בת השוטר: "סדרת פשע מדהימה והיא אשכרה לנוער". רונן פדידה, באדיבות yes

בת השוטר: "סדרת פשע מדהימה והיא אשכרה לנוער"

סדרת נוער חדשה הגיעה למסך, ונדמה שהיא לגמרי מביאה איתה רף אחר בז'אנר, לא מהססת לגעת בסיפורים ובעולמות חדשים ומצטיינת בכל פרמטר • ביקורת פתיחת עונה

במילה אחת? וואו. אבל אם בכל זאת צריכים להרחיב: תשכחו ממה שהכרתם על סדרות נוער ותצפו ב"בת השוטר" כדי לקבל פרופורציות חדשות בכל מה שקשור לז'אנר. מדובר בדרמת מתח חדשה לנוער (אבל לא רק) של טין ניק ב-yes, אשר החלה היום את דרכה על המסך.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"בת השוטר" (בהשראת הספר "תיק נוער: סוף המשחק"), עוקבת אחר דנה בת ה-17 (ליאנה עיון), נערה פרועה ובתם של זוג שוטרים, היא גם העדה היחידה לרצח שהתרחש בבית ספרה. כשהרוצח נמלט מהכלא היא נלקחת במסגרת "התכנית להגנת עדים" להסתתר בבית משפחה חרדית אדוקה. הנערה החילונית נאלצת להעמיד פני חרדית, אך נוכחותה בבית מטלטלת את עולמם של בני הנוער במשפחה. הכול משתנה בבת אחת כשדנה, בת השוטר, מבינה שמאחורי הרצח לו הייתה עדה, מסתתר הרבה יותר ואף אחד מהסובבים אותה, הוא לא מי שהיא חשבה.

 

כבר מתקציר הסדרה ניתן להבחין שזאת לא סדרת נוער רגילה, למעשה נשמע שהיא אפילו בוגרת מדי למה שהתרגלנו לקבל מסדרות הנוער הישראליות. התוצאה? בדיוק כך. "בת השוטר" מביאה סוף סוף סדרת נוער שאשכרה מכוונת לנוער, ממש כמו שקורה מזה שנים בחו"ל. היא לא מנסה לייפות את המציאות, לעגל פינות או ליצור עלילה מופרכת מדי. היא מדברת בגובה העיניים, מתייחסת לקהל שלה כבוגר ונותנת כבוד למתח ולדרמות שבה דרך הסיפור המיוחד והכה אמיתי. 

הסדרה הזאת מצטיינת מעל ומעבר כמעט בכל פרמטר. "בת השוטר" מביאה איתה רף חדש ואיכותי ואי אפשר שלא להישאב לתוכה ולקסמיה כבר בשני פרקי הבכורה. הליהוק - משובח ומדוייק להפליא. מדובר בקאסט מרשים למדי, הן מבחינת השחקנים בעלי הקריירה הוותיקה בתעשייה (עוז זהבי, ליאור אשכנזי, נטע גרטי), כוכבים שראינו בכמה סדרות בודדות עד כה (מור סרוסי, הילה הרוש, עומר נודלמן, רועי רביב) ועד לתגליות החדשות המפציעות בתפקיד ראשון על המסך (ביניהם: רועי רשף, עידו אליאלי, מנור חקק ונוספים). ליאנה עיון המוכשרת מובילה וסוחפת איתה את הסיפור בתצוגת משחק נפלאה בתור דנה. לא יכולנו לדמיין מישהי אחרת לדמות - הופקד בידייה תפקיד עם אחריות על הכתפיים, במיוחד בסדרה שמביאה איתה משהו אחר. את המבחן הזה היא עברה בהצלחה יתרה ועל כן - "יישר כוייח". 

© יאן פינקלברג, באדיבות yes

"בת השוטר" מעולה גם בפרמטר הצילום המדהים, התלבושות, הכנות, בניית המתח וגם אלמנט הפחד הנדרש לסדרה שכזאת. אגדיל ואומר כי זאת בקלות סדרת דרמה שלא הייתי מתפלא למצוא גם בפריים טיים של אחד מהערוצים המרכזיים - כי היא פשוט מתאימה לכולם והיא ממש לא רק לנוער. 

ראיון
עומר נודלמן: "הייתי עדה לפשע שהתרחש אצלי בבית"
נועם אסולין
תפסנו את עומר נודלמן (שחר ב"בת השוטר") לראיון מיוחד בו שיתפה אותנו בסודות מאחורי הקלעים, על הפריצה הגדולה במשחק השנה.

נזכיר כי רגע לפני שעלתה לאוויר, הסדרה הועברה מערוץ KIDZ לטין ניק - בטענה שהתוכן פחות רלוונטי לילדים ויותר מותאם לקהל הבוגר יותר - וזה מתברר כמהלך נכון. יש לא מעט רגעים מלחיצים בסדרה (עבור הקהל הקלאסי של סדרות הנוער) כמו למשל דמויות, סצינות ומורכבויות. כאן אכן יש יותר התמקדות וכבוד לנוער הבוגר יותר שסוף סוף מקבל סדרת נוער שלא מהססת פשוט להראות.

 

דבר נוסף אותו מביאה הסדרה לראשונה עבור הז'אנר הוא העולם החרדי. בני הנוער לא נחשפים מדי לעולם הדתי האדוק ונדמה ששנים פחדו לגעת בנושא בצורה כל כך בולטת. כאן, ממה שצפינו עד כה, נראה כי מתייחסים בכבוד ובאמת רוצים להכיר לקהל את העולם הזה. יחד עם זאת - לא נופלים לקלישאות. יש כאן עומק, הסבר ותוכן אמיתי גם בניואנסים הקטנים (אי מבט בין בחור לבחורה, הסתובבות בבית עם 'קוקו',עיצוב הבית ועוד). וכן, גם מדי פעם הומור כדי להקליל סיטואציות. הייחודיות שבדבר, פריצת הדרך וההתעסקות - נותנות לה כמה נקודות זכות ו'פור' על סדרות אחרות. אין מילים לתאר את הכיף שבגיוון הזה על המסך, במיוחד בעולם הנוער הרווי בסדרות שלעיתים חוזרות על עצמן בסיפור הבסיס.  

© רונן פדידה, באדיבות yes

ישנן לא מעט סדרות מתח לנוער בשנים האחרונות שאכן הביאו עמן משהו אחר לקהל כמו: "נעלמים" שפתחה את הצוהר והביאה סיפור חטיפה מרשים, "פלמח" שלא פחדה להתעסק במאורעות טרום קום המדינה בה נוער היה צריך להילחם בעצמו או כל העונה השלישית של "החממה" שגם היא העלתה את הרף והתבגרה אף יותר יחד עם הקהל שלה. אך כאן לגמרי מדובר בעליית מדרגה נוספת, כזו המביאה תו תקן איכותי ומשובח. אנו מוכנים להישבע שאנחנו לא מגזימים, צפייה זריזה תגרום לכם להבין במה מדובר, ויש מצב שחלקכם אפילו תכעסו שזה מיועד לשידור עבור הנוער (אבל אל - הגיע הזמן!).

מי מכם ששם לב - נעשתה גם קריצה ברורה לסדרה "האי" בפרק הבכורה הכפול. עוז זהבי, המגלם את המורה רונן, נכנס לתא מעצר ומחפש דרך לצאת משם. בהמשך מוכנס לתא בחור אנונימי כדי לחלצו, למחרת בבוקר הוא צריך "לגנוב" את זהותו ובכך משתחרר מהמאסר. מזכיר לכם משהו? אם זה לא מספיק חד נציין כי ה"בחור" טען שקוראים לו סול, שזה שם דמותו האמיתית של עוז ב"האי" (אשר בסיטואציה הזהה ב"האי" אימץ לעצמו את השם 'צ'יף' - שותפו לתא שעשה מהלך דומה). הקריצה הזאת איננה באה משום מקום, בין יוצרי הסדרה (ליעד שהם ודנה שץ) נמנית גם יוצרת שותפהמיכל קופר-קרן, אשר כתבה גם את העונה השלישית של הלהיט (לאחר פרישתו של חמיצר מהסדרה).

© יאן פינקלברג, באדיבות yes

עם קאסט מרשים, סיפור מלא במתח, דרמה, פשע, עולם חרדי ומורכבויות - כמובן קיימת האופציה לקבל משהו מאכזב, אך זה לגמרי לא המקרה כאן. שאפו על האומץ ועל היוזמה של כל הנוגעים בדבר ורק נקווה ששאר פרקי העונה (40 במספר) לא יאכזבו אותנו, בסיעתא דשמיא.

© יאן פינקלברג, באדיבות yes
תגובות