בלי סודות: "לא יודע אם היא מעוניינת בי". adobestock

בלי סודות: "לא יודע אם היא מעוניינת בי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בת 16 שואלת: "היי, ראיתי סרטון פורנו לסבי והרגשתי גירוי וחשק מיני. אני רוצה שאישה תרד לי, הבעיה שזה לא מגולח למטה ואני לא יודעת איך לגלח הכל. הנשים בסרטון היו מגולחות ואני מניחה שגם יותר אסתטי והגייני כשזה מגולח. אני לא רוצה שהבחורה שתהיה איתי תיגעל ממני ואף תסתכן בהידבקות במחלות. כמו כן, אני מאוד רוצה להתנסות בתנוחת המספריים, אבל עדיין מבולבלת. כשאני רואה את חברה שלי עירומה אני אדישה לזה, ואני לא יודעת אם זה בגלל שהיא לא לטעמי או שבפועל אני לא מסוגלת לשכב עם נשים אלא רק להתגרות מינית מהן".

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. שערות הערווה (השערות שצומחות על הפות) נועדו כדי להגן על הפות שלנו. אין שום דבר לא הגייני בשערות ערווה, ובוודאי ששערות הערווה לא מעבירות מחלות. בנוגע לאסתטיקה - אסתטיקה זה עניין של אופנה - יש תקופות ששערות ערווה היו יותר באופנה ויש תקופות שפחות. יש נשים שיותר אוהבות שערות ערווה ויש נשים שפחות. לחלוטין לא כל הנשים מורידות שערות בפות, גם אם זה מה שראית בסרטי הפורנוגרפיה. אם את מחליטה כן להסיר שערות בפות, את יכולה לנסות להסיר. באתר שלנו יש קווים מנחים בנוגע להסרת שיערות ערווה - איך כדאי לעשות זאת וממה צריך להיזהר. שנית, משיכה מינית היא עניין מורכב. לרוב, אנחנו נמשכות מינית בסיטואציות שהן יותר מיניות - כמו למשל מה שראית בסרט הפורנוגרפי. הגוף הערום לא אמור בהכרח לגרום לנו להרגיש משיכה אוטומטית - אולי יש נשים שזה קורה להן כך, ואולי אפילו לך זה יכול לקרות עם אנשים מסויימים, אבל העובדה שראית מישהי אחת בעירום, בתוך סיטואציה לא מינית, ולא הרגשת משיכה, לא מעידה כלום על היכולת שלך להימשך לנשים או לקיים יחסי מין עם נשים. תנסי להיות קשובה לעצמך, לגוף שלך ולרגשות שלך - אם תהיי בסיטואציה מינית עם בחורה, ותרצו לקיים יחסים, אני מאמינה שתוכלי לדעת האם זה דבר שאת רוצה בו או לא. אני מקווה שזה עונה על השאלות שלך. אם יש לך שאלות נוספות בנושא זה או אחרים, את מוזמנת להמשיך לפנות אלינו דרך האתר, בטלפון או פנים מול פנים באחד הסניפים. בהצלחה בהמשך!"

© צילום: יחצ חול

בן 15 שואל: "היה לי קרי לילה לפני כמעט חודש וגמרתי ממש כשהתעוררתי, אבל בלי להרגיש אורגזמה. אחרי כמעט שבוע, שוב היה לי חלום מיני ובדיוק כשבאתי לגמור – התעוררתי שוב מהשינה ובסוף לא גמרתי, ככה גם קרה לי היום. חבר סיפר לי שאם אתה עומד לגמור ואתה לא גומר בסוף, אז זה לא טוב. אני צריך לדאוג?"


תשובת היועצת: "שלום לך, במהלך גיל ההתבגרות מתרחשים בגופינו שינויים רבים ואני שמחה לקרוא שאתה קשוב לגופך, מגלה סקרנות ומתייעץ לגבי השאלות שמטרידות אותך. 'קרי לילה' הוא בעצם שם לפליטת זרע בזמן השינה, ובניגוד למה שמקובל לחשוב אין בהכרח קשר לאורגזמה או לחלומות בעלי תוכן מיני. לפעמים חלומות כאלה יכולים ללוות את הקרי לילה, ולפעמים לא, בכל מקרה זה מצב תקין לגמרי. בנוסף, גם אם לא התרחשה גמירה כמו שתיארת אין בכך שום דבר שלילי וזה בסדר גמור. לגבי מה שחבר שלך אמר, זה לא נכון. גם אם אתה מרגיש שאתה קרוב לאורגזמה או שפיכה, זה בסדר שזה נעצר לפני שזה קורה. זה לא פוגע בגוף ובטח שלא מייצר נזק. העיקר שתהיה קשוב לעצמך ולגוף שלך. אם תרצה להגיע לשפיכה אתה יכול לעשות זאת בצורת אוננות, ואם תרצה לעצור אתה תוכל לעצור. זה ממש לבחירתך. אתה מוזמן להמשיך לשלוח לנו שאלות ואף להיעזר בייעוץ הטלפוני של דלת פתוחה. בהצלחה".

© adobestock

בן 14 שואל: "מישהי שהייתי דלוק עליה עזבה את הבית ספר לפני שנה, ושמרתי איתה קצת על קשר. הייתי רוצה להיפגש איתה, אבל היא לא ממש שואלת מה איתי, כך שאני לא יודע אם היא תהיה מעוניינת. חוץ מזה, עברו כמה חודשים שלא דיברנו בהם, אז אני גם לא יודע איך לפנות אליה עכשיו. אני מתלבט אם לנסות או לוותר על זה וזהו".


תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו כדי להתייעץ בנוגע לדברים שמטרידים אותך. מערכות יחסים הן דבר מורכב ורגיש, מכיוון שהן מערבות לא רק את הרגשות שלך, אלא גם את של האדם האחר, שאתה לא בהכרח יודע מה הוא חושב ומרגיש. זה אמנם נראה כמו צעד מלחיץ, אבל אני חושבת שכדאי לך לנסות ליצור קשר עם הבחורה הזאת ולשאול אותה אם היא תרצה שתיפגשו ותשלימו פערים. יכול להיות שגם היא נמצאת בנקודה דומה לשלך - שאתה מוצא חן בעיניה, אבל היא מתביישת / מפחדת לעשות את הצעד. כמובן שצריך לקחת בחשבון שאולי היא לא מרגישה כמוך. יכול להיות שהיא תרצה להיפגש איתך ולהשלים פערים, אבל לא תרצה שמערכת היחסים הזאת תתפתח לקשר רומנטי, ויכול להיות גם שהיא לא תרצה להיפגש ולהשלים פערים בכלל. זה כמובן יכול להיות מאוד עצוב ולא נעים, אבל לכל הפחות אתה תדע שניסית. לעיתים בחיים עדיף לנסות, ואולי להתאכזב, מאשר לא לנסות בכלל ולהמשיך לתהות מה היה קורה אילו היינו נוהגים אחרת. אני מקווה שזה עוזר לך לקבל את הדחיפה ואת האומץ שאתה צריך בשביל לעשות צעד כזה. אם יש לך שאלות נוספות בנושא זה או אחרים, אתה מוזמן להמשיך לפנות לדלת פתוחה דרך האתר, בטלפון, או פנים מול פנים באחד הסניפים שלנו".

 

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות