בלי סודות: "כדאי שנחזור לקשר?". adobestock

בלי סודות: "כדאי שנחזור לקשר?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בן 16 שואל: "צריך להשתמש באמצעי מניעה למין אוראלי למרות שאני וחברה שלי הראשונים אחד של השני?"

תשובת היועצת: "שלום לך, נהדר שאתה פונה אלינו עם שאלה חשובה זו. יחסי מין אמורים להיות מהנים ובטוחים ולכן חשוב לנהוג באחריות כדי להימנע מהסיכונים האפשריים. שימוש באמצעי מניעה נועד להגן עלינו מ-2 דברים עיקריים: היריון לא רצוי אותו ניתן למנוע בעזרת מגוון אמצעי מניעה שונים, ומעבר של מחלות מין שניתן למנוע רק על ידי שימוש בקונדום. מכיוון שמדובר במין אוראלי אין חשש להריון, אך קיימת האפשרות להדבק במחלות המועברות במגע מיני, גם במין אוראלי. מכיוון שאתם הפרטנרים הראשונים זה של זו, הסיכוי שלאחד מכם יש מחלת מין הוא קטן מאד. אך בכל זאת אם התקיים מגע מיני קודם עם פרטנרים אחרים, אפילו אם 'שפשוף' של איברי המין אז קיים סיכוי קטן להימצאות מחלת מין. ההמלצה שלנו, כדי ללכת על בטוח, לעשות בדיקות למחלות המועברות במגע מיני לפני תחילת קיום המגע המיני, זה מרגיע ומבטיח שתוכלו להנות מהיחסים ללא חשש. ניתן לבצע את הבדיקות דרך קופת החולים, דרך מרפאת לוינסקי בת"א, דרך מרפאת הפרסים בחיפה ועוד. בעתיד, אם תרצו להתנסות יחד במגע מיני וגינאלי או אם תקיימו יחסי מין עם פרטנרים אחרים - חשוב יהיה להשתמש באמצעי מניעה נוסף על מנת למנוע הריון לא רצוי או מעבר של מחלות המועברות במגע מיני. בהצלחה והנאה".

© adobestock

בן 14 שואל: "היי, אמרו לי שאחרי שאיבר המין עומד הרבה זמן מבלי לגמור - יש ביצים כחולות. זה נכון? איך זה שלא היו לי אף פעם?"

תשובת היועצת: "שלום לך, 'ביצים כחולות' זו הדרך לתאר תחושה של אי נוחות וכאב ממושך באשכים כתוצאה מגירוי ממושך ללא שפיכה. הפין יכול להיות במצב של זקפה לאורך היום, זה טבעי ונורמלי ולא אמור להוביל לתחושה שאתה מתאר. תחושת אי הנוחות הזו לא קורית לכולם וזה לאו דווקא יקרה לך. גם אם כן, זו תגובה טבעית של הגוף, כך שזה בסדר גמור. האשכים לא באמת הופכות להיות כחולות, זה רק כינוי לתחושת אי הנוחות שמרגישים. במקרים בהם מרגישים את אי הנוחות הזו, מעין לחץ באזור האשכים, ניתן לאונן ואז ככל הנראה זה יעבור. אפשר גם לנסות לנשום, להרגיע את עצמך מבלי לאונן, ייתכן וגם זה יעזור לתחושת אי הנוחות. בהצלחה והנאה בחקירת הגוף שלך".

© adobestock

בת 15 שואלת: "יש מישהו שהייתי איתו בקשר והיה ביננו משהו אבל זה הסתבך ורבנו ועכשיו פתרנו את זה. כרגע אנחנו בטוב אחד עם השני אבל בלי קשר. הייתי רוצה לנסות לחזור איתו לקשר, להראות לו שאכפת לי ממנו, אבל אני קצת מעורערת... כשהיינו בתחילת הקשר הכל היה זורם ומרגיש בטוב ובנוח ומצחיק כזה, ואז שהתחיל קצת להסתבך הוא התחיל לשקר לי בכל מיני דברים. הוא באמת ילד מדהים ועד כמה שיש לו קצת בעיות אני מצליחה להבין מאיפה זה בא לו ושזה לא סתם. אני יודעת שזו סיטואציה מורכבת שבנויה מהרבה דברים, אבל ממה שהצלחתם להבין, מה הייתם ממליצים לי לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו, נשמע שאת נמצאת במצב מבלבל שמעלה אצלך שאלות הגיוניות מאוד. ראשית, אני לא בטוחה האם את מתכננת לחזור לקשר של מעבר לידידות עם הבחור או לקשר ידידותי. בכל מקרה, סיפרת שבתחילת הקשר היו הרבה דברים חיוביים שעשו לך טוב, אבל בהמשך דברים קצת הסתבכו. קשרים, מכול הסוגים, גם בין חברים, משפחה וגם בין בני זוג, הם מורכבים הרבה פעמים גם מעליות וגם מירידות וזה בסדר. השאלה שנשאלת היא כיצד מתגברים על האתגרים שצפים, האם בצורה שמטיבה עם שני הצדדים? או האם בצורה שפוגעת? כתבת שהבחור שיקר בנוגע לכול מיני דברים, זה נשמע כמו משהו שלא בהכרח מתקיים בקשר בריא שמרגישים בו טוב. קשר בריא מכיל כנות ושקיפות, גם אם הדברים שנאמרים הם כאלו שלא פשוט לומר אותם, אבל זו הדרך לשמור על קשר בריא. עם זאת, אני מבינה שהדברים מורכבים, וגם כתבת בעצמך שמדובר בסיטואציה מורכת שבנויה מהרבה דברים. לכן אציע לך שבמידה ואת מעוניינת בכל זאת לחזור לקשר עם הבחור, תקיימו שיחת תיאום ציפיות ברגע המתאים לכך. תסבירי לו מה את מצפה מהקשר בינכם, מה חשוב לך שיהיה בו וממה חשוב לך שתמנעו. זאת דרך להתוות את הקשר בצורה בריאה יותר בעבור שניכם ולהימנע מדברים שיכולים לפגוע בך ובקשר. במידה ועל אף זאת תרגישי שהוא משקר לך ודברים לא מנהלים כשורה, אולי כדאי לשקול האם הקשר הזה מטיב איתך. הכי חשוב שתקיפי את עצמך באנשים שעושים לך טוב ושהקשר איתם מקדם אותך, ולא להפך. לכן אני ממליצה לך שזה מה שיניע אותך בקבלת ההחלטות בנוגע לקשרים בחייך, כולל בקשר הזה. חשוב לתת הזדמנויות נוספות, אך חשוב גם לדעת מתי לעצור ולדאוג לעצמנו כדי שלא ניפגע. את מוזמנת לפנות למרכז הייעוץ של דלת פתוחה, בכל מה שקשור למיניות, זוגיות ואהבה".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות