מעצב חליפת הדולרים של נועה קירל: "מי שלא מעז לא מצליח". צילום: ערן לוי

מעצב חליפת הדולרים של נועה קירל: "מי שלא מעז לא מצליח"

קירל, חזן ומרגי: עד לפני שבעה חודשים גל אולמן הסתפק ב"להתלבש מאוד יפה ואסתטי", אך אז ההצלחה החלה לזרום בקצב מסחרר ואולמן הגיע להבנה ש"להיות מעצב אופנה" זה הכיוון שלו, לא רק בחלומות אלא ממש במציאות של כולנו. זהו סיפורו המופלא של צעיר שהעז והצליח

גל אולמן הוא תושב הרצליה בן 20 שהיה הולך בנחלת בנימין ופרפרים התעופפו לו בבטן. הוא היה נוסע ללונדון כשעליו בגדים שעיצב והיה מקבל פידבקים רבים וטובים. אבל כך מתחיל סיפורו של כל אדם שחולם להיות מעצב אופנה. אז איך מאותו סיפור בנאלי ומוכר, אולמן הצעיר נבחר לעצב את החליפה השקופה של נועה קירל בקליפ שלה לשירה החדש "מיליון דולר", חליפה שכבר עכשיו נחשבת ללא פחות מאייקונית? ראיון מיוחד על הסודות שמאחורי הניילון.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

בנובמבר האחרון העלת לחשבון האינסטגרם שלך פריטים בעיצובך בפעם הראשונה וכעת, שבעה חודשים בלבד לאחר מכן, בעודך בן 20 וללא אתר או חנות משלך, נועה קירל לובשת חליפה שעיצבת בקליפ שבתוך יממה צבר יותר ממיליון צפיות.

"זה מאוד מרגש בשבילי, זה היה החלום שלי שנועה תלבש משהו שלי ובטח שהיא תלבש משהו שלי בקליפ, היא ממש הייתה איזושהי השראה בשבילי בבניית דגמים. אני עובד מאוד קשה בלדחוף את עצמי והיה לי מאוד חשוב ליצור קשר עם איתי בצלאלי הסטייליסט המדהים שלה שאני חושב שהוא גאון, הוא יודע להתאים לה את הדברים הכי מדויקים בשבילה כל פעם. הוא מאוד עסוק ובאיזושהי נקודה הצלחתי להגיע אליו ולעניין אותו עם הדגמים שלי. הקשר הראשוני בינינו היה כשהוא בחר לאחד הצילומים של נועה איזשהו בגד שעיצבתי ובשבילי זה היה מטורף. משם התחזק ביננו הקשר, הוא הכיר יותר את הסטייל שלי ויצא לי לעבוד איתו על עוד הפקות, גם כאלו שיצאו בקרוב, ואיכשהו זה הגיע לקליפ שאנחנו מדברים עליו. לקראת יציאת הקליפ הוא הציע שאני אעצב לה משהו שמתקשר לעניין הדולרים ואז בעבודה משותפת איתו הצעתי לו ולנועה כמה אופציות והוא דייק את זה לרמות שהכי מתאימות לנועה ומוציאות ממנה את מה שהיא משדרת. זאת אומרת, מה שאני מאמין שיוצא ממנה - בין אישה עוצמתית לבין אישה יפה ועדינה - השילוב המושלם. ככה היה איזשהו פינג-פונג בין כמה אופציות  שבנינו יחד ובסוף הוא ונועה בחרו את האופציה של חליפת הדולרים יחד עם בגד הגוף שהיא לובשת מתחת והכובע שבניתי לנועה במיוחד. אני חושב שזה הפרויקט הכי מרגש שעשיתי עד היום".

איך הגבת כשקיבלת את הידיעה שאתה עומד להלביש את הכוכבת הכי גדולה בארץ בקליפ שיהיה חשוף לכל המדינה ואולי גם מעבר לים?

"דבר ראשון הייתי בהלם. זו מטרה שסימנתי לעצמי ואני מאמין שמי שעובד קשה ולא מוותר, החלומות שלו מתגשמים. אני יודע שזה לא מובן מאליו ואני מאוד מעריך את ההזדמנות שניתנה לי בקליפ הזה ובכלל בעבודה עם נועה ועם איתי. איתי הוא זה שיותר מכתיב את הויז'ן האופנתי שלה ואני מאוד מוקיר תודה על הזכות שהוא נתן לי. בהתחלה הייתי בהתרגשות שלא יכולתי להסביר, זו באמת הזדמנות מאוד מיוחדת, בטח בארץ עם נועה שהיא אייקון אופנה בפני עצמה".

מצד אחד הדגמים שלך מעבירים מסר של הגזמה ופרובוקטיביות ומן הצד השני, הגזרות הן דווקא יחסית סולידיות. מה בעצם מושך אותך בשילוב שבין שני ההפכים האלו?

"אני לא חושב שאני מכוון לפרובוקטיביות כמו שאני מכוון לנוכחות. אני לא אוהב לדוגמה שימוש זול במחשופים, אני לא מתחבר לזה. אני כן אוהב שהבגד מוציא מהאדם שלובש אותו נוכחות אינטליגנטית, מסקרנת ומתוחכמת, לדוגמה אני לא אעשה את המחשוף באזור החזה או משהו כזה, אני אעשה את זה אולי בצד של המכנס. אצל נועה בחליפה השקופה היה עוד בד טול לבן שנתן גם איזשהו טשטוש, קצת כמו גרביון. בכללי ההשראות שאני שואב לעיצובים שלי הן מהחיים שאני חי שבגדול זה בעצם העולם האורבני. אני גר בהרצליה, אני כל יום בתל אביב, אני ממש חי את החיים האורבניים ומשם אני בעיקר שואב את ההשראות שלי, כמו גם ממקומות עתידניים".

גם יהונתן מרגי ועומר חזן לבשו חליפות שאתה עיצבת. לסטייל של מי מהם אתה יותר מתחבר?

"אני חושב שכל אחד מהם מייצג משהו אחר. כשעיצבתי את חליפת הנחש חשבתי על מרגי, הוא היווה איזושהי השראה בשבילי ובסוף להגיע אליו ושהוא ילבש את החליפה הזאת זו הייתה איזושהי פריצת דרך מבחינתי. בהמשך כשגם הגעתי לעומר חזן עיצבתי חליפה בהשראתו. כל אחד מהם נותן לי השראה ממקום אחר ולפעמים זה גם לא באופן שהם יודעים אלא זה אני מול המחקר שאני עושה על הדמות שלהם".

אם אני חוזרת לאותו נובמבר עליו דיברנו, כבר אז אפשר לומר שנכנסת לעסקי המסכות. האם אתה חושש שביום שאחרי הקורונה אף אחד כבר לא יראה אותן כפריט אופנתי אלא כמוצר רפואי שרוצים לשכוח ממנו?

"אני זוכר את עצמי הולך בלונדון עם מסכת רשת ומסכת פנינים שלמה על כל הפנים שהכנתי לעצמי שנראית ממש כמו מסכה ששמים היום בקורונה מבחינת הגזרה ואני ראיתי את זה ממש כפריט אופנתי. אני מקבל הרבה השראות מהתרבות היפנית, מהתרבות הלונדונית ומהתרבות הצרפתית ואני עושה לעצמי הרבה מיקסים בראש בחיבור עם העולם האורבני שאני חי בו. אני לגמרי רואה את המסכה כתכשיט פנים ובגלל זה את גם יכולה לראות אותי בעמוד האינסטגרם שלי עם המון מסכות מעוצבות. גם בקורונה הכנתי מסכות להמון אנשים וקצת הנגשתי אותן כדי שיהיו מתאימות להנחיות. אני לגמרי חושב שהאופנה תלך לכיוון שישתמשו במסכות ותהיה לאנשים יותר מודעות, זה לא יהיה כמו פעם שהייתי הולך עם מסכה וזה היה דבר מאוד יוצא דופן, אנשים יתחילו להשתמש יותר בפריט הזה כפריט אופנתי, כמו עוד אקססורי".

שני טרנדים חזקים במיוחד עכשיו הם פנינים ושרשראות גורמט וגם אתה עושה בהן שימוש בלא מעט מהעיצובים שלך. האם אתה מרגיש שאתה מצליח לחדש ולתת להן ערך מוסף מעבר לטרנד שכולם משתמשים בו?

