זה כבר לא בטעות: רצף מקרי האלימות ממשיך. צילום: צילום מסך

זה כבר לא בטעות: רצף מקרי האלימות ממשיך

הנה עוד מקרה אלימות, שרץ ברשתות החברתיות, והוא לא פחות נורא מהקודמים. מה גורם לנו להתנהג ככה? ומי אשם במציאות הזו?

שערוריית אלימות נוספת פוקדת את שגרת היום יום שלנו. הנה הגענו לרף חולניות חדש, וברחבי הרשתות החברתיות מופץ בשעות האחרונות סרטון תיעוד אלימות בו מוצגת נערה אשר מכה את "חברתה" בצורה נבזית, וכמובן שמאוחרי העדשה עומדות שותפות "לפשע". הסרטון מעורר באזז תקשרתי ועלה בכותרות היום ברחבי הפייסבוק והווטסאפ.


צפו: נערה מכה נערה אחרת.

רק אתמול נחשפנו למקרה שבו שלוש בנות בגיל 12 תכננו לרצוח את חברתן, ולהשאיר אותה מדממת בשדה. הן תכננו את הרצח על פי מה שראו בסדרת הנוער "גאליס".

עוד במדור החדשות של פרוגי:

לפני כשבועיים דיווחנו על התפרעויות ותקריות אלימות במהלך גדנ"ע בין שתי קבוצות של בני נוער מתל אביב וטירת הכרמל. עוד באותו השבוע נער בן 15 מאשדוד דקר את חברו פעמיים בחזה, בעקבות ויכוח ביניהם. בנוסף, נער בן 13 מראשון לציון, נעצר בחשד שרצח נער אחר בן 16, בעקבות סכסוך ביניהם. 

נער מקריית אתא ריסס את פניהן של שתי נערות לפני כחודשיים, ככל הנראה בכדי לגנוב להן את הסמארטפונים שלהן. אחת הנפגעות סיפרה לפרוגי: "עמדנו בתחנת האוטובוס שליד הקניון והבחור עבר, הסתכלנו עליו כמו שמסתכלים על כל בן אדם שעובר ופתאום הוא הוציא את הגז וריסס עלינו, אני הייתי הראשונה אז קיבלתי את הכמות הגדולה יותר של הגז בתוך העיניים".

דקירה בתיכון באשדוד אירעה לפני כחודשיים וחצי, שוב בעקבות סכסוך בין שני בני נוער. "לא יודע מה בדיוק קרה שם, אני רק יודע שהיו שניים ש'פיצצו' אותו מכות ואז דקרו אותו פעם בבטן ופעם בגב", סיפר לפרוגי חבר טוב של הנדקר. 

נער נוסף חתך את אוזנו של חברו בבית הספר הגימנסיה ברצליה בתל אביב, לאחר קטטה שהתפתחה במקום חתך לעיני התלמידים האחרים בכיתה והמורה את אוזנו של תלמיד אחר. התלמיד פונה לבית החולים, ושוחרר לאחר מספר שעות עם פציעה קלה, ולאחר מכן הגיש תלונה במשטרה. 

לפני ארבעה חודשים נער רצח את חברו בליל שישי בפתח תקווה, במהלך ויכוח על רומנטי, על ליבה של נערה. הנרצח כלל לא היה קשור לוויכוח. ביום שלאחר הרצח בתי הספר בעיר קיימו מערכי שיעור מיוחדים בנושא. 

הרשימה הזאת רק מוכיחה שזה לא בטעות ולא במקרה: לאן אנחנו יכולים להדרדר עוד? אין ספק, שאלימות היא דבר פסול. אבל אחרי כל הכותרות האלו של החודשים האחרונים, היכן שורש הבעיה? יכול להיות שאנחנו מושפעים מכל מיני גורמים? רוצים לצאת גיבורים ומעלים הכל לרשת החברתית כדי להשוויץ?

תגובות