בלי סודות: "אני לא מרגישה בנוח עם אמא שלי". פוטוליה

בלי סודות: "אני לא מרגישה בנוח עם אמא שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול.

  1. עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  2. בת 15 שואלת: "אני לא מרגישה בנוח עם אמא שלי. נגיד אם באלי ללכת למישהו, אז התגובה שלה מלחיצה אותי כל הזמן. אני יודעת שאמא תמיד תבין יותר אבל כן יש עלי לחץ. אני רוצה לצאת להיות קצת עם חברים וחברות ואפילו לפעמים לנהל יחסי מין אבל אני לא יודעת איך לעשות את זה. אמא שלי בקושי נותנת לי לצאת מהבית. אני גם רוצה ללכת לביקור אצל רופאת נשים כדי לראות שהכל בסדר כי היו לי כמה בעיות בעבר ואני לא מרגישה בנוח ללכת עם אמא שלי לרופאת נשים".

תשובת היועצת: "שלום לך! טוב שאת פונה כשאת מבולבלת. את כותבת שאת מרגישה בטוח עם אימא שלך מצד אחד אבל מהצד השני מפחדת מהתגובות שלה אם תעשי משהו שהיא לא מסכימה איתו. בסיס לקשר טוב ובונה הוא פתיחות ושיתוף תחושות ורצונות. זה מאוד טבעי שאת מעוניינת בעצמאות וקבלת החלטות משלך ומומלץ שתנסי למצוא רגע שקט ביום שבו תוכלי לשבת ולדבר על כך עם אמך. אתן יכולות לקבוע בהתחלה כללים שמוסכמים על שתיכן כאשר את יוצאת לבד מהבית כמו שעת חזרה, זמינות לטלפון או כל דבר שיעלה בדעתכן ונוח לכן. בצורה הזו, את מאפשרת לאמך לראות שהיא יכולה לסמוך עלייך גם כשאת מחוץ לבית ולאט לאט הלחץ שלה מכך עשוי לרדת. לגבי ביקור אצל רופאת הנשים חשוב לומר כי אכן יש חשיבות רבה לכך כאשר צצות בעיות וכמו כן אחת לשנה לביקורת. היות ואת רוצה ללכת לרופא/ה גניקולוג/ית, ובגלל הגיל שלך, אני מציעה לך שוב לבקש מאימא שתקבע לך תור בקופת חולים ולסכם ביחד לפני שהולכים שאת נכנסת לבד אליו ואם היא תרצה לדבר איתו אחר כך זה בסדר מבחינתך (במידה וזה אכן כך). כמו כן, את יכולה למצוא מישהי/ו אחרת שתבוא איתך לרופא כמו אחות, דודה, מכרה קרובה או חברה".

© צילום:AdobeStock

בן 14 שואל: "שלום. אני מאונן כבר בערך שנה ואני נהנה מזה, אבל לאחרונה אחרי שאני גומר איבר המין שלי נהיה אדום והוורידים בו מתנפחים מאוד. בפעם האחרונה שעשיתי גם שרף לי אחרי זה, אציין שהשתמשתי במרכך שיער ולא במים כמו בדרך כלל. תודה".

תשובת היועצת: "שלום יקר, אני שמחה שפנית אלינו. משמח לקרוא שאתה מצליח להפיק הנאה מאוננות, זה סימן שאתה יודע מה נעים לך. במהלך האוננות, הפין נוטה להתנפח כיוון שדם זורם אליו בנוסף להורמונים השונים הגורמים לזקפה להיווצר, ומכאן שהוורידים נראים לך מובלטים יותר ואף צבעו נעשה אדום יותר. חשוב מאד להשתמש בחומרים טבעיים כמו רוק, או מים באוננות, או בחומרים ייעודיים לכך כמו חומרי סיכה שאתה יכול למצוא בבתי המרקחת על בסיס מים או סיליקון. חומרים שונים כמו מרככי שיער או קרמי גוף מכילים בתוכם כימיקליים שעלולים לחדור פנימה דרך פתח השופכה שנמצא בקצה הפין (המקום ממנו יוצא נוזל הזרע והשתן) ולגרום לצריבה ושריפה. אין זה עניין קיצוני, אך חשוב שלא תסבול בעודך מאונן".

© adobestock

בת 18 שואלת: "היי, שכבתי כמה פעמים בלי קונדום ובחיים לא לקחתי גלולות. אני פוחדת שאני בהריון. מה כדאי שאעשה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו, נשמע שאת מוטרדת וחוששת מאוד, את לא לבד. במידה וקיימת יחסי מין הכוללים חדירה וללא אמצעי מניעה, קיים חשש להריון. לא ברור בדיוק מהשאלה איזה יחסי מין התקיימו, ועל כן חשוב שתדעי שגם אם איבר המין של הגבר היה ממש בפתח הנרתיק (איבר המין הנשי) אבל לא בדיוק חדר, והתרחשה שם שפיכה של נוזל הזרע– יש חשש להיריון. אני ממליצה לך ליטול בהקדם אמצעי מניעה לשעת חירום: אם עברו עד 3 ימים מקיום היחסים הלא מוגנים תוכלי להשתמש בפוסטינור או בנורלבו. אם עברו 5 ימים תוכלי ליטול את גלולת "אלה". ככל שהגלולה נלקחת מוקדם יותר היעילות שלה גבוהה יותר לכן מומלץ לך לא להתעכב. קחי בחשבון ששימוש באמצעי מניעה לשעת חירום יכול לגרום לתופעות לוואי של כאבי בטן ודימומים, אל תיבהלי אם זה קורה. אלו זמניים בלבד. בנוסף, כדאי לבצע בדיקת היריון 14 יום מקיום היחסים הלא מוגנים על מנת לוודא שאין היריון (מדובר בבדיקת היריון ביתית פשוטה שניתן לקנות בחנויות הפארם או לחלופין את יכולה להגיע לאחד מסניפי "דלת פתוחה" בו תוכלי לבצע את הבדיקה בחינם). נשמח מאוד לסייע ואף להמליץ על אמצעי מניעה מתאימים שיאפשרו לך לקיים יחסי מין ברוגע וללא דאגות, ניתן לשוחח עם יועצת בייעוץ הטלפוני שלנו, באנונימיות ובחינם, כל הפרטים מופיעים באתר".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

תגובות