בלי סודות: "אני מאוהבת בו". adobestock

בלי סודות: "אני מאוהבת בו"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ יחסים ואהבה בפרוגי:

בן 15 שואל: "אני כל הזמן מרגיש שאני חושב על בנות ונהיה חרמן. אני גם מסתכל על תמונות של ידידה שלי וכמעט כל הזמן יש לי זקפה, מה לעשות?"

תשובת היועצת: "אני שמחה שאתה פונה אלינו ומתייעץ בנושא. בגיל שלך זה מאוד טבעי ונורמלי שיהיו כל מיני מחשבות שיעוררו אותך מינית. כל עוד זה לא פוגע או מפריע לאף אחד אין עם זה שום בעיה. גיל ההתבגרות הוא גיל שבו הגוף והאישיות עוברים כל מיני שינויים, במעבר מילד לגבר. אחד השינויים המרכזיים הוא ההתפתחות המינית. וכן, ה'חרמנות' היא חלק מהעוררות המינית שמתחילה בגילאים הללו ותלווה אותם. כחלק מהתהליך של גיל ההתבגרות יכולה להיות זקפה גם במצבים שבהם פחות תרצה בהם או תתכונן אליהם. אם זה קורה לך אתה יכול לנשום כמה רגעים או ללכת לעשות פיפי בשירותים, או לסדר את איבר המין באופן שונה במכנסיים/תחתונים. בכל מקרה, גם כהשזקפה מופיעה, תזכור שזהו דבר טבעי וחלק מההתבגרות המינית התקנית שלך. הגוף שלך מגיב ממש איך שהוא אמור להגיב. זה לא משהו שאתה צריך 'לפתור' או לדאוג לגביו".

© adobestock

בן 17 שואל: "האם אני יכול להתאהב ולקיים יחסי מין עם מישהו בן 24?"

תשובת היועצת: "להתאהב אפשר בכולם ללא הבדל של גיל, השאלה היא האם מותר לך להיות במגע מיני אינטימי עם מישהו בן 24. מבחינת החוק, מגיל 16 ומעלה ניתן לקיים יחסי מין בהסכמה ללא תלות בהפרש הגילאים. לצד החוק חשוב להבין שבינך לבינו יש פער גילאי משמעותי. אתה עדין תלמיד בית ספר והוא כבר חי חיים בוגרים ולכן יש לו צפיות בוגרות. בניגוד לקשר עם בחור בן גילך, היחסים ביניכם הם לא שוויונים ועל כן יש סכנה של ניצול ושל בנייה של מערכת יחסים שלא תהיה הדדית".

© adobestock

בת 12 שואלת: "שלום, יש מישהו מהכיתה שאני מאוהבת בו כבר מכיתה ג', מהרגע שהוא הגיע לכיתה. כשטסתי לטיול ממש ארוך הוא הביא לי מתנה - מחברת, וכתב ברכה. הוא איחל שאהנה ואז כתב 'באהבה'. ואני לא יודעת מה לעשות. אני חושבת שהוא מחבב אותי אבל אני לא בטוחה אם הוא בקטע של חברה וכאלה, ובכיתה שלי כל מי שאומרים לו 'לא' - נחשב ל'פדיחה'. אני ממש מתלבטת. אני עדיין מאוהבת בו ואני לא יודעת מה לעשות. אני נחשבת בכיתה ל'חנונית' וזה לא שהוא 'מקובל' אבל עדיין... בכיתה שלנו יש קטע כזה שהרבה פעמים בנים עובדים על בנות ומציעים להן חברות אבל בכאילו (ולהפך) ואני מפחדת שאני אציע לו ואז הוא יגיד 'לא' רק כי הוא חושב שזו מתיחה, או שהוא יציע לי וזו בעצם תהיה מתיחה ואני אגיד 'כן'... בקיצור אני צריכה עזרה".

תשובת היועצת: "שלום לך, נפלא שאת מתייעצת איתנו. זה לרוב קשה עד בלתי אפשרי לדעת מה אדם אחר מרגיש כלפינו בלי לשאול אותו בבירור. כמו שאת כותבת - פעם אחת טסת לחו"ל והוא נתן לך מתנה וכתב לך ברכה ופעם אחרת לא. כך שרק מהתנהגות קשה להסיק באמת מה הוא מרגיש, רק הוא יודע. את כותבת שהחברה הטובה שלך אמרה שהוא לא ירצה להיות חבר שלך - לפעמים אנשים מבחוץ יכולים לראות דברים שאנחנו לא רואים בעצמנו מבפנים, ולכן טוב שאת מתייעצת. כדאי לשאול אותה על סמך מה היא אומרת את זה? מה גורם לה לחשוב שהוא לא ירצה? אולי זה יכול לתת לך עוד מידע לחשוב עליו. מה ההורים שלך חושבים? אולי להם יש מידע חשוב? ממה שאת כותבת נראה שלך יש רגשות אליו, והדרך היחידה שאת יכולה לדעת בוודאות האם זה הדדי היא לשאול אותו. זה יכול להיות מפחיד ולא פשוט בכלל, אבל אולי יהיה לך שווה. מציעה לך לנסות להתקרב אליו קצת קודם, ליצור איתו קשר חברי יותר. אז תוכלו להכיר יותר ואת גם תוכלי קצת להרגיש יותר איך הוא מרגיש כלפייך או אפילו להרגיש יותר נוח להגיד לו איך את מרגישה כלפיו. בהצלחה!"

 

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות