הפעילים הצעירים: הכירו את עידן פינסלי מהמחנה הציוני. צילום: עידן פינסלי

הפעילים הצעירים: הכירו את עידן פינסלי מהמחנה הציוני

בעוד מספר ימים נצביע בקלפי, וזה זמן מצוין להכיר את בני הנוער שפעילים במפלגות ומנסים להשפיע על הבחירה שלנו >> פרויקט מיוחד

מי אני? עידן פינסלי, בן 17 מקיסריה

למה בחרת דווקא המחנה הציוני? גדלתי בבית שנשען על ערכי מפלגת העבודה, ולכן החלטתי ללכת גם כן לכיוון שאני מאמין בו - דמוקרטיה, שיוויון זכויות, עשייה ובמקום שבו האינטרס האזרחי עולה על האינטרס האישי, בראש ובראשונה, עומדים לנגד עיניי המסרים הכלכליים והחברתיים של המפלגה שלפיהם למדינה יש אחריות על אזרחיה. כך צריך להיות במדינת רווחה מתוקנת, זה צדק חברתי אמיתי. בנוסף, המציאות הביטחונית הישראלית מחייבת היפרדות מהפלסטינים במסגרת הסדר מדיני. מלבד הלגיטימציה הבינלאומית שנקבל כתוצאה מהכרה בלאום הפלסטיני ובזכותו להגדרה עצמית במסגרת ריבונית, נוכל לחיות סוף סוף זה לצד זה ולשים סוף לסבבי העימותים התכופים. משא ומתן של מדינה מול מדינה עדיף על משא ומתן בין מדינה לעם הנתון תחת שליטתה.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

כמה זמן אני פעיל במפלגה? אני פעיל במפלגה כשנה בערך, עם הצטרפותי לנוער העבודה. אני טריאתלט ורוכב אופניים לשעבר וחסר ההתייחסות מצד גורים שלטוניים לבטיחות רוכבי האופניים בכביש, עולה לעיתים בחייהם של רוכבי האופניים. החלטתי לעשות עם זה משהו, הרגשתי שאני לא יכול להשקיף מהצד ולצפות שאחרים ישימו קץ לקטל בכבישים. פניתי לחבר הכנסת עמר בר לב מהמפלגה, טריאתלט בעצמו ומכיר את הנושא מקרוב, והוא לקח עליו ברצינות את הנושא ופנה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. לצערי עדיין לא שמעתי שום התקדמות בנושא מכיוון משרד התחבורה. החלטתי שאשתלב יותר בפעילות המפלגתית. אני גם אנסה לקדם שוב את הנושא הזה, מיד לאחר הבחירות.

© עידן פינסלי

מה אני עושה בפועל? במסגרת נוער העבודה, שנמצא בתהליכי הקמתו מחדש, אני שותף לגיוס של פעילים חדשים ובהמשך אוביל את תחום הפרוייקטים בארגון. אני מקווה שהמפלגה תתן לנו גב וגיבוי ונפעל בשיתוף פעולה לקדם יוזמות חברתיות בשיתוף הסיעה, הסניפים, החוגים והתאים הרעיוניים השונים. בנוסף לכך, אני פעיל במטה המפלגה בקיסריה ומקווה להביא לאחוז גבוה של מצביעים מהעיר.

מה המפלגה שלך מציעה לבני הנוער? רשימת "המחנה הציוני" המאוחדת של העבודה והתנועה, היא הראשונה שהציגה תוכנית כלכלית חברתית לציבור הישראלי בניצוחו של הפרופ' מנואל טרכטנברג. בין היתר מציעה התוכנית הקטנה משמעותית של מספר התלמידים בכיתה, חיזוק של החינוך הבלתי - פורמלי ועוד. האיחוד יצר הבטחה חסרת תקדים גם לעתיד טוב יותר לנוער הישראלי, תקווה לכך שאולי בעוד 10 שנים ניתן יהיה כאן לרכוש דירה ולסיים את החודש בכבוד.

בואו להכיר עוד פעילים צעירים:

עד כמה לדעתך חשוב לדעתך להצביע? להצבעה יש חשיבות אדירה מאין כמוה, זו זכות בסיסית אבל לדעתי גם חובה אזרחית. אני אמנם טרם יכול להצביע, אבל קורא לכל מי שהפריבלגיה הזו ניתנה ברשותו פשוט לנצל אותה. לצאת מהבית ולהנות מהחופש לבחור!

מסר לאומה: אנחנו מספר ימים לפני הבחירות, חלקנו לא יכולים להצביע ומגלים מעורבות רצינית רק בתקופה הזאת. חלקנו לא מגלים בה עניין בכלל. אני מבקש מכל אחד ואחת מכם לחשוב מה הוא או היא יכולים לעשות למען הסביבה והקהילה, כיצד להשפיע, לזכור שעשייה חברתית היא בכל השנה ושהמסגרת הפוליטית היא קודם כל כלי ורק אחר כך המשחק שאנחנו משחקים בו כל ארבע שנים (או שנתיים).

תגובות