לגזור ולשמור: חמש דרכים לזהות התאהבות. צילום: Fotolia

לגזור ולשמור: חמש דרכים לזהות התאהבות

כמה מרגשת היא ההתאהבות הראשונה! אבל... אם לא התאהבנו בעבר, מי אמר שבכלל נצליח לזהות אותה? איך בכלל נוכל לדעת שמה שאנחנו מרגישים הוא התאהבות? ואם יצא לנו להתאהב בעבר – מי אמר שאנחנו בכלל זוכרים איך מרגישה התחושה? אז קבלו מאיתנו חמש דרכים שיעזרו לכם לזהות ולהכיר בכך שאתם מאוהבים. קריאה מהנה!

  1. עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  2. מרגישים את ה"פרפרים בבטן"?

התאהבות היא חוויה מסעירה אשר מייצרת ריגוש מנטלי. הריגוש הזה בא לידי ביטוי לא רק במובן המנטלי, אלא גם במובן הפיזי. אחת הדרכים לזהות את הריגוש שבהתאהבות – הינה התחושה הפיזית של "פרפרים בבטן". כלומר, עקצוצים מלטפים בבטן, אשר מעידים על ריגוש והתלהבות. כולנו מכירים את התחושה הזאת היטב ממצבים קודמים שחווינו בעבר (למשל, התרגשות לפני מבחן או לפני מפגש עם אנשים חדשים), ולכן – זה לא מורכב לזהות אותה, כשהיא מופיעה.

© adobestock
  1. כל היום חושבים רק עליו?

המחשבות שלנו מציבות במרכזן לרוב נושאים שאנחנו טרודים או נלהבים לגביהם. למשל, אם אנחנו לחוצים לקראת מבחן שעומד להגיע בקרוב – כנראה שנמצא עצמינו חושבים עליו המון. זה נכון גם לגבי התאהבות. כלומר, אם אנחנו מוצאים עצמינו חושבים רק עליו או עליה כל היום, כנראה שזה מעיד על כך שיש לנו רגשות כלפיו או כלפיה. רגשות שאולי עשויים להעיד על... כן, כן – ניחשתם נכון: התאהבות!

  1. כל הזמן רוצים בקרבתו?

המרחב הפיזי עשוי לחפוף למרחב המנטלי בהרבה תחומים – כשמדובר ביחסים בינאישיים. למשל, אם אנחנו רוצים בקרבתו הפיזית של מישהו אלינו, זה עשוי להעיד על כך שאנחנו מעוניינים גם בקרבתו המנטלית והרגשית אלינו. הרצון הזה - להתקרב למישהו באופן מנטלי, עשוי במקרים מסוימים להעיד על ההתאהבות שלנו באותו האדם. זו "העבודה" שלנו לבחון האם אנחנו מעוניינים בקרבת אותו האדם מתוך רצון לייצר קשר בעל אופי ידידותי או שמא מתוך רצון לייצר קשר בעל אופי רומנטי. הכרה ברגשות שלנו תסייע לנו להגיע להבנה הזו - שכן תוך חקירת הרגשות שלנו, עשויה להתהוות בנו התשובה לשאלה: מה אנחנו מרגישים כלפי אותו האדם?

© adobestock
  1. מרגישים קנאה באנשים הסובבים אותו?

אם אתם מרגישים קנאה באנשים אשר סובבים אדם מסוים, זה עשוי להעיד על כך שאתם רוצים בקרבתו של אותו האדם. הרצון שלכם בקרבת אותו האדם, עשוי להצביע על כך שיש לכם רגשות כלפיו. אם זה אכן המצב – נסו להבין האם הרגשות באים מתוך רצון לייצר קשר רומנטי או שמא מתוך רצון לייצר קשר ידידותי. בכל אופן, בין אם מדובר ברגשות רומנטיים או ידידותיים, במקום לקנא באנשים שסביבו – פשוט נסו להתקרב אל אותו האדם. אולי דווקא זה - יבהיר לכם את הרגשות האמיתיים שלכם כלפיו, ויעזור לכם להבין האם אתם חווים התאהבות אמיתית.

  1. החיוך פשוט לא יורד מהפנים?

להעלות חיוך. פעולה שהיא מצד אחד כל כך פשוטה, ומצד שני כל כך מורכבת. היא פשוטה כי לרוב, היא בסך הכול מעידה על הרגש הכי בסיסי ומהותי שיש בעולם – אושר. אז מה בכל זאת מורכב בה? מה שעומד מבעד אליה. כלומר, הסיבה שבגללה עולה החיוך. במיוחד כשמדובר בחיוך מתמשך – כזה שפשוט לא יכול לרדת מהפנים. במקרה כזה, נסו לברר מול עצמכם:האם הוא או היא מהווים את הסיבה לחיוך שמרוח על פרצופכם כל הזמן, ופשוט לא יכול לרדת? במידה וכן, נסו לחפור עמוק אל תוך הלב שלכם בשאילת השאלה המורכבת: האם הייתם יכולים להגדיר את הרגשות שמבעד לחיוך שעל פניכם – תחת כותרת של "התאהבות"?

תגובות