בלי סודות: "אני אוהב אותה אבל היא עושה לי רע". פוטוליה

בלי סודות: "אני אוהב אותה אבל היא עושה לי רע"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 16 שואלת: "אני נוטלת גלולות וכשקיימתי יחסי מין עם בן הזוג הוא גמר בפנים. אם אכנס להריון יש אפשרות לעשות הפלה בדיסקרטיות מבלי שההורים ידעו?"

תשובת היועצת: "שלום לך, כל הכבוד שאת פונה אלינו ומחפשת מידע במקור מהימן. אם נטלת את הגלולות באופן סדיר מהיום הראשון של הווסת, את אמורה להיות מוגנת מפני הריון לא רצוי. אם יש לך ספק את תמיד יכולה לעשות בדיקת הריון באמצעות ערכה ביתית שניתן לקנות בבית המרקחת ללא מרשם. במקרה ותצטרכי תדעי שבדלת פתוחה נותנים שירות של ליווי היריון שיכול לעזור לך להגיע להחלטה המתאימה לך, ובמידה ותרצי את תוכלי לעבור את הליך הפסקת ההריון ללא ידיעת ההורים. נוסף על כך, אני ממליצה לשניכם לעשות בדיקות לקיום מחלות מין, ועד לקבלת התשובות להשתמש בקונדום על מנת למנוע מחלות מין שונות".

© adobestock (אילוסטרציה)

בן 18 שואל: "אני אוהב את בת הזוג שלי אבל היא עושה לי רע. אני מרגיש שהיא רואה רק את הצדדים השליליים שלי. אני יודע שהיא כן רוצה בזוגיות שלנו, יחד עם זה שהיא כל הזמן מתלבטת אם להיפרד ממני או לא".

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו, ושאתה יודע שהמצב המורכב שאתה נמצא בו מצריך פניה למקום שבו תוכל להיעזר. הרבה נערים ונערות בגילך מרגישים שאין להם לאן לפנות ואיפה ללמוד על יחסים טובים ויחסי מין בטוחים. סיפרת בקצרה על הקשר עם בת הזוג שלך וכבר מהתיאור הקצר הזה אפשר לשמוע כמה הדברים מסובכים, לא פשוטים ולא 'הולכים חלק'. לפעמים בגיל הזה אנחנו לומדים כל מיני דברים לא נכונים לגבי אהבה וזוגיות. לפעמים צעירים לומדים (בצורה שגויה) שאהבה זו חוויה שקשורה לכאב, סבל או צער. האמת היא הפוכה: יחסים רומנטיים בריאים שיש בהם אהבה, הם נעימים, נותנים תחושה של בטחון, שיש מי שמקבל אותנו כמו שאנחנו, בלי לצפות מאתנו להשתנות, ושרוצה לטובתנו. אחת הדרכים הכי טובות לבדוק אם יחסי האהבה שלנו הם בריאים ולא פוגעים בנו, זה לבדוק אם היחסים האלה שוויוניים: שאף אחד לא מחליט על האחר, לא יורד, לא פוגע או מעליב, לא מכאיב או מנצל. בקשר טוב שני הצדדים רוצים להיות בקשר באותה מידה. ואם מישהו חושב לסיים את הקשר משוחחים על זה. מכל מה שאתה מתאר, נשמע שעליך לבחון האם מערכת היחסים הזו טובה עבורך והאם יכול להיות שהיא מזיקה לך? אתה מתאר בצורה מאד ברורה שאתה אוהב אותה מאד, אבל חשוב לי להגיד לך שלפעמים אהבה זה לא מספיק ולא הכל וקשר בריא תורם לצמיחת שני בני הזוג וחשוב להבין האם שניכם צומחים ונעזרים אחד בשניה כדי להתפתח ולגדול יחד".

© adobestock (אילוסטרציה)

בת 15 שואלת: "היי, אפשרי לקיים יחסי מין אם עדיין לא קיבלתי מחזור אף פעם?"

תשובת היועצת: "היי לך, אני שמחה שאת מגלה אחריות לגופך ושכתבת לנו. זה בסדר גמור שעדיין לא קיבלת ווסת (מחזור), יש טווח גילאים רחב בו נערות מקבלות את הווסת החודשית שלהן. קיום יחסי מין עם חדירה אפשריים גם ללא קבלת הווסת. כשתחליטי שאת רוצה לקיים יחסי מין עם הפרטנר שלך חשוב שהם יהיו בהסכמה מלאה של שניכם ושאת מרגישה איתו בנוח. חשוב לי להגיד, כי לפעמים בפעם הראשונה אנחנו מדמיינים חוויה אחת ובפועל נוכל לחוות חוויה אחרת מפני שלעיתים אנחנו נורא נלחצים או מרגישים שאנחנו לא יודעים מה לעשות וזה מאוד מאוד טבעי. לרוב לפני שאנחנו מתנסים במשהו בפעם הראשונה אנחנו חוששים, וחשוב שיהיה לך מרחב בטוח שתוכלי לשתף את החששות האלו. חשוב שתהיה ביניכם תקשורת טובה ותהיו קשובים למה שעושה נעים לכל אחד מכם, אפשר ונכון להתחיל בהדרגתיות לדוגמה, במגע של עור לעור, נשיקות, ליטופים, תקשורת, מגע ואולי אוננות לפני החדירה, חשוב שתזכרו שהחדירה היא לא העיקר ויחסי מין כוללים בתוכם המון אופציות מגוונות (כמו מה שהזכרתי למעלה). בכל מקרה, בזמן קיום יחסי המין אני ממליצה להשתמש בקונדום אשר ימנע הדבקות במחלות המועברות במגע מיני וכאשר תקבלי ווסת זה ימנע גם כניסה להריון. אנו נשמח לייעץ לך בהרחבה אם תרצי על אמצעי המניעה שקיימים כיום בשוק ועל תחושות או מחשבות שמלוות אותך לפני קיום יחסי המין".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות