בלי סודות: "חוויתי ריגוש מיני בפעם הראשונה". צילום: Getty Images

בלי סודות: "חוויתי ריגוש מיני בפעם הראשונה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

טיפה של מחזור

בת 16 שואלת: "היי, הייתי אמורה לקבל מחזור לפני שבוע, לפי החודש שעבר. בדיוק באותו היום, כשניגבתי בשירותים ראיתי טיפת דם. הבעיה היא שאחרי זה לא היה שום כתם או דם. הבחנתי שכל יום היה אותו דבר: ניגבתי וראיתי על הנייר צבע חום או אדמדם, אבל על התחתון לא היה כלום. שמתי לב שזה קורה כשאני מעבירה את הנייר על פי הטבעת. אני לא יודעת מה זה אומר, אולי זה בא עם הצואה... אני לחוצה מכך שזה ישפיע איכשהו על המחזור, או שיש בעיה כלשהי... זה בכלל לא נראה כזה רציני אבל בכל זאת..."

תשובה: "שלום, לפי התיאור שלך יתכן ומקור הדם שאת רואה בניגוב הוא בפי הטבעת ולא בוסת החודשית שלך. יש סיבות שונות לדימום מאזור פי הטבעת, וברוב הפעמים לא מדובר בבעיה רפואית חמורה שדורשת טיפול. אם התופעה הזאת ממשיכה עוד מספר ימים ואכן נראה שהדימום הוא מפי הטבעת ולא קשור לווסת, פני לרופא/ת הילדים שלך להמשך בירור. תרגישי טוב!"

מה לעשות בית
מה לעשות בית © צילום: Shutterstock

התרגשות מינית בפעם הראשונה

בת 14 שואלת: "אני ילדה יחסית ״טובה״, רק התנשקתי כמה פעמים, ואני חושבת שמעבר לכך הוא מוגזם בגילי. לפני כמה ימים ידיד ממש טוב שלי, שהוא כמו אח בשבילי, לקח קצת יותר מידי צעד קדימה (ולפי מה שהבנתי זה היה בצחוק)... היינו אצל חברים, והוא פשוט כל הערב חיבק אותי, נגע בי באינטימיות, וניסה להתקרב; ולא התנגדתי לכך. כשהגעתי הביתה, ראיתי שהתחתון שלי רטוב ויש עליו מין נוזל כזה, מה זה? תודה על התשובות הזריזות!"

תשובה: "שלום יקרה. אני שמחה שפנית אלינו. ראשית, בנוגע לתחתון הרטוב שראית: מה שראית אלו נוזלי הנרתיק שלך. המטרה שלהם היא לדאוג להגיינה של איבר המין שלך, וזה טבעי ונורמלי. הסיבה שבגללה ראית כמות גדולה יותר (או שזו הפעם ראשונה ששמת לב לדבר), היא שהנוזלים יוצאים גם כשאנחנו מרגישות מגורות מינית, ולכן יכול להיות שבגלל ההתרגשות סביב ההתנהגות שלו וסביב האינטימיות שהייתה ביניכם, שהיא חדשה לך, היו ריבוי הפרשות - וזה ממש נורמלי. שנית, בנוגע להתנהגותו של הידיד שלך: נשמע מדברייך שההתנהגות שלו קצת בלבלה אותך, ולא היה לך ברור מה המטרה שלו ומה הוא רוצה להשיג. אני מאוד יכולה להתחבר לתחושת הבלבול הזאת, ואני מרגישה שהעובדה שהתברר בסוף שהוא עשה את זה בצחוק, אפילו יותר מבלבלת, ועלולה להשאיר אותך בתחושה לא מדויקת על כל החוויה שהייתה. מה שאני ממליצה לך, זה לנסות לשוחח איתו על העניין, לנסות להבין ממקור ראשון מה היו הכוונות שלו; ואם מתברר שזה באמת היה רק בצחוק, אז חשוב להגיד לו שיש דברים שפחות מתאים לעשות עליהם צחוק בלי ליידע את הצד השני, ושיידע זאת להבא. כל טוב".

© צילום: Fotolia

לאן נעלם הריגוש המיני?

בן 14 שואל: "שלום, אני כמעט בן 14, ויש לי שאלה שקשורה לתחושות המיניות שלי. אני מאונן כמעט כל יום, ואני עושה זאת בערך מגיל 12. זה די מתחיל להימאס עליי, ופחות כיף לי... אני עדיין נהנה באותו הרגע, אך לפני ואחרי אני לא מרגיש את ההתרגשות שהרגשתי פעם. אחרי כל מה שקראתי, ואחרי שחשבתי הרבה, הבנתי שאני מוכן כבר ליחסי מין בפעם הראשונה... כרגע אין לי פרטנרית. אני מרגיש 100% מוכן, כבר בגיל הזה, למרות שאני מבין שיש לי עוד זמן כי זה לא תלוי בי; אלא אם תהיה לי פרטנרית. אני כבר לא כל כך מתלהב ונהנה מאוננות... יש מה לעשות במקום? הבנתי שליחסי מין יש לי מינימום עוד שנה. תודה!"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שפנית אלינו. אני רואה בדברים שלך שתי סוגיות - הראשונה, בנוגע לאוננות ואיך לחזור ולהתרגש ממנה; השנייה, היא איך לממש את הרצון לקיים יחסי מין עם מישהי בפעם הראשונה. אענה לך על כל אחד מהנושאים לחוד. ראשית, בנוגע לאוננות: מה שאתה מתאר הוא משהו מאוד נורמלי וטבעי. כל דבר שנתנסה בו בהתחלה יהיה מאוד מרגש, ועם הזמן הוא יהפוך להיות יותר שגרתי, יותר מוכר ואז אולי גם הופך להיות פחות מעניין. הדרך להתמודד עם הדבר, היא בשתי גישות שהולכות יחד - אחת, היא לקבל את העובדה שהאוננות שלך היא משהו טבעי ונורמלי, והיא מיועדת לגרום לך להנאה; וכל עוד כיף לך ואתה נהנה, אז גם אם זה לא הכי מרגש אותך כמו פעם זה בסדר גמור, נורמלי ומאוד טבעי. הדבר השני, הוא לחפש איך להפוך את המוכר והשגרתי למרגש ומלהיב - נסה לעשות זאת בדרכים חדשות, עם מחשבות ודמיונות חדשים, נסה עם חומרי סיכה שונים, ובגדול - המשך בחקירה של הגוף שלך, כדי להבין מה עוד גורם לך להנאה ולעונג. שנית, בנוגע לרצון שלך לקיים יחסי מין: הרצון שלך ממש טבעי ונורמלי - הוא נובע מסקרנות, מרצון להתנסות בדברים חדשים, והוא גם תואם את הגיל שלך ואת השלב ההתפתחותי של גיל ההתבגרות שאתה נמצא בו. נראה לי מדברייך שאתה מבין שאתה כרגע מרגיש מוכן ושאולי ייקח עוד קצת זמן עד שזה יקרה. בינתיים, זה נהדר שהקדשת מחשבה לעניין, וניסית לברר האם אתה כבר מרגיש מוכן. מה שאני יכולה להציע לך בינתיים, זה לקרוא עוד על הנושא, ללמוד על אמצעי מניעה, לתרגל תקשורת סביב הנושא הזה; כדי שכשיגיע הרגע, אתה תהייה לא רק בשל לזה - אלא גם עם הרבה ידע, מה שיעזור לכך שהחוויה תהייה עבורך יותר מהנה ומדויקת. שיהיה הרבה בהצלחה. כל טוב"

תגובות