בלי סודות: "עוד לא מוכנה למגע מיני, אבל החבר כופה עליי". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "עוד לא מוכנה למגע מיני, אבל החבר כופה עליי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מתי המחזור חוזר לעצמו לאחר לקיחת גלולות?

בת 17 שואלת: "לפני חודש הפסקתי לקחת גלולות, אחרי שלקחתי אותן למשך תשעה חודשים. מתי בערך המחזור שלי יחזור להיות נורמלי? לפניי שהייתי לוקחת גלולות המחזור היה מאחר לי כל פעם בערך בשלושה ימים. מה משך הזמן הרב ביותר שייקח למחזור לחזור לקדמותו? אני ממש דואגת, כי שמעתי שלמישהי חזר רק אחרי שלושה חודשים".

תשובה: "שלום יקרה. הרבה פעמים כשמפסיקות גלולות, אז המחזור מתעכב ועלול גם לא להגיע למשך כמה חודשים. הדבר קורה בגלל השינוי במאזן ההורמונלי בגוף וזה תקין ונורמלי. במידה והמחזור מאחר ביותר מחצי שנה, ניתן לפנות לרופא/ת הנשים לבדיקה. בנוגע לאיחור שיש לך במחזור - כנראה שהוא קשור לגלולות, אבל בגלל שקיום יחסי מין עם שפיכה בחוץ לא נחשב למין מוגן ויש סיכוי להריון (דעי שלגבר יש טיפות מקדימות שיוצאות מאיבר מינו עוד לפני השפיכה והטיפות האלו הן זרע ויכולות לגרום להריון), חשוב מאוד לשלול הריון. בנוגע למגע שהיה לפני שבועיים, הבדיקה שעשית מאשרת שאין הריון. בנוגע ליחסי המין ביום שישי, תוכלי לבדוק רק בעוד שבועיים שאכן אין הריון. אם תקבלי בינתיים מחזור, אין צורך לעשות את הבדיקה שוב ואם לא תקבלי - עוד שבועיים תעשי אותה שוב. כמו כן, אני ממליצה להקפיד על יחסי מין עם קונדום או שאת יכולה לבוא אלינו ולקבל ייעוץ על אמצעי מניעה אחרים שיוכלו להתאים לך במקום הגלולות. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

החבר כופה עליי לבצע מגע מיני

בת 14 שואלת: "החבר שלי בן 15 ואנחנו לא ביחד הרבה זמן אבל אני יודעת שאני אוהבת אותו. כל פעם שאנחנו נפגשים, הוא מנסה לגעת בי ולעשות דברים שאני לא רוצה; וכשאני אומרת לו לא, הוא רב איתי ואומר שאני ילדותית, שאני לא מוכנה לקשר ושהוא לא מבין למה אני לא סומכת עליו אם הוא אמר לי שהוא רציני... אני יודעת שמה שהוא אומר נכון, אבל אני פשוט לא יודעת אם אני מוכנה למגע כזה. אני כן חושבת על זה הרבה, אבל אני לא רוצה שייצא לי שם של 'מופקרת' כי היה לי כבר בעבר סיפור איתו שלא נגמר טוב... מה אני יכולה לעשות?!"

תשובה: "שלום לך, את מתארת מצב שנערות רבות חוות. את מרגישה שאת אוהבת את החבר שלך אבל לא רוצה לעשות את הדברים שהוא מבקש ממך לעשות. אני ממליצה לך להתעקש על העניין ולא לוותר רק בגלל שאלו הם דברים שהוא רוצה. כדי שיהיה לך טוב, את צריכה להיות מוכנה ובשלה לזה וממש לרצות לעשות את זה בעצמך. מאד חשוב שתביני שאת הקובעת את קצב ההתקדמות שלך ולא אף אחד אחר. חשוב שתדעי שאם הוא נוגע בך נגד רצונך ועוד אחרי שאמרת לו לא, זו עבירה על החוק. תסבירי לו שזה לא בגלל שאת לא סומכת עליו וזה לא בגלל שאת ילדותית ולא מוכנה לקשר, אלא בגלל שככה את מרגישה ושאת תעשי רק את מה שטוב בשבילך. אם הוא באמת אוהב אותך, הוא יבין אותך ולא ינסה ללחוץ עלייך. אם הוא ממשיך ללחוץ עלייך - את יכולה להבין מכך שהוא חושב רק על עצמו ובכלל לא מתחשב במה שטוב לך. אל תפחדי להתעקש ואל תוותרי רק בגלל שהוא רוצה. אם הוא ממשיך ללחוץ עלייך, אולי הוא לא הבחור שמתאים לך עכשיו - ובמיוחד שאמרת שכבר היה לך סיפור שנגמר לא טוב. עדיף שתהיי שלמה עם עצמך ותתעקשי שאת מתקדמת רק בקצב שלך. גם אם את פוחדת שהוא יריב איתך, עדיין זה לא שווה שתעשי דברים שאת לא רוצה. כשיגיע הזמן ואת תדעי שזה מה שאת רוצה, אולי זה בכלל יהיה עם מישהו אחר שיחכה עד שתהיי מוכנה ובשלה. אם החבר שלך לא מעריך את זה שאת יודעת מה טוב לך ושאת מתעקשת על זה, אז אולי הוא בכלל לא חבר אמיתי. אין סיבה לעשות משהו שאת לא רוצה רק כי הוא כן רוצה. זה רק יוביל לבעיות. תהיי חזקה ותרגישי טוב עם עצמך! כל טוב".

איך משיגים גלולות ללא ידיעת ההורים (החרדים)?

בת 16 שואלת: "אני באה מבית חרדי ולא משתפת את ההורים שלי בכלום. יש לי חבר וכששכבנו נקרע הקונדום... מה אני צריכה לעשות ואיך אפשר לקנות גלולות בלי שההורים שלי ידעו?"

תשובה: "שלום לך, אני מצטערת לשמוע שנקרע הקונדום. מתי זה קרה? אם זה קרה בחמישה הימים האחרונים, אני רוצה שתלכי לרופא/ת נשים ותבקשי מרשם לגלולה שנקראת 'אלה', היא מונעת הריון עד חמישה ימים מיחסי מין לא מוגנים. את יכולה גם לקנות את הכדור הזה ללא מרשם, אבל הוא יעלה לך 109 ש'ח - ועם מרשם, הגלולה היא בחינם. את יכולה גם לקנות פוסטינור או נורלבו, אבל הן יעילות רק עד 72 שעות מיחסי מין לא מוגנים. בעוד שבועיים עליך לעשות בדיקת הריון. את מוזמנת להגיע אלינו לבצע בדיקת הריון בחינם, ללא ידיעת ההורים ובליווי יועצת. נעזור לך בהכל וגם נסביר על שימוש נכון באמצעי מניעה. בחלק מהסניפים שלנו יש רופא/ת נשים שתוכלי לבוא אליה ולקבל מרשם לאמצעי מניעה בחינם, ללא ידיעת ההורים, ובליווי יועצת. נעזור לך במה שתצטרכי ונשמור על הסודיות שלך. כל טוב"

תגובות