לכבוד חנוכה: תשע נקודות אור שחשוב להעריך בזוגיות. Fotolia

לכבוד חנוכה: תשע נקודות אור שחשוב להעריך בזוגיות

לעתים אנו נוטים להסתכל על הצדדים השליליים בזוגיות שאנחנו נמצאים בה. הכתבה הבאה תלמד אתכם להתמקד דווקא בנקודות האור שבזוגיות שלכם!

חנוכה הוא חג מדהים! לא רק בגלל הסופגניות והלביבות, אלא גם בגלל שהוא הזדמנות להוקיר ולהעריך נקודות אור בחיים שלנו... בכל זאת, לא סתם קוראים לו חג האורים... אז לכבוד תשע נרות החנוכייה שמדליקים בחג, אספנו עבורכם תשע נקודות אור שחשוב להעריך בזוגיות... קריאה מהנה!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. התגברות על משברים
  2. משברים בזוגיות הם לחלוטין לא עניין פשוט.... לחוות משבר זוגי מול בן\בת הזוג עשוי להיות תהליך מורכב, המלווה ברגשי נחיתות ועצב... אבל התנהלות נכונה של שני בני הזוג מול משברים כאלו עשויה להועיל בהתגברות עליהם! התגברות על משבר זוגי יכולה אפילו לקרב בין בני הזוג, ובכך להוות נקודת אור בזוגיות שלהם... אז זכרו לחבק את המשברים הזוגיים ואת מסע ההתגברות עליהם, למרות שזהו תהליך לא קל... ראו במשבר דווקא נקודת אור לחיזוק הקשר עם בן\בת הזוג ועוד הזדמנות ללמוד איך להתנהל במערכת היחסים בצורה שתתאים ביותר עבורכם ועבור הפרטנר\ית שלכם!
  3. האפשרות למקום נוח לפרוק מלבכם והכלת בן/ בת זוגכם
  4. מערכת זוגית מבוססת על רגשות, ורגשות – הם לא מדע מדויק. מדי פעם אתם עשויים להרגיש מועקה רגשית מסוימת, והתפקיד של בני זוגכם הוא לתמוך בכם. לפעמים, המצב משתנה כשלפתע הצד השני זקוק להרמת מצב רוח ואתם – צריכים להיות שם בשבילו\ה. היופי במערכת יחסים בריאה, הוא הדדיות בין שני בני הזוג. כלומר, כשאחד מבני הזוג חש במועקה מסוימת, בן הזוג השני נותן לו מקום נוח לפרוק את רגשותיו ולהפך. האפשרות הזאת לפורקן והכלה, היא נקודת אור במקום הנוח שמייצרת מערכת יחסים זוגית, ויש להעריך אותה!
  5. © AdobeStock
    המילים החמות והנעימות
  6. גיל ההתבגרות הוא בהחלט גיל לא פשוט - שינויי מצבי הרוח הקיצוניים, האהבות הכוזבות ועוד כל מיני דרמות נעורים. זוגיות אמנם לא פותרת את הבעיות האלו, אבל היא לחלוטין עוזרת להתמודד איתן. זוגיות בריאה, מספקת לשני בני הזוג יציבות מול הקשיים והבעיות שלהם. כששני הצדדים במערכת היחסים מפרגנים ומחמיאים, זה בעצם מסייע להסתכלות של כל אחד מהם על הדברים הטובים בו. המקום הזה, יכול לסייע לשני בני הזוג לפתח אהבה עצמית ויכולת לראות עצמם באור חיובי!
  7. המבטים שאומרים הכול
  8. זוגיות טובה היא זוגיות שבה שני בני הזוג קשורים אחד לשני בקשר שהוא מבעד למילים, אלא גם במבטים! האפשרות לתקשר עם בן אדם קרוב במבט, כששניכם מבינים את המשמעות מאחוריו – היא כשלעצמה נקודת אור! אגב, היא שימושית במיוחד אם בן\בת הזוג איתכם בכיתה והמורה המעצבנת לאזרחות בדיוק נכנסה.... פשוט תסתכלו לפרטנר\ית שלכם ישר בעיניים – המבט כבר יאמר הכול...
  9. © שאטרסטוק
  10. רגעי חשיפה עצמית של אחד מבני הזוג
  11. זוגיות מייצרת קרבה. קרבה היא עניין מורכב שלוקח זמן לייצר. כשאתם מרגישים בנוח עם חשיפה של פרט אישי עם בן\בת הזוג שלכם או להפך, זה סימן שאתם או הם מרגישים מספיק קרבה בטוחה איתם\איתכם. רגעי חשיפה עצמית הם בהחלט רגעים שיש להעריך ולחלוטין ניתן להגדיר אותם כרגעי אור בזוגיות. הם רגעי שיא שמעידים על קרבה ועל כך שמערכת היחסים היא בריאה ונכונה.
  12. הרגעים הראשונים
  13. הנשיקה הראשונה, הדייט הראשון, ההיכרות הראשונה עם ההורים... כל אלו הם הרגעים הראשונים! הרגעים ההתחלתיים ביותר שבהם התחלתם לפתח רק ניצנים של רגשות כלפי בני\בנות הזוג ולכן- יש בהם כל כך הרבה ערך... תחבקו, "תאירו" ותעריכו את הרגעים האלו, כי הם יקבלו משמעות אדירה בעתיד!
  14. © adobestock
  15. "אני אוהב\ת אותך"
  16. הרגעים הספונטניים ביותר, שבהם בן\בת הזוג אומר\ת "אני אוהב\ת אותך" הם רגעים שיש לשמור קרוב ללב ולהעריך! בסופו של דבר, מבין כל המחמאות שיש בעולם ומבין כל הדברים שאפשר לומר, שלוש המילים הפשוטות האלו הן הדבר שהכי כיף לשמוע! בעולם כזה, שלא תמיד פשוט להסתדר בו ולפעמים מרגיש שהכל הולך נגדינו – כיף מאוד להתנחם ברגע ספונטני שבו בן\בת הזוג אומרים שהם אוהבים אותנו... הרגע שבו אנחנו מאירים באור חיובי את מה שבאמת חשוב – את מה שטוב.
    1. "בוקר טוב" 
    2. אין דבר יותר כיף מאשר לקום בבוקר להודעת "בוקר טוב" מבן\בת הזוג! זה אפילו לא ההודעה עצמה – אלא עצם זה שהדבר הראשון שהוא\היא עשת\ה על הבוקר הוא לסמס לכם... חשוב להעריך את זה ולהאיר באור חיובי על ההודעה הכביכול קטנה הזו – כי היא ממש לא מובנת מאליה! 
    3. © צילום: Shutterstock
  17. השיחות הארוכות אל תוך הלילה
  18. כל זוג מכיר את השיחות הארוכות שמבצעים אל תוך הלילה- כששני בני הזוג עייפים מדי בשביל לתפקד ואז השיחה הולכת לכיוון קורע מצחוק... גם אם לרוב לא יוצא להשקיע מחשבה בשיחות האלו – חשוב מאוד שתעריכו אותן! הן סודקות עוד קיר בדרך לקרבה ופתיחות כנה בין בני הזוג... גם אם בשיחות האלו רוב הדברים שנאמרים הם שטויות, עדיין יש בהן קסם ואור שחשוב להעריך אותו!
תגובות