בת השוטר 2: "כך צריך לעשות סדרות נוער בישראל". פיני סילוק, באדיבות yes

בת השוטר 2: "כך צריך לעשות סדרות נוער בישראל"

אחרי ציפייה ארוכה ודרישת המעריצים, העונה השנייה של "בת השוטר" (טין ניק, yes) הגיעה אל המסך בפרקים חדשים. האם המתח ורף הציפיות מהעונה הקודמת נשאר? זה מה שחשבנו • ביקורת

לפני כשנתיים שודרה על המסך אחת מסדרות הנוער, שלדעתי, מבין הטובות שנעשו כאן. שיבחתי אותה לא מעט, "בת השוטר" (טין ניק, yes) זכתה אצלנו בפרס "סדרת הנוער של השנה" על ידי בחירת הקהל והעונה השנייה קרתה בכלל בגלל דרישת הקהל, שכן כמעט וזה לא קרה כי הסדרה נאלצה לעבור בין ערוצים עוד בטרם עלתה לאוויר. בעונתה הראשונה "בת השוטר" הייתה לחלוטין סדרה שיכלה להתאים גם לקהל המבוגרים, ועם כל המחמאות לעיל, רף הציפיות שלנו עם עליית העונה השנייה - היה בהתאם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אז מה קורה בעונה החדשה? דנה חוזרת לבני ברק על מנת לסייע לחני החרדית בפתרון תעלומת ענק שמתרחשת רגע לפני החופה שלה עם דניאל. בדרך היא מסתבכת עם בני ברק של הנושרים ונאלצת לבחור בין שתי אהבות גדולות – האחת לחילוני והשנייה לחרדי.

 

ובכן, כבר מהרגע הראשון העונה נפתחת עם מתח מסתורי - אנו נזרקים לשם בבת אחת וללא הכנה, ללא הסבר ומעין רצון להביא לצופים על ההתחלה את עמימות הסיפור. בניגוד לפתיחת עונת הבכורה, שם ההכנה לתחילת העלילה נבנתה בדקות הראשונות, כאן כאמור אנו פשוט נזרקים למים (תרתי משמע, למי שצפה) - מה שגורם לתחושת סחרור חושים לרגע. רק לקראת אמצע הפרק אנו מצליחים להבין מה ראינו ומחברים כמה קצוות. למעשה, בסדרות אחרות אולי היינו שונאים את זה, אבל כאן התחושה הייתה שכאילו אנחנו חוקרים בעצמנו את המקרה ומבינים אותו לאט לאט, מה שמוסיף לחווית העלילה ולחוויה האיכשהו "אינטרקטיבית" עם הצופים, בכל קשת הגילים. 

© מתוך בת השוטר, טין ניק ו-yes

צריך לזכור שאומנם מדובר בסדרת נוער, אבל היא לרגע לא מזלזלת בצופים שלה, היא לא מעגלת פינות והיא נצמדת כמה שאפשר למציאות ונותנת כבוד לעלילה שלה - ועל כן שאפו ליוצריה (דנה שץ), כותביה (שץ, הילה וונסובר גרטי ומיכאל שטרן) וגם לבמאי רועי פלורנטין שעשה חסד (סטגדיש) עם כל פריים.

"בת השוטר" היא תוצאה מופלאה של עידן סדרות הנוער שמנסות להעז לצאת שוב מהמשבצת הרגילה אחרי שנים בה התרגלנו לסדרות שקצת כיוונו לקהל היותר צעיר. היא באותו 'לבל' עלילתי ובוגר כמו "השמיניה", "החממה", "האי" - שנעשו בקפידה ולא חששו להפחיד וליצור מתח אמיתי, כאלו שלא נועדו רק כדי למלא משבצת, כאלו שוויתרו על כוכבי ענק בקאסט באופן אוטומטי (ומובן), לטובת ליהוק מדוייק, קפדני ושעושה פלאים. כל שחקן ושחקנית בסדרה פשוט מחובר לתפקידו וכולם אכן אותנטיים ומעבירים את כל התחושות שאנו צריכים לקבל בחווית הצפייה.

אם זאת ליאנה עיון שמובילה את הכל בצורה נבונה, רגישה מעניינת וסוחפת - מדובר פשוט בכשרון ענק! או מור סרוסי שנדמה שהיא בכלל עובדת על כולנו ואכן באה מהעולם החרדי, עידו אליאלי המופלא שפשוט משדר נשמה ענקית ואנו לא מפסיקים לרצות ממנו עוד ועוד, והוא אכן מקבל יותר נפח בעונה החדשה; כך גם מנור חקק המוכשר להפליא, עומר נודלמן שתמיד מפתיעה מחדש עם יכולותיה, רועי רשף הכובש שנותן תחושה כאילו הוא שנים בתחום, רועי רביב עם הטיימינג הקומי הכי מושלם, והילה הרוש כאחות הקטנה האולטימטיבית שיכולה גם לנגן על העצבים וגם להצחיק במקביל.

© מתוך בת השוטר, טין ניק ו-yes

לצד כל אלו גם התוספות החדשות והמרעננות לקאסט - יהודה בוחבוט (המככב במקביל ב"ספיידרז") וישי ללוש ("בני אור") על תקן השבבניקים הכי מדויקים שאפשר לבקש. השניים האלו פשוט נולדו לתפקיד, ואי אפשר שלא להאמין להם מהשנייה הראשונה. הם שיחקו כל כך טוב שאפילו הצלחנו להבין לבד כמה ספויילרים להמשך העונה.

© מתוך בת השוטר, טין ניק ו-yes

עוד בקאסט החדש: אלכס זילברג ("כל עוד בלבב") המושלמת המגלמת את בל המסתורית. הבחורה היא ההפתעה החדשה של השנה בעולם המשחק והיא שחקנית כל כך טבעית (אגב, רק אנחנו רואים את הדמיון הפיזי לליאנה?). הספיקה לה בקושי דקה בפרק הבכורה כדי להפיל אותנו בקסמייה.

© מתוך בת השוטר, טין ניק ו-yes

מה שכן, יש לא מעט סיטואציות "חרדיות"/ מעולם הדת, שלא תמיד מובנות לקהל החילוני. למשל, ישבה ליד ילדה באולם שלא ידעה מהי ה"בריכה" בה דניאל טובל והסברתי לה שזה מקווה ומה זה בדיוק אומר מקווה. כן הייתי ממליץ לערוץ או למפיקים ליצור תכנית מלווה לכל פרק/ סיכום פרקי השבוע בה יסבירו על אותם המושגים כדי להבין יותר את העלילה ואת העולם החרדי.

 

בקיצור, "בת השוטר" צריכה לשמש כעשרת הדיברות לאיך עושים סדרת נוער איכותית בישראל. יש בה כל מה שצריך כדי ליהנות ממנה, להיסחף ולצלול אל תוך המתח שלה. אישית, על פי שני הפרקים הראשונים בלבד, כן נראה כאילו בחרו לעדן ממש טיפה כמה דברים כדי להתאים יותר לקהל היעד - אבל זה לא בא לרגע על חשבון העלילה או על חשבון משהו אחר בה.

© מתוך בת השוטר, טין ניק ו-yes

מדובר בסיפתח מעולה שבהחלט עמד בציפיות שלנו ושל הנוכחים הנלהבים באולם בזמן ההשקה. למי שהצליח לחשוב קצת מעבר על העלילה בשני הפרקים הראשונים - ראה שממשיכים את הקו של העונה הראשונה - בה דנה הייתה עדה למקרה פשע ונאלצה להסתתר, וכאן.. טוב, ניתן לכם לצפות ולהבין לבד (ומדובר בהשערה עלילתית שלי בלבד, כן?) יישר כח לכל הנוגעים בהפקה הזאת, ומי ייתן שנראה ממנה עוד ועוד עונות עד שיימאס (רחמנא ליצלן).

© מתוך בת השוטר, טין ניק ו-yes
תגובות