"כן, בגלל שאני חושב שאני מצליח לעשות בטרנדים האלו שימושים במקומות לא צפויים, לא איפה שתצפי לראות אותם, אלא בצורה שהיא יותר אינטליגנטית. בגלל שאני עושה את כל הבגדים כמעט בכמויות קטנות, אני מקפיד שהכל יהיה מאוד מיוחד, מסוגנן ובאמת לפי ההשראות שיש לי. אני ממש עושה עבודות מחקר על ההשראות שלי לפני שאני שם את השרשראות והפנינים בבגד ובגלל זה הרבה פעמים זה בצורה שכמו שאמרתי היא לא קונבנציונאלית, לא איפה שתראי כנראה בשאר המותגים שמשתמשים בשרשראות ובפנינים".

השתמשת כמה פעמים בטיקטוק ככלי ויזואלי להציג את העיצובים שלך. מה אתה חושב באופן כללי על הקשר בין תעשיית האופנה לאפליקציה החדשה?

"אני חושב שאין מה לעשות, העולם שלנו הולך לכיוון של הטיקטוק שהוא הכי חזק כרגע, בטח אצל צעירים. אני יודע שהקהל שמאוד מתלהב ומתחבר לעיצובים שלי הוא בדרך כלל הקהל היותר צעיר, היותר אדג'י, שיותר אוהב להביע את עצמו ולהראות נוכחות ולא מפחד להתלבש מיוחד. בסוף היום כל החיים שלנו ברשתות, אי אפשר להתעלם מזה ולכן נוכחות והשתלבות ברשתות בכלל ובטיקטוק בפרט זה דבר בלתי נמנע בעיניי".

מתי אתה מתכנן לנסות להתחיל להמיר את ההצלחה בסצנת הכוכבים להצלחה בשוק הפתוח לכולם?

"עכשיו אני בתהליכי גדילה ואני מתכנן בעתיד הקרוב לגדול יותר ויותר, צעד אחר צעד, בעזרת כל מיני יועצי דרך קטנים וברור שהחלום שלי זה להיות אימפריה".

אם אני מסכמת את הריאיון הזה ואת הדרך שעברת, אפשר לומר שבעצם דילגת בקלילות על השלב של מכירה ופרסום בקרב הקהל הרחב ונחתת ברכות במלתחות הכוכבים מהשורה הראשונה.

"הכי חשוב זה לא לפחד להעז, אני אומר את זה בשיא הכנות. בשנה האחרונה היו לי לא מעט לילות בלי שינה כי אני באמת מאמין שאם יש לך חלום, אסור לך לוותר עליו, אתה צריך לעבוד כמה קשה שצריך כדי להגיע. לפעמים צריך גם לצאת מאזור הנוחות, לשלוח הודעה ועוד הודעה ועוד הודעה לסטייליסטים ולצלמים הנכונים ובסוף דברים קורים. גם אני קיבלתי הרבה 'לא' והתעלמויות בהתחלה, הדרך שלי גם התחילה ככה ובסוף זה מתחיל ואז עוד הפקה רואה ועוד צלם רואה ועוד סטייליסט רואה והדברים מתגלגלים. אני גם חייב להגיד שאני התחברתי לאיתי בצלאלי והוא מדהים בעיניי, הוא יודע לזהות את הבן אדם, גם את המעצב וגם את המיוצגים שלו ולעשות את החיבורים המדהימים האלו, בנינו יחד גם לוק לסטפן שהולך לצאת בקליפ הקרוב שלו. אז באמת להקיף את עצמך בסביבה טובה והעיקר לא לפחד להעז כי מי שלא מעז לא מצליח".

© אינסטגרם @galulman

לסיום, מה נאחל לך להמשך?

"גם עכשיו אני עוד לא 100 אחוז מעכל את הקליפ עם נועה כי באמת חצי שנה אחורה זה משהו שהייתי חולם עליו ממש ופתאום כשהוא הגיע זה וואו ענק. ברור שהחלום בסוף זה להגיע לחו"ל ולעצב למפורסמים הגדולים בעולם. עם זאת אני יודע שיש לי עוד דרך לעבור ואני צריך עוד לעשות כמה צעדים בדרך לשם, אבל אני בטוח שכל דבר יגיע בזמנו".

 

 

 

 

תגובות