בלי סודות: "אני מתאהב בכל אחת". AdobeStock

בלי סודות: "אני מתאהב בכל אחת"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בת 17 שואלת: "היי, עד עכשיו היה לי חבר אחד, והמקסימום שקרה איתו זה נשיקה רגילה. מאז שגיליתי מה זה יחסי מין או האפשרות לקיים יחסי מין עם מישהו נהייתי עם רצון עז לנסות ולחוות אבל זה לא קרה עד עכשיו. יש פעמים שאני חושבת להציע למישהו שאני סומכת ומכירה לקיים יחסי מין איתי אבל גם לפעמים אני חושבת שהפעם הראשונה צריכה להיות עם מישהו שאני אוהבת ושאוהב אותי בחזרה. הרצון הזה לנסות ולחוות מרגיש חזק ממני עד כדי מחשבה לקנות לעצמי ויברטור ולחוות אפילו את האורגזמה הכי קטנה. מה כדאי לעשות?"


תשובת היועצת: "שלום לך, אני מאוד שמחה שפנית אלינו ולא נשארת עם המחשבות לבד. הסקרנות לגבי יחסי מין היא טבעית לחלוטין. נשמע שאת בתהליך מקסים של גילוי וסקרנות ורצון לחוות עוד. בשתי האפשרויות שדיברת עליהן - לשכב עם מישהו שאת אוהבת או לבקש ממישהו שאת סומכת עליו, את בעצם מדברת על תקשורת ובטחון, וזה מאוד נכון וחשוב. על מנת לקיים מגע מיני עם פרטנר או פרטנרית חשוב שתהיה לך את האפשרות לדבר איתו.ה על הצרכים שלך, הרצונות שלך, החשקים שלך, הגבולות שלך, החששות, על אמצעי מניעה. כל אלו הם מהותיים לתחושת הנוחות, הבטחון וההנאה שלך, בין אם זה בן זוג קבוע ובן אם לא. אני שומעת גם את הסקרנות שלך לחוות אורגזמה, ואת זה את יכולה לחוות גם בעצמך באמצעות אוננות. את יכולה להשתמש בויברטור אבל אפשר לחלוטין גם ללא, ע"י מגע בדגדגן או הכנסה של אצבע לתוך הנרתיק. לכל אחת הדרך המועדפת עליה ויש שעושות גם וגם, ממליצה לך לחקור ולהכיר את גופך ומה שנעים לך".

© adobestock

בן 14 שואל: "בשבת בבוקר רציתי לאונן אבל אמא שלי הייתה בבית אז לא הרגשתי בנוח. בסוף החלטתי לאונן בכל זאת אז סגרתי את הדלת, אבל אז אמא שלי נכנסה וראתה אותי מאונן. היא מיד היא סגרה את הדלת והלכה, אבל עכשיו אני מאוד מובך. מה כדאי לעשות?"


תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. בתור התחלה אשמח לחזק אותך על כך שאתה מאונן, זה טבעי, זה חלק מהגילוי שלך את הגוף שלך וחלק בלתי נפרד מהמיניות בגיל ההתבגרות. נשמע במת לא נעים שאמא ראתה אותך בזמן אוננות, וזה מקרה שקורה להרבה נערים בגילך. המבוכה היא טבעית גם כן, שכן אוננות היא בדרך כלל מעשה שעושים לבד ובאופן פרטי. אני רוצה להזכיר לך שגם אמא שלך מודעת שכך שנערים ונערות מאוננים, ויכול להיות שהיא לא ידעה איך להתייחס למצב באותו הרגע. אני מניח שהיא רצתה לתת לך פרטיות ועל כן סגרה את הדלת והלכה. אני יכול להמליץ לך אולי לבקש מאמא שבפעם הבאה שהיא נכנסת לחדר שתדפוק לפני, ולהביע את הצורך שלך בפרטיות, שזהו צורך בסיסי מאוד שמקבל משמעות גדולה בגיל ההתבגרות. חשוב שתהיה שלם עם כך שאתה מאונן, אין סיבה להרגיש לא נעים עם כך, להיפך - זה נהדר".

© adobestock

בן 15 שואל: "שלום, לאחרונה אני מרגיש כאילו אני מאוהב בכל בת שאני נמצא איתה יותר מיום יומיים. ולפעמים אני מרגיש שזה פוגע בי בחיי היומיום, מה אפשר לעשות כדי להתגבר על תחושת ה'אהבה' הזו?"


תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל אני שמחה שפנית אלינו. יחסים, מיניות ואהבה אלה נושאים שמעסיקים רבים מבני הנוער בגילך וזה לגמרי טבעי שהנושא יעסיק אותך. תחושת ההתאהבות שאתה מתאר היא לגמרי טבעית, והיא חלק מזה שאתה מגלה לראשונה את בנות המין השני, ויש בכך משהו מאוד מרגש ומסעיר. אני ממליצה לך לא להיבהל מזה, להזכיר לעצמך שזה נורמלי לגמרי וחלק טבעי של הגילוי הזוגי והמיני שלך. כמו כן, אני יכולה להניח שחלק מתחושת ההתאהבות מלווה באיזשהו גירוי מיני, או התלהבות ממראה אותן הבנות. אם כך הדבר, זה גם ממש טבעי ובסדר, וההתרגשות הזו היא חיובית והיא תתאזן במהלך החיים. על מנת לא להישאב באופן מוחלט להתאהבות ולחוש פגיעה בחיי היום יום כפי שאתה מתאר אמליץ לך להתמקד בעשיית דברים שאתה אוהב ושממלאים אותך, ושאתה נהנה מהם גם בעשייה לבד או עם חברים קרובים. אתה יכול ממש לקבוע לעצמך במהלך השבוע זמנים קבועים בהם אתה עושה דברים שאתה אוהב, כשהמטרה היא להתמקד גם באהבה עצמית והנאה עם עצמך, בנוסף להתאהבות בבנות, וככה לייצר קצת יותר איזון. מקווה שעזרתי".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות