בלי סודות: "רוצה שהקשר יהפוך לרציני, הוא מנצל". צילום: Fotolia

בלי סודות: "רוצה שהקשר יהפוך לרציני, הוא מנצל"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מנצל אותי רק בשביל יחסי מין, אני אוהבת אותו

בת 17 שואלת: "היי. אני בקשר עם מישהו והקשר לא רציני - הלוואי והוא היה רציני... אני יודעת שהוא מנסה לנצל אותי רק בשביל מין, אבל הבעיה היא שאני אוהבת אותו. כשאנחנו נפגשים והכי כיף לנו בעולם, גם לי וגם לו, ואז כשהוא הולך פתאום מתנתק הקשר עד שהוא מחליט שהוא רוצה שוב להיפגש. כשאנחנו נפגשים כן קורים דברים מיניים ואנחנו ממש קרובים ללשכב אבל זה עוד לא קרה; ואני לא יודעת מה לעשות כי אני אוהבת אותו וכבר אמרתי לו שאני רוצה שהקשר הזה יהיה רציני והוא פשוט עוד לא עשה משהו לגבי זה. אני לא יודעת איך הוא מרגיש כלפיי ואם הוא מרגיש בכלל. כולם אומרים לי לנתק קשר ושהוא לא ראוי לי, אבל אני לא יודעת מה לעשות ואיך לפעול. מצד אחד אני אוהבת אותו ומצד שני אני לא רוצה שינצלו אותי וישחקו לי ברגשות."

תשובת היועצת: "היי, אני חושבת שאת יודעת בעצמך מה נכון בשבילך. אם את מרגישה אליו רגשות ואת מרגישה שזה לא הדדי, אני מציעה לך לשבת ולדבר איתו ולא לוותר עד שתקבלי תשובה שתספק אותך. תשאלי אותו מה הוא רוצה ממך ולאיזה סוג של יחסים הוא מצפה. זכרי שמגיע לך הכי טוב, מגיע לך גבר שירצה אותך ויאהב אותך ובשום פנים ואופן לא ילחץ אותך לעשות דברים שאת כרגע עדין לא מוכנה אליהם. במידה והוא לא יספק לך תשובה או תשובה ראויה, אני ממליצה לך לתפוס מרחק. זה יהיה קשה אבל את ראויה לטוב ממנו. בהצלחה."

© צילום: Fotolia

לא נהנת מקיום יחסי מין

בת 17 שואלת: "אני יודעת שתמיד בהתחלה לבחורה כואב ביחסי מין, אבל שכבתי עם החבר שלי כבר בסביבות העשר פעמים וזה עדיין כואב לי. זה לא שאני סובלת, אבל כואב לי ואין אצלי גירוי או משהו שעושה לי נעים בזה. למה? זה ישתנה מתישהו?"

תשובת היועצת: "היי יקירה, חשוב לי לומר לך שהחדירה (של איבר המין הזכרי לנרתיק שלך) לא אמורה לכאוב לך. יחסי מין הם דבר כיף ומהנה ושני הצדדים אמורים ליהנות מהם. עם זאת, אכן בפעמים הראשונות יש רגישות וצריך להתנהל בעדינות. את לא צריכה להילחץ מזה שאחרי 10 פעמים עדיין כואב - כי זה קורה. מה שחשוב עכשיו זה לגרום לכך שתיהני מהיחסים ושלא יכאב לך. אני ממליצה שתשקיעו הרבה זמן במשחק המקדים. הרבה זוגות לא מייחסים לדברים הללו חשיבות ולא נותנים להם מספיק זמן. נהיה מעין הרגל שהחדירה עצמה היא יחסי המין ושכל ה"מסביב" מוביל אל החדירה. חשוב לי לומר לך שזה לא המצב: כל מה שאת ובן זוגך עושים במיטה והוא נעים לכם - הוא לעשות מין. אתם יכולים לעשות מסאז' אחד לשנייה, לגעת באיברי המין עם הידיים, עם הפה. את ממש יכולה להראות לו בעצמך איך נעים לך שהוא ייגע ולהתעסק במה שכיף ונעים. לגבי החדירה עצמה: אולי עדיף שתתחילו עם האצבע ולאט לאט תתקדמו לחדירה עם איבר המין שלו. בנוסף, אתם יכולים להשתמש בחדירה בחומר סיכה (ניתן לקנות בכל בית מרקחת או סופר פארם), מה שיקל על החדירה. קחו את הזמן, ותגלו את הגוף אחד של השנייה לאט לאט. המון בהצלחה!"

© צילום: Fotolia

למה יורד לי דם?

בת 14 שואלת: "אני והחבר שלי עשינו את זה פעם ראשונה וירד לי דם, אני מניחה כי נקרע לי הקרום. אבל יום אחרי הוא דחף לי אצבעות ושוב ירד לי דם. לגיטימי?"

תשובת היועצת: "שלום לך, ממה שאני מבינה קיימת יחסי מין בחדירה בפעם הראשונה. הופעה של דם לאחר החדירה הראשונה הינה תופעה מוכרת וטבעית. לרוב היא קוראת בגלל שהנרתיק לא רגיל לחדירה ויתכן והיה מכווץ או יבש במהלך החדירה. יכול להיות שהקרום נקרע בחדירה הזו אך יכול להיות שהוא נקרע כבר הרבה לפני בעקבות החדרה של אצבע, טמפון או אפילו רכיבה על אופניים. יכול להיות שנולדת ללא קרום או שהקרום שלך הוא עם חורים ולא שלם - כמו שאברי הגוף שלנו נראים שונה אחד מהשניה גם קרום הבתולין נראה שונה מאחת לאחת ובניגוד לדעה הרווחת יש סוגים שונים של קרום. ולכן לא הייתי משייכת את הדם ישירות לקריעה של הקרום אלא לחדירה עצמה. לגבי החדירה של האצבע - יכול להיות שהחבר שלך פצע אותך או חדר בעוצמה או עמוק? חשוב שתדעו שרוב הנשים נהנות הרבה יותר ממגע חיצוני ולא מחדירה ולכן אם אתם רוצים להנות מהמגע מספיק שהוא יגע בדגדגן שלך וזה יכול להסב לך הנאה רבה. יכול להיות שאת לקראת קבלת וסת והדם שירד הוא דם וסתי? בכל מקרה, אם מתלווה לדם גם כאב או תחושת צריבה או כל תחושה אחרת שמרגישה לך לא טובה - חשוב שתפני לרופא/ה ותבדקי זאת. אם הדם ממשיך, יכול להיות שזו וסת. אם כואב לך בחדירה (של אצבע או של איבר מין זכרי) אני ממליצה לכם להימנע מהמגע כרגע ולחזור אליו בהמשך ועד אז להנות ממגע חיצוני אחר - ליטופים, נשיקות, מגע עם האצבעות באיברי המין אחד של השנייה וכדומה. אתם יכולים לקרוא על זה עוד קצת באתר של דלת פתוחה. בכל מקרה, המשיכו להנות אחת עם השניה, אבל בזהירות ובאחריות - אל תשכחו להשתמש באמצעי מניעה. אנחנו פה אם תרצו להתייעץ בנוגע לאמצעי מניעה, תנוחות ומגע אינטימי. כל טוב.

תגובות