלינו גם טלפונית כדי שנוכל לעזור לך בצורה טובה ומדויקת יותר למה שאת מרגישה. בנוסף, את יכולה ליצור קשר עם קו הקשב של האגודה למען הלהט"ב, היות ושם יש מענה שממוקד ללבטים ולתהליך שאת עוברת כרגע ויתכן ותרגישי שזה משהו שיכול לעזור לך יותר. זה בסדר גם אם תרגישי שלא מתאים לך להזדהות תחת הקטגוריה של להט"ב".

© adobestock

בת 14 שואלת: "אני לא מצליחה לשים טמפון. ניסיתי לשים עשרות פעמים ואני פשוט לא מצליחה. אני משתמשת במראה אבל לא מצליחה לראות חור, יש רק כמו מעין גולה ורודה כזאת. הדם יוצא רק מהחלק התחתון של איפה שאמור להיות החור וזה פשוט לא גדול מספיק. הפעולה עצמה בכלל לא מפחידה אותי, אני מרימה רגל אחת ומשעינה אותה כדי שהחור 'ייפתח', אבל זה לא עוזר ואני לא יודעת מה לעשות יותר".

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו ומשמח לשמוע שאת מרגישה בנוח עם הגוף שלך ורוצה לחקור ולהכיר אותו. קודם כל, נערות רבות בגילך מתמודדות עם קושי זהה, לרוב הנערות הכנסת טמפון אכן דורשת לא מעט ניסיונות חוזרים. ללמוד את הגוף שלנו ואת המבנה שלו זה תהליך שעשוי לקחת זמן, זה באמת עלול להיות מתסכל אך גם אם עוד לא מצאת עד עכשיו, זה לא אומר שלא תמצאי גם בהמשך. לפני שאת ניגשת להכניס את הטמפון עצמו, מומלץ שתוודאי באמצעות המראה והמישוש שאת מוצאת שלושה פתחים: פתח השופכה (הפתח הקטן ביותר, שנמצא הכי קרוב לבטן), הנרתיק (הפתח האמצעי, משם יוצא דם הווסת), ופי הטבעת (משם יוצאת הצואה). ברגע שווידאת שאת מוצאת את שלושת הפתחים הללו, תתמקדי בפתח הנרתיק – האמצעי. יכול להיות שהוא באמת קטן יותר משדמיינת, או שהוא קטן באופן יחסי. אל תתחילי מטמפון, תנסי להחדיר את האצבע שלך – אולי אפילו את הקטנה ביותר, רק כדי לוודא שאת מרגישה לאן זה הולך ומה סדר הגודל של הנרתיק. בנוסף, שימי לב שטמפונים מגיעים בגדלים שונים, את יכולה לנסות להתחיל עם הטמפון בגודל הקטן ביותר שיכול להיכנס בקלות יותר (מיני). תזכרי שגם אם כרגע זה לא הולך, וייקח זמן עד שתמצאי את הטמפון המתאים, התנוחה המתאימה והזווית המתאימה ביותר לנרתיק שלך, את יכולה להמשיך להשתמש בתחבושות או כל דבר אחר שמשמש אותך בזמן הווסת. לרוב זה באמת עניין של זמן עד שמבינים איך לגשת לזה. נערות רבות מתחילות להשתמש בטמפונים רק בגיל מאוחר וזה ממש בסדר אם את עדיין לא שם. דבר חשוב נוסף, מומלץ לשתף בתהליך אמא, אחות, חברה טובה שאת סומכת עליה, או את רופאת המשפחה ולבקש מהן סיוע בהחדרת הטמפון. זה יכול להיות מביך ולא נעים, אך כנראה שגם הן חוו חוויה דומה אם החליטו להשתמש בטמפון וברגע שתעברי את זה אני בטוחה שתרגישי טוב יותר. אני מקווה שחלק מהטיפים האלו יסייעו לך ויקדמו אותך לעבר המטרה שלך, ושבסופו של דבר תביני ותכירי את הגוף שלך מקצה לקצה. את תמיד מוזמנת להמשיך לפנות אלינו דרך האתר או בטלפון לאחד הסניפים אם יש לך שאלות נוספות בנושא או בנושאים אחרים".

© צילום: shutterstock

בת 18 שואלת: "היי, אם שמים את הקונדום בצורה נכונה, אבל נשאר עוד חלק מהקונדום שיכול לכסות חלק מהפין, זה בסדר? יכול לצאת משם זרע? כי כשקיימתי יחסי מין עם חבר שלי הלבשנו את הקונדום כך ולאחר מכן ראינו טיפות לבנות בצד של הפין, ולכן לקחתי את גלולת היום שאחרי".

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה לשמוע שאת מגלה אחריות בקיום יחסי המין וחשוב לך לדעת כיצד להשתמש באופן נכון באמצעי המניעה. במידה ואת מתכוונת בשאלתך לחלק התחתון של הפין- זה בסדר שהוא לא מכוסה לגמרי. הקונדום צריך להיות צמוד לפין כשבחלקו הקרוב לכיפה צריכה להישאר בועת אוויר שתכיל את הזרע בעת השפיכה. זרע לא יכול לצאת מחלק זה של הקונדום אם הוא תקין. כאשר יש שפיכה של הגבר מומלץ להוציא את הפין כשהקונדום עדיין עליו. אם לא מוציאים מיד את הפין ייתכן שירד נוזל זרע מהחלק העליון הפנימי של הקונדום לחלק התחתון שלו כאשר הפין עדיין בנרתיק ולכן חשוב להוציא אותו מיד אחרי השפיכה. בגלל שלא ברור מהשאלה האם הקונדום הכיל את הזרע, כל הכבוד שהיית אחראית ולקחת את הגלולה. חשוב לציין שגלולות מסוג זה אינן אמצעי מניעה שכדאי להשתמש בו באופן קבוע אלא רק במקרי חירום. מוזמנת להתקשר לאחד מסניפי 'דלת פתוחה' לשאלות נוספות. שיהיה בהצלחה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/

תגובות