סיכום היום השביעי למבצע "צוק איתן": אזעקות וירוטיים. צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

סיכום היום השביעי למבצע "צוק איתן": אזעקות וירוטיים

בין השמועות על הרחבת המבצע בעזה, לשמועות על הפסקת אש ירי הרקטות לישראל לא מפסיק: בשעות הבוקר אזעקות באשקלון ואשדוד, וחדירה של מזל"ט מהרצועה. בערב ירי נוסף על גוש דן, באר שבע, דימונה ושתי רקטות נפלו ברמת הגולן

היום השביעי למבצע "צוק איתן". מצד אחד שמועות על הרחבת הפעילות בעזה, ומהצד השני שמועות על הפסקת אש. בינתיים, השיגורים והיירוטים לעבר ישראל ממשיכים. בשעות הבוקר, נשמעו אזעקות רבות באשקלון ואשדוד. אחת האזעקות גם דיווחה על חדירת מזל"ט לשטח ישראל. סוללת פטריוט יירטה אותו מעל אשדוד. לאחר מכן נשמעו אזעקות בנתיבות, אשקלון, אשדוד וקריית מלאכי. 

מקום הנפילה באשדוד
מקום הנפילה באשדוד © ניצן צבאן
© ניצן צבאן

לאחר כמה שעות של שקט יחסי, נשמעה בסביבות השעה 17:00 אזעקה באזור תל אביב, בני ברק, רמת גן ופתח תקווה. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מתפנים למקלט בפתח תקווה
 

אחר כך לאחר מכן נשמעו שוב אזעקה בבאר שבע, דימונה וירוחם. מטח של שתי רקטות שיגור לעבר באר שבע כשאחת מהן יורטה על ידי כיפת ברזל והשנייה התפוצצה. כתוצאה מהפיצוץ שתי ילדות בנות 11 ו - 13 נפצעו באופן בינוני - קל מרסיסים. לאחר מכן התפוצצה רקטה בשטח פתוח באזור ירוחם. 

פגיעת הרקטה באזור באר שבע
פגיעת הרקטה באזור באר שבע © דוברות משטרת ישראל

מדינה תחת אש - סיקור מיוחד: 

במקביל, נורו שתי רקטות לאזור צפון רמת הגולן. הן התפוצצו ליד אחד הישובים וגרמו לשריפה במקום. קורין עזריה מקצרין אמרה לפרוגי: "זה קצת מלחיץ, כי המצב מתוח. אבל אנחנו סומכים על חיילי צה"ל שבמידת הצורך הם יגנו עלינו בכל הכוח. בגלל המצב בדרום ירי הטילים יותר מלחיץ, כי אני רואה שבדרום זה לא מפסיק ואני פוחדת שגם פה זה יגיע למצב כזה. מצד אחד הייתי רוצה שהמלחמה תיגמר כי אנשים סובלים וזה מבטל את השגרה היומית, אבל מצד שני צריך לגמור עם זה אחת ולתמיד עם האויבים שרוצים לרעתנו".

בשעות הערב המאוחרות נשמעו אזעקות גם בראש הנקרה, קריית שמונה ושלומי. שתי רקטות נורו מלבנון והתפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים או נזק. 

בית שנפגע ברמת הגולן
בית שנפגע ברמת הגולן © דובר צה"ל
תגובות