בלי סודות: "נוצר ביננו 'קליק'". adobestock

בלי סודות: "נוצר ביננו 'קליק'"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בת 16 שואלת: איך אספר להורים שלי שאני נמשכת גם לגברים וגם לנשים? מה לעשות אם הם לא יבינו ויקבלו אותי? אני מפחדת שהם לא יבינו אותי וגם בכללי מבולבלת כי אני לא בטוחה שאני רוצה להגדיר את עצמי עם ההגדרה של ביסקסואלית/פאנסקסואלית".

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאת פונה אלינו , לדלת פתוחה ולא נשארת לבד עם התחושות שלך. נשמע שאת מגלה את המיניות שלך וזה תהליך מרגש שלפעמים עשוי להיות גם מבלבל ומפחיד. נטייה מינית יכולה להיות גמישה ומשתנה. לאור זאת הפחד שלך לצאת בהצהרות לגבי הנטייה המינית שלך היא מובנת ונורמלית לגמרי. את לא צריכה להרגיש שאת חייבת להיכנס לאיזה משבצת של הגדרה או להשתייך לקבוצה כזו או אחרת אלא פשוט להיות מי שאת ומה שטוב לך. אם חשוב לך למצוא הגדרה שתואמת את התחושות שלך את יכולה להכנס לאתר של הקהילה הגאה או לאתר של 'איגי', להתייעץ ולקרוא עוד על ההגדרות השונות עוד קצת. כמו שכתבתי לך קודם, את תמיד יכולה לשנות את דעתך ולדייק מחדש את הנטייה המינית שלך. לגבי השיח עם ההורים. שיח שכזה באמת יכול להיות מורכב, ולא סתם את חוששת או נרתעת ממנו. אני מציעה לך לשאול את עצמך מה את רוצה לקבל מהשיח עם ההורים. אם חשוב לך שיקבלו אותך ואת התהליך שאת עוברת בדיוק הנטייה המינית שלך אז חשוב שתציגי להם את זה ככה. לדוגמא: 'אבא ואמא חשוב לי לשתף אתכם שאני בודקת את נושא הנטייה המינית שלי, אני מרגישה שאני לא נמשכת לבנים ועוד לא בטוחה מה הנטייה המינית שלי בדיוק...' את יכולה להגיד להם שאת מתייעצת עם גורם כזה או אחר, את יכולה לבקש מהם להיות שם בשבילך ולקבל אותך כמו שאת גם בתוך התהליך. אם את מרגישה שההורים שלך לא יוכלו לתת לך את המענה שאליו את זקוקה אז אולי מוטב להמתין קצת עד שתרגישי אחרת. בכל מקרה ההצעה שלי היא שלא תשארי לבד עם התחושות, תרגישי בנוח גם לפנות אלינו ל'דלת פתוחה' וגם להיעזר בארגונים שהמלצנו לך קודם. תצרי לעצמך רשת ביטחון כדי לעבד את תחושותיך ולקבל כלים לקראת חשיפת זהותך או תהליך גיבוש זהותך בפני ההורים. חשוב שתזכרי שבזמן שאת עוברת את תהליכי גיבוש הזהות שלך ההורים שלך לא מודעים לכך ולכן צפוי שיקח להם זמן לעבד ולעכל את מה שאת כבר מעכלת ומעבדת. את יכולה לקרוא על זה עוד באתר שלנו. בהצלחה רבה ותזכרי שהכי חשוב זה להקשיב לעצמך ולמה שנכון לך, לפעול מתוך הבחירות האישיות שלך ולא מתוך לחץ חיצוני. אנחנו פה בשבילך".

© adobestock אילוסטרציה

בת 21 שואלת: "אם לקחתי פוסטינור החודש ואני חייבת לקחת היום עוד פעם, זה מותר? זה פוגע ברחם או במשהו אחר?"

תשובת היועצת: "מותר לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום פעמיים בחודש וגם יותר אם יש צורך חירומי. אמצעי זה אינו פוגע בפוריות ואינו גורם לנזק בריאותי. יחד עם זאת ועל אף שאינו גורם נזק, חשוב לזכור שהוא חירומי בלבד ולא ניתן להתייחס אליו כאמצעי מניעה קבוע. אמצעי המניעה הקבועים (יש המון - קונדום, גלולות, התק, נוברינג וכו') הם אמצעי מניעה בטוחים ויעילים יותר. לא ציינת כאן מתי קיימת יחסי מין לא מוגנים, אבל כותבת לך באופן כללי על אמצעי מניעה לשעת חירום: עד 72 שעות מקיום היחסים הלא מוגנים ניתן להשתמש בגלולות פוסטינור, נורלבו או אלה. ועד 120 שעות (5 ימים) מקיום היחסים הלא מוגנים ניתן להשתמש רק באלה. אחרי הנטילה יכולות להופיע תופעות לוואי כמו דימומים מהנרתיק, כאבי ראש, כאבי בטן והוסת עשויה להידחות/להקדים בכמה ימים. חשוב לציין הגלולה לשעת חירום פועלת על ידי עיכוב הביוץ במידה והוא עדיין לא התקיים. לכן, חשוב לבצע בדיקת הריון כשבועיים מקיום היחסים הלא מוגנים בכל מקרה, גם אם נטלת אמצעי מניעה לשעת חירום. או לבצע בדיקת הריון כשבועיים מיום נטילת הגלולה לשעת חירום. שימוש באמצעי מניעה קבוע יכול לתת לכם שקט ואפשרות להנות בצורה מלאה מיחסי מין, ללא חששות ולהגן גם מכניסה להריון וגם מהידבקות במחלות מין. המגוון רחב וישנן כל מיני אפשרויות שיכולות להתאים הכי נכון עבורך ועבורכם. את מוזמנת לצלצל אלינו או אפילו להגיע לאחד הסניפים של 'דלת פתוחה' לשיחה פתוחה על אמצעי מניעה".

© adobestock

בת 18 שואלת: "היי, אחרי שנתיים של זוגיות אני וחבר שלי החלטנו להיפרד. לפני כחודש היה לאחי בר מצווה ונוצר קליק ביני לבין אחד העובדים של האירוע. השגתי את המספר שלו והתחלנו לדבר והיה כימיה וכיף. באחת השיחות בינינו אמרתי לו שסיימתי עכשיו זוגיות ארוכה. זה לא הפריע לו והמשכנו לדבר והוא החמיא לי ואמר שמצאתי חן בעיניו. באחת ההודעות הוא כתב לי שהוא 'פרפר' ונוח לו ככה כי הוא בטראומה מזוגיות קודמת, דיברנו על זה הרבה ואז הוא בא אלי באותו שבוע עם יין. בפגישה הזו היה בינינו רק חיבוק והוא נגע לי בברך. הוא כל הזמן התעניין בשלומי ושאל האם אני בטוח לא בזוגיות. הוא ממש החמיא לי ואמר לי מילים שהאקס שלי אף פעם לא אמר לי. אבל בשבוע האחרון הוא פחות יוצר איתי קשר, אם אני מתקשרת הוא חמוד וזה אבל אני לא מבינה מה עובר לו בראש? אולי הוא מתרחק כי הוא נרתע מקשר? אני מאוד רוצה להראות לו שאני רוצה אותו כדי שנוכל להתקדם למשהו רציני יותר".

תשובת היועצת: "נשמע שאת בתקופה מורכבת בחיים שכוללת שינויים רבים, רגשות ומערכות יחסים חדשות. כל אלו מצריכים ממך הרבה אומץ, רגישות וכנות עצמית, ואני שמחה שיחד שאת מתייעצת ושואלת. איני יכולה לפרש לך את הסיטואציה עם הבחור איתו את בקשר לאחרונה כי איני מכירה אותו או את מחשבותיו, אך פעמים רבות אנחנו מתחילות בקשר מסוג כזה או אחר, וכמו בהתחלות רבות גם כאן יש הרבה חוסר ודאות, גישוש והכרות שלוקחת זמן ומאתגרת אותנו. נשמע שהיו לכם שיחות רבות וטובות בהן היה חשוב לו להיות כנה איתך ולתאם ציפיות כדי שתדעי היטב מה הסיטואציה שאת נמצאת בה ומה הציפיות והרצונות שלו מקשר בשלב זה בחייו. לא מובן בדיוק ממה שכתבת האם גם מבחינתך דיברת בכנות על מצבך ומה תרצי מקשר כזה - האם תרצי להתקדם איתו? מתי? עד לאיזה שלב? מה את בדיוק מחפשת כרגע? ואיזה סוג של זוגיות את מעוניינת. חשוב תמיד להיות בכנות לגבי הציפיות שלנו וכך נוכל להבין מהצד השני היכן הוא עומד. תקשורת היא הבסיס הטוב ביותר עבור כל מערכת יחסים בחיינו, ועדיף כנות מאשר התהייה והניחושים שלנו לגבי מחשבותיו ומצבו של הצד השני".

 

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות