בלי סודות: "אני מתאהב בקלות מדי". adobestock

בלי סודות: "אני מתאהב בקלות מדי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים והאהבה של פרוגי:

בת 17 שואלת: "שלום.. תודה על הדלת הפתוחה. רציתי לבקש הסבר והדרכה לאיך מקיימים יחסים אנאליים בין גבר לאישה. באיזו תנוחות אפשר ובאיזו זווית צריכה להיות החדירה, והאם זה כואב? במה זה שונה ממין וגינלי ומה היתרונות של כל סוג של חדירה? ולגבי מין אוראלי, רציתי לשאול איך אפשר לענג את הגבר מבלי הרגשה של חנק בגרון? ושאלה נוספת, מה יכולה להיות הסיבה שדווקא בימים של הדימום אני בעוררות מינית הרבה יותר גדולה ומרגישה מלא התכווצויות בנרתיק כמו שיש בזמן שמקיימים יחסי מין? תודה רבה".

תשובת היועצת: "שלום לך, שמחה שאנחנו מהוות דלת פתוחה עבורך.
מין אנאלי הוא חדירה של פין לפי הטבעת, בעוד שמין וגינלי הוא חדירה של פין לפות, יש כאלו שנהנות.ים מאוד מסוג אחד, אחר או משניהם. פי הטבעת הוא אזור רגיש ומעורר מינית ולכן החדירה אליו יכולה להיות נעימה. עם זאת, מאחר שהשרירים שנמצאים סביב פי הטבעת הם מכווצים מטבעם, כדי למנוע כאב ולהגביר הנאה כדאי לשים לב לעצות הבאות
1. במהלך יחסי המין מומלץ להכין את פי הטבעת לכניסת הפין, אפשר לעשות זאת באמצעות החדרת אצבע עם חומר סיכה או ליקוק של האזור (עם אמצעי מניעה חוצץ כמו סכר דנטלי)
2. מומלץ במין אנאלי להשתמש בקונדום ולהצטייד מראש בחומר סיכה על בסיס מים\סיליקון (יש להימנע מחומר סיכה על בסיס שמן שיכול לפגוע ביעילות הקונדום). החומר ירכך את האזור, וכדאי להשתמש בו במהלך יחסי המין כבר בשלב החדירה.
מגע בדגדגן במהלך החדירה האנאלית - עוזר להרפייה, שחרור והנאה                                3. חדירה בקצב שמתאים לך - תתחילו בקצב איטי ושמרו על תקשורת פתוחה לגבי הגברת הקצב                                                                                                                           4. תנוחות שיכולות להיות נעימות להתחלה - תנוחת הכפיות, או כשאת על הבטן והוא שוכב מעליך. אבל האמת היא שלכל אחת.ד נעים ואפשרי משהו אחר. מזמינה אתכם לחקור ולגלות בכל אופן חשוב שתשמרו על תקשורת פתוחה בינכם, כך שתרגישי בנוח להגיד מה נעים לך, ומה פחות. במידה ואת חשה כאב או אי נוחות, תוכלו פשוט להפסיק. .
לגבי מין אוראלי - נסי להכניס את הפין לפה שלך רק עד שלב שלא גורם לך מחנק. נסו למצוא את הנקודה שבה נעים לו ונעים גם לך ואת לא חשה את תחושת המחנק".

© adobestock

בן 14 שואל: "לאחרונה אני חושב שאני ביסקסואל, אני עדיין לא יודע אם זה נכון או לא אבל אני חושש מזה. מה לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, תודה שאתה פונה אלינו. וכל הכבוד על האומץ ועל השיח הכנה והפתוח- אפילו זה שאתה מקיים רק עם עצמך. השאלה שלך מלמדת על בגרות רבה מאוד ועל אומץ וכל הכבוד לך עליהם. בגילך נמצאים בהתחלה של ההתבגרות המינית- והיא יכולה להיות מאוד מסעירה. הגוף משתנה ויחד איתו מתחילים יצרים מיניים טבעיים ובריאים לגמרי. בני נוער רבים מרגישים בשלב הזה משיכה לשני המינים, גם כאלו שבעתיד ימצאו את עצמם ככאלו אשר נמשכים רק למין אחד (בין אם לבני מינם ובין אם לבני המין השני). אתה כותב שאתה לא יודע אם זה נכון - זה מצוין. אתה לא חייב לדעת. אף אחד לא חייב לדעת, וכאשר מישהו ידע - זה יהיה בראש ובראשונה אתה. אין לחץ. אף אחד לא מחכה לך עם סטופר וממתין שתחליט. תמשיך לחשוב. תמשיך לפתח את הרגשות שלך. זה בסדר להיות כל דבר שתמצא את עצמך בנוח איתו. אתה גם לא צריך הגדרה - אבל אתה צריך שיהיה לך נעים. שיהיה לך טוב. שתהיה בשלווה פנימית. שתמצא פרטנר.ית שתוכל לקיים איתו/איתה יחסים מלאים עם בסיס רגשי ומכבד. מגיע לך תהליך גילוי בריא".

© adobestock

בן 15 שואל: "שלום, לאחרונה אני מרגיש כאילו אני מאוהב בכל בת שאני נמצא איתה יותר מיום יומיים. ולפעמים אני מרגיש שזה פוגע בי בחיי היומיום, מה אפשר לעשות כדי להתגבר על תחושת ה'אהבה' הזו?"

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל אני שמחה שפנית אלינו. יחסים, מיניות ואהבה אלה נושאים שמעסיקים רבים מבני הנוער בגילך וזה לגמרי טבעי שהנושא יעסיק אותך. תחושת ההתאהבות שאתה מתאר היא לגמרי טבעית, והיא חלק מזה שאתה מגלה לראשונה את בנות המין השני, ויש בכך משהו מאוד מרגש! בתור התחלה אמליץ לך לא להיבהל מזה, ולהגיד לעצמך שזה טבעי, חלק מגיל ההתבגרות, והגילוי הזוגי והמיני. כמו כן, אני יכולה להניח שחלק מתחושת ההתאהבות מלווה באיזשהו גירוי מיני, או התלהבות ממראה אותן הבנות. אם כך הדבר, זה גם ממש טבעי ובסדר, וההתרגשות הזו היא חיובית והיא תתאזן במהלך החיים. על מנת לא להישאב באופן מוחלט להתאהבות ולמנוע פגיעה בחיי היום יום כפי שאתה מתאר, אמליץ לך להתמקד בעשיית דברים שאתה אוהב ושממלאים אותך, ושאתה נהנה מהם גם בעשייה לבד או עם חברים קרובים. אתה יכול ממש לקבוע לעצמך במהלך השבוע זמנים קבועים בהם אתה עושה דברים שאתה אוהב, כשמטרה היא להתמקד גם באהבה עצמית והנאה עם עצמך, בנוסף להתאהבות בבנות, וככה לייצר קצת יותר איזון".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות