בלי סודות: "איך אדע לאיזה מין אני נמשכת?". fotolia

בלי סודות: "איך אדע לאיזה מין אני נמשכת?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בן 13 שואל: היי, אני מאוד רוצה לאונן כי אני סקרן לגבי התחושה, אבל משום מה תמיד כשאני מנסה להתחיל הלב שלי דופק מהר, אז אני לא מתחיל בסוף. מה אני יכול לעשות בנוגע לזה?

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. זה נפלא שאתה סקרן לגבי אוננות. זה באמת דבר מסקרן, מרגש וטוב. הגיוני שאתה מתרגש לפני ומרגיש דפיקות לב לפני. כשמתחילים להתעורר מינית (לפני אוננות או לפני קיום של מפגש מיני כלשהו), מתרגשים וחלק מהתופעות הפיזיולוגיות שקורות בגוף זה גם עליית דופק. כך שמה שאתה מרגיש זה בסדר גמור, נורמלי לחלוטין וממש לא צריך למנוע ממך לאונן או לגלות את המיניות שלך. אני מזמינה אותך לגלות בסקרנות ובקצב המתאים לך מה נעים לך. וגם אם זה יקח עוד קצת, ותרגיש שדפיקות הלב יורדות בהמשך, זה גם מעולה. לכל אחד ואחת הרצון, הסקרנות ומימושם מגיעים בזמן אחר".

© adobestock (אילוסטרציה)

בן 16 שואל: "היי, חברה שלי ואני קיימנו יחסי מין ולא שמנו לב והקונדום פשוט נכנס לה לנרתיק. היא לא מוצאת אותו עד עכשיו, מה אפשר לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, טוב שאתה פונה אלינו ומחפש עזרה עבורכם. מה שאתה מתאר נשמע שיכול מאוד להלחיץ, והחשש מובן, אבל מצבים כאלה קורים לא מעט. המלצתנו היא לנסות לקחת מראה, ברוגע, לנסות לחפש את הקונדום באמצעות האצבעות בתוך הנרתיק. במידה ואתם לא מצליחים למצוא אותו, כדאי לפנות לעזרה רפואית כדי להוציא אותו. אפשרות נוספת היא שהקונדום ירד מהפין ולא נשאר בתוך הנרתיק. ניסיתם לבדוק זאת באזור המיטה? נוסף לכך, במידה והקונדום הוא אמצעי המניעה היחיד שלכם, כלומר אתם לא משתמשים באמצעי מניעה נוסף (גלולות, נוברינג וכו'), כדאי לקחת גלולה לשעת חירום - בעקבות הסיכוי שזרע פגש ישירות את הנרתיק. אפשר לקנות אותה בבית המרקחת ללא מרשם רופא. שימו לב שישנם כמה סוגים שנבדלים זה מזה במידת היעילות לאורך זמן - ישנן גלולות שיעילות עד 72 שעות מהמגע המיני וישנה גלולה שיעילה ב120 השעות שלאחר המגע המיני".

© adobestock (אילוסטרציה)

בת 12 שואלת: "היי, איך אדע לאיזה מין אני נמשכת?"

תשובת היועצת: "שלום, אני שמחה מאוד שפנית אלינו, ושאת עוסקת עם עצמך בנושא ומרגישה בנוח להתייעץ איתנו. משיכה מינית היא דבר נפלא וכייפי שיכול להשתנות לאורך החיים בעוצמה, ברגש הנלווה, באובייקטים של המשיכה ועוד. את לא צריכה עכשיו להחליט עם עצמך לאיזה מין את נמשכת בהחלטה חד משמעית. עם הזמן את תרגישי למי את נמשכת, איזה תחושות מעוררים בך גברים ואיזה תחושות מעוררות בך נשים, מה הן סיטואציות שהן מעוררות מינית בעינייך. העיסוק בנטייה מינית יכול להעלות חששות אבל הוא טבעי ואופייני במיוחד לגיל שאת נמצאת בו. זה נפלא לגלות את המיניות ואת המשיכה שלך. את לא צריכה להגיע למסקנות חד משמעיות בנושא בשלב הזה בחיים (ובכלל). את בתחילת ההתבגרות המינית שלך (הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית) ויש לך עוד הרבה זמן לגלות את עצמך ולהנות מהדרך. אנחנו פה לכל שאלה נוספת שיכולה לעלות לך, וכמו שאמרתי את גם תמיד מוזמנת לפנות אלינו ל'דלת פתוחה' בשיחת טלפון אנונימי בשעות הפעילות של מוקד הייעוץ, או אפילו לקבוע איתנו פגישה פנים אל פנים לשיחת ייעוץ".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות