המדריך המלא: כך תאהבו את עצמכם ללא תנאים. adobestock

המדריך המלא: כך תאהבו את עצמכם ללא תנאים

במיוחד בגיל ההתבגרות, קיימת נטייה להרגיש חוסר ביטחון לגבי חלקים מסוימים במראה החיצוני שלנו ולא לקבל את עצמנו כפי שאנחנו. מור קדר, מטפלת מוסמכת, בטור על כל הדרכים שבאמצעותן תוכלו לשפר את הדימוי העצמי שלכם

אין ספק שכולנו רוצים מישהו לאהוב ושיאהב אותנו. בעיקר כשנדמה לנו שכולם סביבנו נמצאים בזוגיות ורק אנחנו לא. באופן אוטומטי המחשבות רצות לכיוונים של: "מה לא בסדר בי שאני לבד? ", "מה יש בו שאין בי? ", "למה הוא בחר אותה ולא אותי?"

  1. עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חשוב לציין שזה שמישהו בחר במישהי אחרת ולא בך זה לא אומר שהוא העדיף אותה על פנייך זה רק אומר שהוא העדיף אותה. וזה שלמישהו אחד יש חברה ולך אין, לא אומר שיש בך משהו לא בסדר ושחסר בך משהו רק אומר שהוא מצא מישהי ואתה עוד לא. דגש על ה "עוד " ולא על ה "לא" .

ובכל זאת, לא כיף להיות לבד, בטח שלא לקראת הוולנטיינס כשבכל מקום רואים לבבות ומארזים זוגיים הצעות לפינוק רומנטי וזוגות מחזיקים ידיים... לא כיף לא נעים אבל כל עוד אתם תמשיכו להדגיש לעצמכם שזה מצב זמני ואתם תמצאו בן או בת זוג בעתיד הקרוב או הרחוק ועדיף להיות לבד מאשר להיות בזוגיות שלא מתאימה- אתם תעברו את התקופה הזו יותר בקלות.

© Fotolia

חוצמיזה שלא יצא לכם שום דבר מלשבת ולרחם על עצמכם שאתם לבד, מה שכן- אפשר ורצוי לנצל את הזמן הזה להתאהב ולאהוב את עצמכם. ממש כך! לאהוב את עצמכם קודם, את מי שאתם. כי לפני שאוהבים מישהו אחר צריך קודם כל לאהוב את עצמכם אחרת זה לא יעבוד עם אף בן או בת זוג.

מה אתם אוהבים בעצמכם?

שאלה קשה. אם היתם נשאלים מה אתם לא אוהבים בעצמכם סביר להניח שהיתם ממלאים דף שלם ואפילו יותר. אבל כששואלים אתכם מה אתם אוהבים בעצמכם האם אתם עונים באותה מהירות? האם יש לכם רשימה ארוכה או קצרה? סביר להניח שקצרה יותר מאשר הרשימה של הדברים שאתם לא אוהבים בעצמכם.... אבל זה השלב בו אתם מגבשים את הזהות שלכם. את הערך העצמי שלכם. זה תלוי בעיקר בכם כמה תעריכו את עצמכם וכמה תאהבו את עצמכם וגם אם זה לא קל, זה חשוב וזה בהחלט משתלם. כל מה שאתם מספרים לעצמכם משפיע על התחושות והרגשות שלכם, על הביטחון העצמי, ועל כל מערכת האמונות וחווית המסוגלות שלכם מתגבש עכשיו, בגיל ההתבגרות.  אז למה שתגבילו את עצמכם? למה שתצרו לעצמכם תקרת זכוכית, או שתחיו בתחושה ובאמונה שאתם לא טובים?

איך עושים את זה בפועל?

לפעמים זה דורש שכנוע קל, אבל כאן נכנס המשפט Fake it till you make it!

כלומר, גם אם אתם לא לגמרי מאמינים במשהו, חזרו עליו שוב ושוב עד שייטמע אצלכם ויהפוך לאמונה עצמית והרגל.  

  1. 1. עמדו מול המראה והסתכלו על עצמכם, אבל ממש הסתכלו על כל האיברים בגופכם.
  2. 2. אמרו בקול, או אפילו כתבו על נייר את כל מה שאתם לא אוהבים בעצמכם. היו כנים והרשו לעצמכם להעליב ו"לרדת" על עצמכם חופשי.
  3. 3. עכשיו, על כל דבר שלילי שמצאתם מצאו שני דברים חיוביים שאתם אוהבים במראה החיצוני שלכם ואמרו גם אותם בקול או רשמו אותם. יכול להיות שתמצאו דבר אחד או שניים ותאמרו לעצמכם שאת השאר אתם לא אוהבים. אז נסו לשאול את עצמכם את השאלה בצורה אחרת- אם היתי עכשיו יכול לבחור עם מה להיוולד ממה שכבר יש לי- מה היתי בוחר/ת?
  4. 4. למחרת עמדו מול המראה ואמרו את כל הדברים הטובים ורק הטובים בלי תלונות בכלל וכך כל בוקר כחלק משגרת הבוקר שלכם.
  5. 5. גדול עליכם כל יום לעמוד מול המראה ולומר דברים מחזקים? מרגיש לכם קצת מטופש? הסתפקו בלהעניק לעצמכם מחמאה אחת ביום, אמיתית וכנה, כשבכל יום זו מחמאה אחרת.

ברגע שתוכלו לראות כמה דברים טובים יש בכם (ויש הרבה!) ותאהבו את עצמכם, האהבה מהצד השני תגיע, והיא תהיה נכונה וחזקה יותר.

מור קדר טיפול, אימון וייעוץ אישי זוגי ומשפחתי

כותבת הספר "על הפעם הראשונה" המדריך לזוגיות ומיניות בריאה מהפעם הראשונה"

www.bit.ly/2YvrzXE

תגובות