בלי סודות: "אני רוצה שנהיה ביחד". AdobeStock

בלי סודות: "אני רוצה שנהיה ביחד"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בת 15 שואלת: "היי, אני בתולה. רציתי להתחיל להשתמש בטמפונים ולא הצלחתי להכניס אותם. ניסיתי כבר מלא פעמים. בהזדמנות אחד ניסיתי להכניס אצבע וממש כאב לי. אני מיואשת. אני מרגישה שחסום לי שם. לא מוצאת מקום שאפשר להכניס אליו טמפון... מה אפשר לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל אני שמחה שאת פונה אלינו בנושא שמעסיק אותך. חשוב לי להגיד לך שזה מאוד טבעי החוויה שאת מתארת והכאב שאת חווה. פתח הנרתיק עבור נשים רבות הוא אזור רגיש, וכניסה לתוכו יכולה להיות מלווה בכאבים במיוחד עם מדובר בפעמים ראשונות כשעוד לא מכירות מה הקצב, המגע, הזווית שנעימה לי. הייתי רוצה להמליץ לך לקחת מראה ולראות בדיוק את פתח הנרתיק שלך, ולנסות לגעת באזור בעדינות, ללא פחד או לחץ. תנסי לעשות את זה כאשר את נינוחה ורגועה, ולא כשאת ממהרת אנשהו, ו- שיש לך מרחב שקט ופרטי, ללא הפרעות מבחוץ. המראה תאפשר לך לראות איפה הפתח ממוקם והגודל שלו. יכול להיות שסביב הלחץ של להצליח להכניס את הטמפון השרירים באזור הזה מתכווצים ולכן כואב לך שאת מנסה להיכנס. ההסתכלות במראה תאפשר לך לעשות את הדברים בצורה זהירה ועדינה יותר, וגם תצליחי להפחית את הלחץ סביב זה. שכל אחת תכיר את האזור האינטימי שלה כי רק כך ניתן להרגיש בטחון מלא עם הגוף ועם המיניות והפוריות שלה. בנוסף, ישנם גם עוד אופציות חיצוניות מעבר לטמפונים עבור הוסת. את יכולה לקנות תחתוני מחזור\פדים. שתי הפתרונות הללו הם חיצונים לפתח הנרתיק, כך שזה גם יכול להיות אופציה עבורך".

© adobestock

בת 19 שואלת: "אשמח לקבל מענה לגבי מחלות שמועברות במגע אוראלי. הכרתי מישהו חמוד שאני סומכת עליו ובטוחה שישתף אותי אם הוא שכב עם מישהי ללא קונדום, ועם זאת יודעת שהוא והפרטנריות שלו קיימו יחסי מין אורליים אחד לשנייה ללא קונדום. אני חוששת להידבק ולכן ביקשתי ממנו שיעשה בדיקות למחלות מין. הוא כיבד את הבקשה שלי והלך לעשות והכל יצא תקין, אז שכבנו והענקתי לו מין אוראלי. אני עדיין לא רגועה מהעניין המחלות והבטחתי לעצמי שלא אשכב איתו ללא קונדום אם הוא ימשיך לשכב עם אחרות. מה הסיכוי שאדבק ממנו במחלת מין אם אמשיך להעניק לו מין אורלי ללא קונדום בהנחה שהוא מקיים יחסי מין וגינליים ואוראליים עם אחרות?"


תשובת היועצת: "שלום לך, שמחתי לקבל את פנייתך. את שואלת האם ניתן להידבק במחלות שמועברות במגע מיני גם דרך מין אוראלי, והתשובה לכך היא כן, אפשר. חיידקים ווירוסים שמתיישבים באיברי המין מועברים דרך העור והנוזלים שמופרשים, אני מדגישה שבמקרה של גברים מדובר גם על הנוזל שמופרש לפני השפיכה. על כן ההמלצה היא לקיים מגע אוראלי תחת שימוש בקונדום לכל אורך האקט, ובנוסף לוודא ששני הפרטנרים מתחסנים כנגד הדבקה בווירוס הפפילומה (שקונדום לא מגן מפניו במאה אחוז). כמובן שאי אפשר להכריח את הפרטנר להתחסן, אך זאת ההמלצה. זיהית נכון שכאשר שני הצדדים בקשר נבדקים לאיתור מחלות המועברות במגע מיני ניתן לקיים יחסי מין ללא קונדום בהנחה שיש הגנה אחרת כנגד כניסה להריון, אך במידה ומתחילים להיות מעורבים מפגשים עם פרטנריות/ים נוספות/ים כל סוג של מגע מיני מסכן בהדבקה מחדש. לכן יש להיבדק אחת לשלושה חודשים, כל עוד נמשך קשר מיני עם פרטנרים/ות נוספים/ות. תוכלי גם להתייעץ באופן ספציפי יותר עם הצוות הרפואי של מרפאת הפרסים בחיפה או מרפאת לוינסקי בתל אבי, אשר מספקות ייעוץ ובדיקות בחינם סביב כל נושא המחלות המועברות במגע מיני. כל הכבוד על האחריות שאת מגלה, ובהצלחה".

© adobestock

בת 17 שואלת: "היי, בשנה האחרונה היה לי קטע עם חבר טוב אבל אז התחלתי לפחד מהקרבה שלנו ומזוגיות ולא ידעתי מה אני רוצה, אז הפסקתי את הקשר. בחודשיים האחרונים סוף סוף הבנתי מה אני רוצה אבל הוא כנראה כבר התגבר על זה. עדיין יש לנו רגעים נחמדים ולפעמים זה נראה כאילו לא עבר כלום. לאחרונה אני מרגישה שעשיתי טעות, אני כן רוצה להיות איתו בזוגיות אבל אני מרגישה שזה מאוחר מידי. אשמח לדעת אם כדאי לי להגיד לו איך אני מרגישה או שעדיף שלא. תודה רבה".


תשובת היועצת: "שלום, קודם כל, כל הכבוד שאת מתייעצת ומשתפת אותנו במה שאת חווה ומרגישה. באמת נראה שאת מתארת מצב מורכב שמערב הרבה רגשות וחששות. טוב שאת ערה לכל הצדדים, רואה את עצמך ואת הצרכים שלך ואת הצרכים שלו והרגשות שלו ובעיקר יפה שאת משקיעה בדברים הללו מחשבה וכובד ראש. זה מראה על אחריות ובגרות ואת יכולה להעריך את עצמך על זה. לגביי השאלה שלך, הרבה פעמים בכל הקשור למערכות יחסים אנחנו הולכים אל הלא נודע. אנחנו לא יכולים לשלוט במה שהצד השני ירגיש ואיך הוא יגיב למה שנאמר לו. אבל אנחנו יכולים לשאוף להיות כמה שיותר כנים ואמיתיים איתו ועם עצמנו. בכל מה שקשור למערכות יחסים נמליץ על פתיחות, כנות ואותנטיות. יכול להיות שתשתפי אותו במה שאת מרגישה ולא תקבלי את התשובה שציפית לה, אבל לפחות תהיה לך יותר וודאות בסיטואציה בה את נמצאת ותוכלי להבין כיצד תרצי להתמודד איתה. כדאי לפתוח את הדברים באומץ וברגישות ולתת להם מקום, תוקף ומענה מאשר לשמור אותם בבטן".

 

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  



תגובות