שימו אותה בצד: כיצד קנאה פוגעת במערכת היחסים. shutterstock

שימו אותה בצד: כיצד קנאה פוגעת במערכת היחסים

קנאה היא ללא ספק אחת מהתחושות שכדאי שתרצו להרחיק ממערכת היחסים שלכם עם בני או בנות הזוג - את ההשפעות שלה על הזוגיות שלכם תוכלו לגלות בכתבה הבאה

מי מאיתנו לא מסתכל מידי פעם, ככה סתם, על הדשא של השכן ומגלה שהוא ירוק הרבה יותר? ובכלל, מי מאיתנו לא מכיר את הקנאה: את התחושה הזו שמה שיש לי - הוא הרבה פחות טוב או שווה ממה שיש לאחר? הקנאה היא אף פעם לא עניין חיובי להתמודד איתו, אבל במסגרת של מערכת זוגית - זה נכון על אחת כמה וכמה... רוצים לדעת למה? קראו וגלו!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קנאה מובילה לשנאה

קנאה בזוגיות עשויה לייצר תבנית מחשבתית של ראיית בן הזוג האחר בעין לא טובה. במקרים חריגים, אפילו עשויה להיווצר שנאה של ממש - וכמובן שאי אפשר לקיים מערכת יחסים זוגית ואינטימית עם אדם שחשים אליו שנאה שכזו.

© adobestock

קנאה מרחיקה

קנאה בזוגיות עלולה לייצר סלידה מבן הזוג, מתוך רגשי נחיתות כאלה ואחרים. סלידה כזו עשויה להביא לריחוק: מנטלי ופיזי, ובסופו של דבר, לפרידה בין בני הזוג.

קשה ומיותר לחיות בצל הקנאה

הביטוי שאומר ש"הקנאה אוכלת מבפנים", אמנם נשמע כמו קלישאה מוחלטת - אבל הוא ללא ספק נכון. הקנאה היא תחושה כואבת ונוראית, והדבר מועצם עוד יותר במסגרת של קשר רומנטי. לכן, מוטב שתוותרו על קשר שיש בו קנאה, מאשר שתרגישו "אכולים מבפנים" ואחוזי רגשי נחיתות וצער.

© adobestock (אילוסטרציה)

קנאה מייצרת צביעות

בכדי להסתיר את תחושת הקנאה במסגרת זוגיות, סביר שבן הזוג ימצא את עצמו מתנהג בצביעות אל בן הזוג השני. צביעות זו, עשויה אך ורק להרע את הקשר, ולפגום באינטימיות שבו. מצב כזה, עשוי בהחלט להביא לפרידה של ממש.

קנאה היא ההפך המוחלט מאהבה

זוהי הסיבה העיקרית להיותה של הקנאה כה הרסנית למערכות יחסים זוגיות. מערכות אלה מבוססות על אהבה בעוד שקנאה היא המצב ההפוך לאהבה: משום שהיא טומנת בחובה רגשות כעס, שנאה ובדידות, ומכאן שהיא עשויה מאוד לפגום במערכת היחסים.

תגובות