בלי סודות: "לחברים שלי הולך עם בנות, וזה גורם לי להרגיש רע". adobestock

בלי סודות: "לחברים שלי הולך עם בנות, וזה גורם לי להרגיש רע"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בן 17 שואל: "אהלן, מגיל צעיר אני צופה בפורנו ומאונן איתו. אני יודע שצפייה בפורנו מזיקה לי, לדימוי העצמי שלי, לאיך שאני מדמיין יחסי מין, ועוד ועוד. אני ממש רוצה להפסיק עם זה, אבל אני מפחד שאם אני אפסיק, אני לא אהנה כמו שאני נהנה עכשיו. אני מרגיש שאין לי עם מי לדבר על זה והייתי רוצה לדעת אילו דרכים יכולות לעזור לי להפסיק לצפות בפורנו. אשמח לעזרה"


תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. קודם כל אני רוצה לחזק אותך על ההיכרות וההעמקה שלך עם הנושא של הפורנו - לפורנו יש באמת הרבה השפעות שליליות על הגוף והנפש (וגם השלכות הרות גורל על הגברים והנשים העוסקים בתעשייה הזאת), ורצוי להפחית כמה שיותר את הצריכה. עוד אני רוצה לחזק אותך על המאמצים שאתה עושה כדי להימנע מהשימוש בפורנו - כולל לפנות אלינו בשאלות. לעבור מאוננות עם פורנו לאוננות בלי פורנו זה תהליך, והוא לא תהליך פשוט. כמו הרבה דברים עם אופי ממכר, כאשר מפסיקים לצפות בפורנו יכולה להיות בהתחלה ירידה בהנאה מהאוננות, אבל רוב הגברים שמפסיקים לצרוך פורנו מדווחים שבסיום תהליך הגמילה מהפורנו, ההנאה מהאוננות עולה, ואפילו עולה על ההנאה שהייתה להם בזמן השימוש בפורנו. כך שהתהליך בסופו של דבר עשוי להשתלם לך. מלבד פורנו ישנם הרבה גירויים שיכולים להוביל לעוררות מינית. תנסה לחשוב על חיי היומיום שלך ועל הזדמנויות נוספות בשגרה שלך שבהן אתה מרגיש מעורר מינית - למשל כשאתה רואה אנשים שאתה מכיר או אנשים זרים שמושכים אותך, או אם אתה רואה סיטואציה מינית בסרטים לא פורנוגרפיים. ישנם אפילו אמנים שמציירים אומנות מינית, שיכולה להיות אמצעי ויזואלי מעורר מינית. כל הדברים הללו יכולים לסייע לך לעורר את הגירוי המיני. זה דורש זמן ואימון, אבל בהחלט אפשרי. תחשוב על הזמנים בהם לא היו עזרים ויזואליים זמינים כמו אינטרנט ופורנו, אנשים השתמשו בדמיון שלהם הרבה יותר כדי להגיע לעוררות מינית ולאונן. היכולת הזו לאונן מהדמיון היא יכולת מדהימה שנעלמת לנו כשאנו משתמשים בפורנו. אני רוצה לעודד אותך להשתמש בדמיון יותר ויותר כדי להגמיש חזרה את האפשרות להתעורר מינית מבלי להיות תלוי בשום דבר. אין דרך אחת ברורה ובטוחה להפסיק לצפות בפורנו. יש כאלה שמצליחים להפסיק בבת אחת אבל להרבה אנשים קשה להחזיק כך מעמד לאורך זמן. לפעמים מתאים יותר להפחית לאט לאט, ולא להפסיק בבת אחת - אם לצורך הדוגמא אתה מאונן כל יום - תנסה לאונן ללא פורנו פעם ביומיים, ולאט לאט תפחית עד למקום שתהיה מרוצה ממנו. בכל מקרה תזכור שמדובר בתהליך, וזה טבעי שאתה נאבק ומתקשה איתו. אבל עם התמדה זה אפשרי להגיע למקום שאתה מרגיש בו יותר בנוח".

© AdobeStock

בן 17 שואל: שלום, אני פשוט לא מצליח לאונן. אני לא מגיע לזקפה מלאה אפילו כשאני רואה אישה שאני נמשך אליה. אני מגיע לסוג של זקפה אבל לא מצליח להוציא זרע. מה זה אומר? מה אפשר לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שכתבת לנו כדי לקבל הסבר על מה שמטריד ומפריע לך. ממה שאתה שואל אני מבינה שבזמן של גירוי עצמי, אתה מצפה שאיבר המין שלך יהיה קשה יותר, ושתהיה שפיכה של נוזל זרע. כדי לענות על השאלה שלך נדרש קצת יותר מידע: האם אתה משווה את מצב איבר המין שלך כיום לסוגי זקפה אחרים שהיו לך בעבר? (האם בעבר איבר המין היה זקור וקשה יותר?) האם בעבר הייתה לך שפיכת זרע תוך כדי אוננות, שינה ('חלום רטוב'), או תוך כדי מגע מיני? אולי אתה יכול לחקור יותר את הגוף שלך ולבדוק מה נעים לך, איזה סוג של מגע עצמי או מצד הפרטנר/ית. במידה ויש הבדל בין המצב שאתה מתאר היום לבין מה שמוכר לך מהעבר, כדאי לברר מה הביא לשינוי הזה. אפשר להתייעץ עם אורולוג או רופא משפחה לגב מצב רפואי, נטילת תרופות ועוד. ייתכן גם שזה מושפע ממצב רגשי, משבר או שינוי כלשהו בחיים שאתה עובר, פרידה מחבר/ה, התלבטות לגבי משיכה מינית ועוד. ישנם הרבה גורמים שעלולים להשפיע על התפקוד המיני, כולל איכות הזקפה ויכולת השפיכה".

© adobestock

בן 15 שואל: "שלום, אני לא יודע למי אני נמשך, לגברים או לנשים. אני מרגיש שאני יותר נמשך לגברים אבל קשה לי לראות את עצמי בקשר זוגי עם גבר. לעומת זאת, הרבה יותר קל לי לדמיין את עצמי עם אישה. מצד שני, אני מפחד שאצא עם אישה ולא אצליח לתפקד מינית, ואני מאוד רוצה ילדים ומשפחה נורמלית. אני מרגיש שהחברים שלי מצליחים הרבה יותר עם בנות, וזה גורם לי להרגיש רע עם עצמי ולפחד שרק אני לא אקים משפחה נורמלית. זה מרגיש כמו מלחמה תמידית. מה אני יכול לעשות?"


תשובת היועצת: "שלום לך. כל הכבוד על האומץ בלשאול. אתה מתמודד עם קושי לא קטן שאתה ממש מתאר כמלחמה פנימית, ולפעמים במלחמה פנימית קשה גם לכתוב את המילים שמתארות אותה. אז כל הכבוד על האומץ ועל הכנות ותודה על האמון. אנשים רבים מאוד בגילך מתמודדים עם החששות שאתה מעלה. חשוב שתדע שאינך לבד. בוא וננסה לפרק את המכתב שלך לנקודות ונתייחס אליהן, לספק לך חומר לחשיבה ואולי גם קצת שקט עצמי. אתה מאוד צודק בכך שאתה כותב שקל יותר לדמיין את עצמך בזוגיות עם אישה. הרי אתה מוקף מגיל קטן בתרבות בה רואים המון זוגות של גברים ונשים. כבר מסרטי דיסני שרואים בילדות. משיכה לגברים יכולה בהחלט לעורר גם חשש מהכיוון הזה, של חוסר היכולת לדמיין את העתיד - פשוט כי לא ראינו דוגמאות אליו. יחד עם זאת חשוב שתדע שיש את היכולת להיות בזוגיות בריאה, טובה ואוהבת גם עם פרטנר מהמין שלך. מגיעה לך זוגיות שיש בה אהבה ומשיכה מינית והנאה. מעבר לכך, אתה לא חייב לבחור עדיין. אתה לא חייב להכריז עדיין. לפעמים בחיים אנחנו מרגישים שיש צורך לקבל החלטה כאן ועכשיו - או שאני כזה או שאני כזה. במיוחד בסיטואציות מול אנשים אחרים שבהן אנחנו מרגישים שאנחנו לא מצליחים והם כן, ואנחנו נדרשים לספק לעצמנו הסברים לשאלה 'מדוע הם מסוגלים ומדוע אני לא'. אולי כדאי לקחת נשימה עמוקה, להגיד - אלו דאגות שלי, והן דאגות לגיטימיות, אבל יש לי זמן לחשוב עליהן. לכל אחד הקצב שלו. קח את הקצב שלך".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות