בלי סודות: "איך אדע האם חברה שלי בהריון?". צילום: fotolia

בלי סודות: "איך אדע האם חברה שלי בהריון?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בן 17 שואל: "אני וחברה שלי קיימנו יחסי מין בלי קונדום, מתי נוכל לדעת אם היא בהריון?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאתה פונה אלינו ושאתם לא נשארים לבד עם חוסר הוודאות. במקרה של קיום יחסי מין ללא קונדום קיים חשש להריון לא מתוכנן. ניתן לדעת במספר דרכים האם בת הזוג שלך בהריון: דרך אחת היא בעזרת בדיקת דם בקופ"ח עשרה ימים לאחר קיום יחסי המין. חשוב לדעת שתוצאות בדיקות דם שאתם עושים בקופת החולים ניתן לראות בתיק הרפואי של חברתך וגם הוריה יוכלו לראות את התוצאות. נערות רבות מעדיפות להמנע מבדיקות דם כדי שהוריהן לא יגלו את ההריון או החשש להריון. דרך נוספת תוכלו לבדוק הריון בעזרת 'בדיקת הריון ביתית' אותה ניתן לרכוש בכל חנות פארם או לעשות אותה בחינם ובאופן חסוי בדלת פתוחה. בדיקה זו ניתן לערוך 14 יום לאחר קיום יחסי המין הלא מוגנים. במצבים בהם מקיימים יחסי מין ללא קונדום או אמצעי מניעה אחר אנו ממליצים להשתמש בגלולה של 'היום שאחרי', אמצעי מניעה לשעת חירום, לאחר קיום יחסי המין הלא מוגנים. אתם יכולים להשתמש ב'פוסטינור' או 'נורלבו' סמוך לקיום יחסי המין ועד 72 שעות מקיום יחסי המין או בגלולת 'אלה' אותה ניתן ליטול עד 120 שעות מקיום יחסי המין. ניתן לרכוש את הגלולה בחנויות הסופר פארם או אפשר לקבל בחינם את גלולת פוסטינר בסניפי 'דלת פתוחה'. חשוב מאד לזכור ששימוש בקונדום בעת מגע מיני הוא חשוב לא רק כדי למנוע הריון לא מתוכנן אלא גם כדי למנוע הדבקה של מחלות מין לכן אנו ממליצים להשתמש בקונדום בזמן מגע מיני. לחברה שלך אנו ממליצים לשקול שימוש באמצעי מניעה הורמונליים על מנת שתוכלו להנות מקיום יחסי מין ללא חשש להריון. ישנם סוגים שונים של אמצעי מניעה שנערות ונשים יכולות לקחת כגון: גלולות, טבעת, מדבקה ועוד.... אני מזמינה אותך ואת חברה שלך ביחד או לחוד להגיע לאחד מסיניפי 'דלת פתוחה' לקבל יעוץ על אמצעי מניעה, להפגש עם רופאת נשים ואף לקבל מרשם לאמצעי מניעה באופן חסוי".

© shutterstock

בת 16 שואלת: "סירבתי לסטוץ ואני מעט בחרטות על זה. אני פחדתי, האם הרצון שלי אמור לגבור על הפחד?"

תשובת היועצת: "שלום לך, כל הכבוד שאת קשובה לעצמך ולתחושות שעלו לך לפני ואחרי. הדבר הראשון שחשוב לומר הוא שאין 'נכון' או 'לא נכון'. אם בסופו של דבר אמרת לא, כנראה שזה היה מה שהרגיש לך נכון באותה סיטואציה. במידה והיום בהסתכלות לאחור את מצטערת על זה ומרגישה שזה היה לא נכון בתחושת הבטן שלך, את תמיד יכולה להרים את הכפפה ולנסות ליזום מחדש או להביע עניין בפרטנר שלך ולתת לדברים להתקדם".

© adobestock (אילוסטרציה)

בת 14 שואלת: "היי, אני לא יודעת איך מאוננים".

תשובת היועצת: "היי לך, אני שמחה מאוד שכתבת לנו כיוון שאוננות היא דרך חשובה לחוות עונג והנאה מהגוף שלנו. אוננות גם בריאה מכיוון שהיא עוזרת לנו להכיר את הגוף שלנו, ואת מה שמהנה אותנו. חשוב שתזכרי שאוננות היא דבר טבעי ובריא. את שואלת כיצד את אמורה לאונן. אוננות היא משהו שתוכלי ללמוד לעשות תוך התנסות עצמית, תוכלי לחקור את הגוף שלך ותמצאי את הדרך שבה נעים לך לאונן. אין כזה דבר 'איך נכון לאונן' אלא רק איך נכון לך ולגוף שלך לאונן ואילו נגיעות עושות לך נעים וטוב. תוכלי למצוא לעצמך מקום אינטימי בו תהיה לך פרטיות ויחד עם זה את הזמן המתאים הדרוש עבורך להיות נינוחה ובקשב להתנסות העצמית שלך ללא לחץ. בתור התחלה להסתכל על איבר המין שלך באמצעות מראה, כך תוכלי לראות את האיברים השונים המרכיבים את הפות ולהכיר את איבר המין שלך קצת יותר. באתר של דלת פתוחה תוכלי לראות הסבר אנטומי של הפות (וגם מידע נוסף על אוננות ונושאים אחרים שאולי יעניינו אותך). אוננות היא בעצם מגע בנקודות שגורמות לגירוי מיני. נקודות הגירוי המיני אצל בנות נמצאות בדגדגן (שנמצא בחלק העליון של הפות וניתן לזהות אותו כי הוא נפוח ורגיש יותר משאר האיברים) ובתוך הנרתיק (חור אשר נמצא מתחת לחור השופכה ממנו יוצא השתן) שימי לב שחוץ מאזורי הגירוי המיני הנמצאים בפות ישנם אזורים רגישים אחרים בגוף (שנמצאים לא רק בפות) וגם את הנושא הזה אפשר ורצוי לחקור. קחי את הזמן ותהני מהגוף שלך, הזמיני את עצמך ל'דייט' בו תכירי את גופך, תהני מגופך ותגלי מה עושה לך טוב ואיפה. אין לאן למהר".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות