בלי סודות: "הוא לחץ עלי שניפגש רק אצלו". adobestock

בלי סודות: "הוא לחץ עלי שניפגש רק אצלו"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בן 14 שואל: "היי, אני חושב שהיו לי היום 'ביצים כחולות', יכול להיות שזה מסוכן? יכול לקרות לי משהו? אני לא מאונן, אבל אם זה מסוכן אז אני יכול לאונן. אני קצת חושש כי עדיין יש לי תחושה לא נעימה, למרות שזה קרה לפני כמה שעות".

תשובת היועצת: "שלום לך, ראשית, חשוב מאוד שאתה מודע לתחושות שיש לך בגוף וחשוב לך לבדוק ולברר מה עובר על הגוף שלך. הכינוי 'ביצים כחולות' המכונה גם 'כאב באשכים' הוא כינוי למצב שבו קיימת תחושת אי נוחות ולפעמים גם כאב בעקבות עוררות מינית גבוהה בלי להגיע לפורקן, כלומר בלי שפיכה של נוזל זרע. אני שמחה שאתה פונה אלינו ולא נשאר עם הסיטואציה והתחושות שלך לבד. זו תופעה נפוצה וטבעית, אך כפי שתיארת, עלולה להיות לא נעימה, ניתן לחוות אי שקט, כאב מסוים ותחושת אי נוחות. זו לא תופעה מסוכנת, היא עלולה להיות לא נעימה, אך אתה לא צריך לחשוש ממנה. עם זאת, חשוב לציין שאם אתה חווה כאב חריף שנמשך לאורך זמן רב (מעל יום) ולא חולף, מומלץ להתייעץ עם אורולוג או רופא משפחה. אתה לא צריך לאונן כדי 'לפתור' את זה, זה לא דבר מסוכן שצריך לפתור בכלל וגם לא באוננות. אוננות זה משהו שעושים מתוך רצון, סקרנות, קרבה לעצמך, בזמן ובקצב שלך".

© adobestock

בן 16 שואל: "היי, חברה שלי ואני רוצים לקיים יחסי מין. ניסינו ולא הצלחתי להכניס את איבר המין שלי לאיבר המין שלה כי הכניסה אליו מאוד צפופה. יש מה לעשות בעניין?"

תשובת היועצת: "שלום לך, ממה שאתה מתאר אתה ובת הזוג שלך ניסיתם לקיים יחסי מין בחדירה בפעם הראשונה. כמו הרבה דברים שקורים בפעם הראשונה לוקח זמן ללמוד איך עושים את זה ומה נעים או לא נעים אחד לשניה. בנוסף, זאת יכולה להיות סיטואציה מעט מלחיצה (כמו כמעט כל דבר שקורה בפעם הראשונה) ולחץ יכול להוביל לכך שהשרירים בפתח הנרתיק שלה יתכווצו ויהיה מאוד קשה לחדור לנרתיק. כשאישה בעוררות מינית, בתחושת ביטחון והנאה, הנרתיק שלה יהיה רטוב ולח והחדירה לא אמורה להיות כואבת וגם לא בכוח. יכול להיות שאתם צריכים עוד קצת זמן, עוד קצת הכרות עם הגוף ועם סוגי המגע. חשוב גם שהמרחב עצמו יהיה בטוח ונעים לשניכם ושהמגע הוא ברצון הדדי. זה לוקח זמן, כמו הרבה דברים שקורים בפעמים הראשונות. קחו את זה בנחת, בלי לחץ, תהנו מהראשוניות הזאתי ומהאינטימיות שתיווצר ביניכם".

© adobestock

בן 14 שואל: "היי, אני בן 15 עליתי עכשיו לכתה י'. בקיץ היה לי קטע עם מישהו משכבה מעליי. זה היה מאד קצר, נפגשנו כמה פעמים ומצידי זה נגמר עם הרגשה לא טובה. הוא לחץ עלי שנפגש רק אצלו, והייתה לי הרגשה שמה שהוא רוצה ממני זה רק בקטע גופני ולא היה לי כל כך נוח עם זה. נפרדנו. והשנה אני מרגיש שהתאהבתי בילד אחר. אני אשמח לדעת איך אני יכול לייצר איתו קשר אחר ממה שהיה לי בקיץ, קשר שתהיה בו ממש זוגיות ולא רק מגע. ואיך אפשר לעבור מהשלב הזה של ידידות טובה, למצב של קשר אמיתי. איך אדע שגם הוא בעניין? תודה רבה לכם, אתם ממש יודעים לעזור.

תשובת היועצת: "היי לך, ההתלבטות שאתה מתאר היא התלבטות מאוד נורמטיבית. זה מאוד טבעי לחשוש מפגיעה או אכזבה בצעדים הראשונים לקראת יצירת קשר. ממה שכתבת אני מבינה שהחוויה השלילית שהייתה לך בקיץ האחרון עדיין טרייה ומשפיעה עליך, וגם זה מובן. במערכת יחסים מיטיבה לא אמורים לכפות מגע וטוב מאוד שהרגשת שאתה צריך לצאת מהקשר הזה משום שהוא לא עושה לך טוב. זוגיות אמיתית דורשת אמון, פתיחות ויכולת לסמוך על הצד השני. אני מציעה לך לקחת את הכל בצעדים קטנים. כשיוצרים מערכת יחסים עם אדם אחר, תמיד קיים סיכוי להיפגע, אך גם קיימת האפשרות לחוות הנאה, קרבה ואהבה. כשאתה מאפשר לעצמך להתקרב למישהו, אתה למעשה מאפשר לעצמך להתקרב אל חוויה נעימה וטובה עבור עצמך".

 

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות