טור אישי: "תאהבו את מה שאתם רואים במראה". צילום: Shutterstock

טור אישי: "תאהבו את מה שאתם רואים במראה"

קשה לאהוב אחרים אם לא נאהב את עצמנו; הדבר יוצר בעיות ביננו לבין עצמנו, וכמו כן גם בעיות בחברה. איך לאהוב בפשטות? • ליזה שוורץ דנה בסוגייה הלא פשוטה בטור אישי מעצים

מדי יום אנו נעמדים מול המראה, רואים קילוגרם עודף או סנטימטרים מיותרים בהיקף האגן, ואומרים לעצמנו שממחר מתחילים לאכול בריא ולעשות ספורט. אין ספק שהחיים יהיו טובים יותר אם נגרום לגופינו להגיע למצב שאנחנו אוהבים אותו, או לפחות נגרום לכרס הקטנה להיעלם. האמנם?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בשנים האחרונות, ניתן לראות יותר ויותר ילדים צעירים, ובעיקר בנות, מתעסקים בנושא המשקל והקלוריות. בין המאה ה-14 למאה ה-17, אישה יפה נחשבה לאישה מלאה; ורק בעשורים האחרונים חלה ירידה במשקלן של הנשים שנבחרו למלכות יופי, ועם זאת גם עלייה משמעותית באחוז הסובלות והסובלים מהפרעות אכילה. האם יש קשר בין הדברים? ובכן, לא נולדתי דוגמנית, וגם לא נולדתי מאוהבת בעצמי. נולדתי לחברה שהאידיאל בה הוא מאוד ברור, וברור גם שלא אוכל לעמוד בו.

"נולדתי לחברה שהאידיאל בה הוא מאוד ברור, וברור גם שלא אוכל לעמוד בו" © צילום: Shutterstock

אידיאל היופי של היום כולל בעיקר אפס שומני גוף וחיוך מושלם, והשפעתם פוגעת בנשים ובגברים כאחד. נשים צעירות לומדות "מה זה להיות יפה" לפי האידיאל המוצג להן בעיקר בפרסומות ומגזינים. התפיסה ש"רזה זה יפה" נכנסה לתודעה עם תחילת המאה ה-20, כאשר נשים לבשו מחוכים שיעצבו את גופן לצורת שעון חול. עם הזמן הגוף האידיאלי הפך צר יותר ויותר, אך הגוף האנושי מטבעו מתבגר וגדל למימדים מסויימים עם השנים - וכך גדל גם הפער בין האידיאל למציאות.

כבר בגיל מאוד צעיר, הבנתי שאם מידת המכנסיים שלי תעלה מעל 38 - לא אוכל לשרוד. לא עם עצמי, ולא עם הביקורות על המראה שלי. אבל למה שמספר ייצג אותי? למרות כל המידות הקטנות, יש נשים עם מידות גדולות שמדגמנות, ומצליחות בגדול.

חשוב לי להעביר מסר לכל הנערות והנערים הצעירים - תאהבו את מה שאתם רואים במראה. עם סימני מתיחה או בלי, גבוהים או נמוכים (אני 1.58, ולמדתי לחיות עם זה!) - זה באמת לא משנה!

"זה באמת לא משנה!" © צילום: Shutterstock

אומרים "אל תסתכל בקנקן, אלא במה שיש בו", ואני מצטרפת לאמירה הזו. אולם אני עדיין יחסית קטנה, אבל למדתי לקבל את העובדה שאיני מושלמת. אהבה עצמית באה לידי ביטוי בלקבל את מי שאנחנו, עם היתרונות והחסרונות שלנו. אולי החברה מצפה ממני שאהיה מושלמת, אבל למה שאדרוש זאת מעצמי?

צריך להביט על חצי הכוס המלאה, ולא לחשוב על זה ש"היא נראת יותר טוב ממני" או ש"הוא בחיים לא יסתכל עליי". צריך להחמיא לעצמנו, גם כשקשה. את ממש לא חייבת להיות רזה כדי להרגיש יפה. כשנאהב את עצמנו מבפנים - נהייה גם יפים יותר מבחוץ.

תגובות