טור דעה: "הגיע הזמן לשנות את הפרסומות למוצרי היגיינה נשית". צילום: shutterstock

טור דעה: "הגיע הזמן לשנות את הפרסומות למוצרי היגיינה נשית"

"בעיניי, במקום העצמת הנערות והנשים, הפרסומות האלו משיגות בדיוק את התוצאה ההפוכה: כאשר נערות שמתמודדות עם בעיות גניקולוגיות או אפילו כל נערה שחווה כאבי מחזור צופות בסרטונים האלו, ספק שהן מרגישות מועצמות" • כתבתנו בטור דעה נוקב על הפרסומות שמכחישות את המציאות שאיתן מתמודדות נערות רבות

כמעט בכל פעם שאני מחליטה לצפות בסרטון ביוטיוב, מופיעה פרסומת שמטרתה להעביר מסר אחד וברור: רכיבה על אופניים, יציאה למועדון עם חברות והתעמלות אומנותית – אלה רק חלק מהפעולות שמסתבר שכל אחת יכולה לעשות בזמן המחזור החודשי שלה, וזאת בזכות שימוש בתחבושות. אז כן, פה ושם נשמעו ביקורות על הפרסומות הללו ונטען כי הן פוגעות בדימוי של נשים שסובלות מכאבי מחזור עזים – אבל נכון להיום, התכנים האלו ממשיכים להיות משודרים בכל מקום אפשרי ונראה שאף אחד לא טורח לחשוב על תחליף ראוי.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי: 

אלו מכם שלא מבינים את הבעייתיות בפרסומות מסוג כזה – כנראה מעולם לא חוו וסת בעצמם: עבור רובנו, הנערות והנשים, יציאה מהמיטה היא המאמץ הפיזי המקסימלי שאנחנו מעוניינות לשאת בזמן המחזור החודשי. כמובן שאין ברירה וכולנו צריכות לקום ללימודים או לעבודה, וחלקנו בוחרות להתמודד עם כאבי המחזור בעזרת ספורט – אבל אנרגטיות, חיוך וצחוק, אלה לא ממש הדברים שמאפיינים אותנו בזמן שאנחנו עושות את כל הפעולות האלה.

מעבר לכך, אלפי נערות ונשים מתמודדות עם בעיות רפואיות שונות שמחמירות את התסמינים הפיזיים של הוסת, שביניהן: אנדומטריוזיס – כאבי מחזור עזים שפוגעים משמעותית באיכות החיים ותסמונת קדם וסתית – תסמינים שמופיעים לפני הדימום עצמו ועלולים לכלול אף עלייה בחום הגוף. אז מה בנוגע לנשים האלו? מדוע חברות הפרסום מעבירות מסר שלפיו כל אישה מסוגלת לעשות הכל בזמן המחזור, ועל כן אין להקל עליה או להתחשב בה?

© adobestock

בעיניי, במקום העצמת הנערות והנשים, הפרסומות האלו משיגות בדיוק את התוצאה ההפוכה: כאשר נערות שמתמודדות עם בעיות גניקולוגיות או אפילו כל נערה שחווה כאבי מחזור צופות בסרטונים האלו, ספק שהן מרגישות מועצמות. מניסיון אישי, זה רק גורם לבלבול רב יותר וכעס על עצמנו על כך שאיננו מסוגלות לעשות הכל בזמן הוסת. בנוסף, הפרסומות יוצרות אשליה בקרב הנערים, שגם ככה אינם בקיאים בעניינים האלה, שלפיה הנערות אינן באמת סובלות ולמעשה "סתם" מתלוננות על כאבי מחזור.

אז כן, ניתן להניח שהמטרה של הפרסומות האלו היא די טובה – להעצים את המין הנשי ולהזכיר לנו שאין דבר שיכול למנוע מאיתנו להשיג את מה שאנחנו רוצות, גם לא המחזור החודשי שלנו. שלא תבינו לא נכון, אני לגמרי בעד המסר הזה, אבל לא כשהוא מועבר תוך התכחשות מוחלטת למציאות ולעובדה שכל כך הרבה נערות ונשים סובלות מכאבים עזים שאינם מאפשרים להן לבצע פעולות בסיסיות.

© צילום: adobe stock

אז מה אני בעצם מציעה, אתם שואלים? ובכן, קיימים אלף ואחד תחליפים ראויים לפרסומות הללו: תיעוד גניקולוגית שמספרת על אנדומטריוזיס או תסמונת קדם וסתית, ראיון עם נערות ונשים שסובלות מהתסמונות האלו ואיך הן מתמודדות עם כך, לערוך פרסומת הומוריסטית שמציגה מצבים שבאמת קורים לנו בזמן המחזור ועוד ועוד ועוד. אני בטוחה שכל אלה יתרמו להעלאת מכירות התחבושות בדיוק באותה מידה כמו הפרסומות שמשודרות היום, ועל הדרך יעצימו את הנשים והנערות תוך התייחסות למציאות – הלא כל כך פוטוגנית.

תגובות