מאפרת ראשית במאק נטע סקלי: "האיפור הוא רק חלק מהסיפור". צילום מסך מאינסטגרם nettart@

מאפרת ראשית במאק נטע סקלי: "האיפור הוא רק חלק מהסיפור"

הם חיים על קו ישראל - בירות האופנה, לוקחים חלק בכל מה שחם לפני כולם, מסתובבים בחברת האנשים עם הכי הרבה סטייל על פני האדמה ומייצגים את האופנה הישראלית בהצלחה רבה. אלו הם נבחרת ישראל באופנה שבשגרה לא מפסידה אף שבוע אופנה, והפעם: המאפרת הראשית של מאק ישראל - נטע סקלי

נטע סקלי החלה לעבוד במאק לפני 16 שנה, התקדמה בסולם הדרגות ובימים אלו עומדת בראש היררכיית המאפרים של מותג האיפור בישראל. בילדותה גרה בצפון הארץ ומאז הספיקה להדרים לבירת האופנה של ישראל, הלוא היא תל אביב, ולגדל שם את בתה בת התשע, גייל. היא מגדירה את סגנון האיפור שלה כקצת בועט, מלא צבע, לא שגרתי, מעבר ליפה, פרוע ו"רוק אנד רול" ועוסקת בתחום מזוויות המגזינים, הכלות ושבועות האופנה מעבר לים. שם היא מהווה חלק בלתי נפרד מצוות המאפרים הראשיים של מאק שמוזמנים עונה אחר עונה להפעיל את קסמיהם בתצוגות האופנה הנחשבות בעולם, מורסצ'ה, דרך מרני ועד אנטוניו מאראס. תפסנו אותה לשיחת טלפון על שבועות האופנה שהיו, וכעת כחלק מתופעות הלוואי של מגפת הקורונה, אינם עוד.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

במהלך השנים האחרונות סקלי איפרה לא פעם את שלוש כוכבות הנוער הגדולות בישראל – נועה קירל, קים אור אזולאי ואליאנה תדהר והיא סיפרה לנו על כך "עם נועה מאוד כיף לעבוד. היא כמובן יפהפייה והדבר הכי טוב הוא שהיא ממש אוהבת ומתלהבת מאיפור אז היא תמיד מוכנה לנסות כל דבר והכל נראה עליה ממש טוב. היא מאוד מתחברת גם ללוקים יותר נועזים, צבעוניים ומחוץ לשגרה. את קים התחלתי לאפר לפני הרבה שנים בגיל מאוד צעיר, לאט לאט היא התבגרה ואנחנו וסגנון האיפור שלה התבגרנו יחד איתה. מה שמאפיין את קים זה העיניים שלה ואנחנו אוהבים לשחק בהן הרבה בגוונים טבעיים ובאייליינרים קצרים שהיא מאוד אוהבת. עם אליאנה יצא לי לעשות את הקליפ האחרון שלה ל'ממכר' והיה נורא יפה לגלות שהיא מתחברת לאיפור ולא פוחדת לנסות דברים חדשים. עשינו עליה הרבה דברים שהם לא רק ביוטי רגיל, כמו דמעות מזהב, אז היה מאוד מעניין לראות אותה לובשת את הדמויות האלה כמו שחקנית ושהאיפור רק עזר לה להיכנס לדמות".

מהו מוצר האיפור שהכי מתאים לבנות נוער ושהיית ממליצה באופן מיוחד לא להתפשר על האיכות שלו?

"מהניסיון שלי עם בנות נוער, הרבה מכן מוטרדות לגבי המצב של העור. בגיל ההתבגרות מתחילים כל מיני פצעונים ואדמומיות וזו הפעם הראשונה שאתן נפגשות עם זה וצריכות להתמודד. בעיניי המוצר הכי חשוב כדי להתמודד עם אתגרים שמופיעים בעור הוא קונסילר, אפילו יותר ממייקאפ. קונסילר טוב הוא הגרסה המשודרגת של המייקאפ, יש לו יותר כיסוי ואפשר לעשות לו כל מיני מניפולציות. אפשר להשתמש בו על כל הפנים, אפשר להשתמש בו נקודתית מעל פצעונים אם יוצאים ואפשר להשתמש בו על כהויות. כששואלים אותי שאלות על איפור, 90 אחוז מהתשובות שלי הן 'את צריכה קונסילר'. זה משהו קטן שאפשר לזרוק אותו בתיק, לקחת לכל מקום ולהרגיש יותר ביטחון באיך שאנחנו נראות. עבור בנות שהעור שלהן נהדר ואין להן כל מיני התפרצויות של אקנה או הורמונים שאופייניים לגיל הזה, שני המוצרים הכי בסיסיים באיפור הם מסקרה וליפסטיק. מסקרה למי שאוהבת להדגיש יותר את העיניים וליפסטיק למי שאוהבת להדגיש יותר את השפתיים".

דוגמנית שאיפרה בתצוגה של אנטוניו מאראס
דוגמנית שאיפרה בתצוגה של אנטוניו מאראס © צילום מסך מאינסטגרם nettart@

האם את חושבת שניתן ללמוד ממדריכי האיפור ביוטיוב איך לאפר באופן מקצועי והאם יש סיכוי שיום אחד את תפתחי ערוץ משלך?

"חד משמעית כן, אפשר ללמוד מהם המון. כל פעם שיש לי שאלה, לדוגמה אני רוצה לדעת איך לעשות גבות מנצנצים, אני כותבת ביוטיוב 'גבות נצנצים' ומסתכלת איך אנשים עושים את זה. יש שם המון ידע, לא רק ביוטיוב אלא גם באינסטגרם, הידע הזה נגיש לכולם וזה דבר אדיר כי אפשר ללמוד המון. העצה שלי היא להסתכל על כל הדברים האלה בעין מאוד ביקורתית, אם משהו לא נראה או לא נשמע לנו הגיוני, לא לעשות אותו. יש כל מיני טריקים שמראים עם מוצרים שבכלל לא מיועדים לשימוש מסוים שיכולים לעשות נזק. צריך להיות מודעות לכך שזה אזור פרוץ, אין בו תג איכות. בנוסף אני מרגישה שיש איזו סכנה כזו שכשאת רואה מלא דברים, את נורא מושפעת מדברים חיצוניים, מאיך אנשים אחרים נראים וממה אנשים אחרים עושים. זה נהדר בשביל לקחת רעיונות והשראה אבל אני מציעה לכל אחת לקחת את כל הרעיונות האלו, להתאים אותם לאורח החיים שלה ולא להפוך לקורבן אופנה. בשלב הזה אני לא מתכננת לפתוח ערוץ יוטיוב, אני ממקדת את הכוחות שלי בפלטפורמה של האינסטגרם. הסיבה היא בעיקר חוסר זמן, יש לי עבודה ויש לי משפחה. אני חושבת שלעשות ערוץ יוטיוב ממש טוב זו עבודה במשרה מלאה ואין לי את הפריבילגיה הזו כרגע".

גם בתקופת הקורונה?

"כן, אני מאוד עסוקה בתקופת הקורונה כי אני יוצרת יותר תכנים באונליין גם עבורי וגם עבור מאק. אני חושבת שבשביל הרבה אנשים להתעסק עכשיו באיפור וטיפוח זה סוג של בריחה מהמציאות. אולי אנחנו לא מוצאים תרופה לסרטן, אבל אלו באמת תחומים שנוגעים לאנשים קרוב ללב ומשפיעים על איכות החיים שלהם. אני מאמינה שכשאנחנו נראות יותר טוב, אנחנו גם מרגישות יותר טוב".

האם יש מותג אופנה שאת מתחברת לסגנון האיפור שלו בתצוגות באופן מיוחד?

"תמיד תענוג לאפר בתצוגות של ויויאן ווסטווד, במשך שנים זה היה החלום שלי. יש לה מראות איפור מטורפים, לפעמים הרבה מחוץ לתחום הביוטי, זו ממש אומנות. כל דוגמנית מקבלת מראה שונה אז יש המון חופש גם למאפרים להתבטא, מה שלא תמיד קורה בתצוגות אחרות, בהן פשוט מראים לנו הדגמה של האיפור וכולן מקבלות את אותו לוק".

מאפרת בתצוגה של ויויאן ווסטווד "במשך שנים זה היה החלום שלי"
מאפרת בתצוגה של ויויאן ווסטווד "במשך שנים זה היה החלום שלי" © צילום מסך מאינסטגרם nettart@

בגלל שנטע רגילה להיות מוקפת בסלבס ובסופר מודלס מימין ומשמאל, היא מעידה על עצמה כי היא לא מתלהבת מכך ומה שמניע אותה זה לאפר פנים יפות, בין אם בחנות של מאק ובין אם באחורי הקלעים של תצוגה נחשקת. כדי להמחיש את ההרגל, היא מספרת לי על מקרה שקרה מאחורי הקלעים של תצוגת אופנה של מוסקינו: "נכנסת שרה ג'סיקה פרקר ואומרת 'וואי איזה איפור יפה היה, עשיתם עבודה מהממת' (צוחקת). זה דברים שקורים לך כל הזמן, זה כיף, אבל זו כבר לא ההתרגשות שהייתה בהתחלה". כששמעה שלא תזכה להתייצב בשבועות האופנה בהם הייתה אמורה לקחת חלק, כיון שאלו בוטלו, נדחו, או עברו למתכונת מצומצמת או דיגיטלית, כמו גם בגלל השמיים שנסגרו, היא חשה בעיקר תדהמה. מאחר וברור לה שהבריאות היא הדבר הראשון, לא הייתה לה ביקורת על השינויים שחלו בחודשי האופנה המסורתיים, אך היא מודה כי זה אכן חסר לה ומאמינה שזה רק עניין של זמן עד "שהעולם יחלים".

דוגמנית שאיפרה בתצוגה של מוסקינו
דוגמנית שאיפרה בתצוגה של מוסקינו © צילום מסך מאינסטגרם nettart@

האם את חושבת שבעקבות משבר הקורונה עולם הביוטי עתיד להשתנות?

"אני חושבת שיהיו שינויים באיך שאנחנו צורכים איפור וטיפוח ובאיך שחנויות האיפור נראות. אני חושבת שאנחנו ניכנס לחנות איפור וכדי לראות את הצבע, במקום לקחת את הליפסטיק ולשים אותו על היד או על השפתיים, אנחנו ניכנס לאפליקציה וזה יצלם אותנו עם הליפסטיק. אני חושבת שאחד הדברים הטובים שקרו זה שאנשים הרבה יותר מודעים להיגיינה ולסטריליות. כרגע אנחנו גם רואים טרנדים שמתמקדים יותר בחלק העליון של הפנים, איפור עיניים ויותר צלליות מאשר ליפסטיקים. עוד טרנד שכבר מתהווה הוא שאנשים יותר שמים לב למוצרי טיפוח מאשר לאיפור כי הרבה אנשים בבית ולא מתאפרים כל יום, אבל כן שמים כל יום את קרם הלחות ומנקים את הפנים".

לאיזו מן התצוגות שבכל זאת התקיימו ויצא לך לראות, הכי התחברת?

"ראיתי לפני כמה ימים את התצוגה של ז'קמוס שהייתה בשדה שיבולים. נהרסתי, בכיתי, התרגשתי, עמדו לי השערות על הידיים ולא בגלל האיפור. כשאני מאחורי הקלעים אני אפילו לא שמה לב למה שהדוגמניות לובשות ופתאום ישבתי בבית וראיתי אותן הולכות והפוקוס בכלל לא היה האיפור. זה חשוב לפעמים לזכור שהאיפור הוא רק חלק מהסיפור, הוא רק משהו אחד בתוך סיפור הרבה יותר גדול שצריך להעביר אווירה ומצב רוח מסוים. האיפור היה כמובן מושלם, מאוד טבעי, מאוד מתאים למותג, זה היה מהמם. לכל מי שאוהב אופנה, יופי ובכלל אסתטיקה, אני ממליצה לצפות כי באמת את מתחברת ממקום רגשי למה שאת רואה כי זה כל כך יפה וכל כך מושלם".

לאיזה חלק מהחוויה של שבוע אופנה את הכי מתגעגעת?

"אני הכי מתגעגעת לראות את החברים שלי, את הקולגות שלי מהצוות של מאק. אני מאוד אוהבת את הפגישות איתם פעמיים-שלוש בשנה ואני מתגעגעת אליהם ולאקשן. כשחיים את החיים של מאחורי הקלעים יש אנרגיה מאוד מיוחדת של יצירה, אמנות ושהכל קורה מול העיניים, זה מאוד ממכר, למרות שזו עבודה סופר קשה".

 

 

 

תגובות