בלי סודות: "איך אוכל להתגבר עליו?". פוטוליה

בלי סודות: "איך אוכל להתגבר עליו?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בן 15 שואל: "אני מחדיר אצבעות לפי הטבעת. זה תקין?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה מאוד שפנית אלינו. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים האלו ואני רוצה לחזק אותך שאתה חוקר ובודק לגביי נושאים אלו באומץ, כנות ופתיחות. בנוגע לשאלתך - פי הטבעת, בעיקר בגוף הגברי, הוא נקודת עינוג מוכרת. הרבה מאוד גברים, ללא קשר לנטייה המינית שלהם, נהנים מגירוי בפי הטבעת. זה בסדר גמור להחדיר אצבעות לפי הטבעת אם זה נעים לך וזה נורמלי לחלוטין. חשוב מאד להקפיד על כמה דברים לפני החדרת האצבעות: שטיפת ידיים היטב לפני ואחרי החדרת האצבעות על מנת למנוע העברת חיידקים ומחלות. דבר נוסף, כדאי להחדיר את האצבע באיטיות כדי לא לשרוט את עצמך עם הציפורניים וכדי למנוע כאב באזור רגיש זה. אנו ממליצים גם להשתמש בחומר סיכה כדי להגביר את ההנאה ואת קלות החדירה לפי הטבעת".

© צילום: Fotolia

בת 17 שואלת: "היי, אני מאוהבת במישהו אבל אני חוששת שהוא לא מרגיש ככה כלפיי, איך אפשר להתגבר עליו? אני סובלת מהאהבות הנכזבות האלה ומפחדת לפתח רגשות כלפי מישהו ששוב אין לי סיכוי איתו".

תשובת היועצת: "שלום לך, המצב שאת מתארת אכן נשמע מורכב ולא פשוט, זה באמת יכול להיות כואב להרגיש רגשות חזקים כלפי אדם שלא מחזיר לך את אותן רגשות. בנוסף, נשמע ממה שאת מתארת שזה דפוס שחוזר על עצמו, ואם בכל פעם את נפגעת, אני מבינה את הפחד להיפגע שוב. עם זאת, זה גם הדבר היפה באהבה, אלו רגשות שקשה להסביר איך הם מתפתחים פתאום ולמה דווקא לבן אדם ספציפי ולא לאדם אחר. משיכה ואהבה הם דברים קצת מסתוריים.. חשוב לי לומר, שאם את מתאהבת באדם שלא מחזיר לך אהבה באותו אופן, זה ממש בסדר וטבעי, ושזה לעולם לא יערער לך את הביטחון העצמי והערך העצמי שלך כי זה לא אומר שום דבר עלייך. את שואלת איך את יכולה להתגבר עליהם. אני דווקא רוצה לומר שאת לא חייבת להתגבר עליהם, אלא פשוט לתת לעצמך להרגיש את מה שאת מרגישה. לנסות לאזור אומץ וליזום התקרבות אל הבחור המדובר, ואז תדעי הכי טוב מה לעשות - אם הוא לא מעוניין יהיה לך יותר קל להפנים את זה ולהמשיך הלאה, אם הוא יראה עניין בחזרה, אז איזה כיף. לפעמים חוסר הוודאות עצמו דווקא הוא הדבר הקשה ביותר בהתמודדויות האלה. עם כל הקושי שבדבר, קשה להבטיח לך שלא יקרה לך שוב בחייך שתתאהבי בבן אדם שלא יאהב אותך בחזרה, אבל שזה לרגע לא יגרום לך לפחד להתאהב, זה חלק מהמשחק ואם מוכנים להיות פגיעים ואמיצים אז רק מרוויחים".

© צילום: Fotolia

בן 16 שואל: "היי רציתי לשאול לגבי גילוח שערות ערווה כי שמעתי על זה והחלטתי לבדוק את הנושא קצת בעצמי. אחרי התייעצות והבנה יותר של הנושא החלטתי לקצר את השערות שלי בעזרת מספריים מתאימות. אני פשוט מנסה להבין את השיח כלפי הנושא - האם שערות ערווה יכולות להגעיל אנשים ולמנוע 'מגע'?"

תשובת היועצת: "היי, משמח מאוד שאתה מרגיש בנוח לפנות אלינו בדברים שמטרידים אותך, אז קודם כל - תרגיש בנוח! השאלה שלך היא שאלה שמעסיקה המון בני נוער וזה ברור שכשהגוף שלנו משתנה, גם השאלות לגביו משתנות ועולות כל מיני תהיות.  לשאלתך, צמיחת שיערות ערווה זה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתבגרות הפיזיולוגי של כל נער ונערה. תקין לגמרי ואפילו חובה! לגבי הנראות זה תלוי באנשים והאנשים הכי חשובים הם קודם כל אתה והנוחות שלך. לכל אחד יש העדפה שונה בטעם, יופי ולכן גם באסתטיקה. אני מציע לך להחליט מה נוח ומתאים לך. אני כן רוצה להרחיב ולהסביר כי כאשר מורידים שערות בגילוח, לעיתים זה יכול לגרום לגירוד ולתחושה לא נעימה ואולי נכון להתנסות בכך פעם אחת ולראות איך אתה מרגיש לגבי זה. כמובן שאין נכון או לא נכון ולכל אחד ואחת יש את ההעדפות שלו/ה. העיקר שתרגיש בנוח עם עצמך!"

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

 

תגובות