בלי סודות: "קיימתי יחסי מין, ואני לא רוצה לשתף בזה את אמא שלי". ADOBESTOCK

בלי סודות: "קיימתי יחסי מין, ואני לא רוצה לשתף בזה את אמא שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ יחסים ואהבה בפרוגי:

בת 17 שואלת: "קיימתי יחסי מין עם חבר שלי ואני לא רוצה לשתף בזה את אמא שלי, יש לה דרך לדעת איכשהו? מצד אחד אני רוצה לספר לה אבל מצד שני אני חוששת מהתגובה שלה לזה שהסתרתי את זה ממנה. היא כל הזמן אומרת לי שהיא תומכת בי ושכשאהיה מוכנה אז היא רוצה לקחת אותי לרופאת נשים. אפשר להגיד לה שאני מתכננת לקיים יחסי מין ושאני רוצה שהיא תלך איתי לרופאת נשים ככה שלא תהיה לה או לרופאה דרך לדעת שכבר קיימתי יחסי מין עם חבר שלי?"

תשובת היועצת: "היי לך, אני שמחה שאת פונה אלינו. זה מאוד טבעי לשמור לעצמך את המיניות שלך מבלי לשתף את אמא שלך, וזה גם טבעי להיות מובכת מזה. את שואלת אם הרופאה או אמא שלך יכולות לגלות שכבר שכבתם, אז חשוב שתדעי שאין לאמא או לרופא.ה דרך לדעת האם שכבת או לא שכבת בעבר, ולכן את יכולה להגיד לאמא שלך מה שאת בוחרת להגיד לה. עם זאת, אני מעודדת אותך בכל זאת למצוא את הדרך לשתף אותה ולתת לה את האפשרות להיות גורם תומך ועוזר עבורך. מאחר ואת מתארת מערכת יחסים תומכת, אני חושבת שאמא שלך תוכל לעזור לך לעבור את תהליך ההתבגרות שאת נמצאת בו בצורה טובה ונעימה ולהפיג חששות אפשריים. למרות כל זאת, זכרי שתמיד יש לך את זכות הבחירה בנוגע לשיתוף לגבי המיניות שלך. יש לך את האפשרות לבחור אם לשתף, ואם כן מתי לעשות זאת ובאיזה שלב".

© adobestock אילוסטרציה

בת 16 שואלת: "האם יש צורך להבדק למחלות מין אם זהו קשר מיני ראשון עבור שני בני הזוג? במידה ויש צורך, היכן ניתן להבדק? תודה".

תשובת היועצת: "היי, שמחה שפנית אלינו עם השאלה הזו. במידה ושני בני הזוג לא קיימו מגע מיני קודם עם פרטנר/ית אחר, הסיכוי למחלות מין הוא קטן ביותר. מחלות שעוברות באמצעות מגע מיני עלולות לעבור כשמתקיים מגע מיני בלבד, ולכן אם לא היה כזה בעבר, לא אמור להיות סיבה לחשש. בהקשר לזה חשוב לציין שכל מגע בין אברי מין, גם ללא חדירה, נחשבים כמגע מיני ומחלות מין יכולות לעבור גם במגע של עור לעור. אם תרצו להיבדק תוכלו לעשות זאת דרך הרופא.ה משפחה בקופת החולים - כל שצריך לעשות זה לבקש הפנייה לבדיקת מחלות מין, להגיע לבצע בדיקת דם, ותוכלו לקבל תוצאות. חשוב לציין שאם את מתחת לגיל 18 הבדיקה תופיעה בתיק הרפואי שלך וההורים שלך יוכלו להיות חשופים לתוצאות. אם תעדיפו בדיקה אנונימית תוכלו ליצור קשר עם מרפאת הפרסים שנמצאת בחיפה או במרפאת לוינסקי שנמצאת בתל אביב. תוכלו למצוא על המרפאות האלו מידע נוסף באינטרנט, או להתקשר אלינו לדלת פתוחה בשעות הפעילות".

© ADOBESTOCK

בת 12 שואלת: "יש ילד שהייתי מאוהבת בו ואני לא יודעת גם אם עכשיו. הוא ממש חמוד וחתיך ואנחנו כל הזמן מתכתבים בלבבות. בתחילת השנה הייתי מאוהבת בו והוא לא הכיר אותי, ואז התחלנו לבלות ביחד והאהבה שלי התגברה. בהמשך צירפתי חברה ממש טובה שלי לחבורה שלנו והם התחילו לדבר. זה הגיע למצב שהם נראים מאוהבים כי הם כל הזמן היו צמודים. כדי לנסות לשכוח מזה אמרתי לעצמי שהם יהיו חמודים ביחד וניסיתי להפסיק לאהוב אותו. זה קצת עבד אבל אני עדיין לא יכולה לשכוח ממנו. בחודש האחרון הם רבו מלא ואותו הילד פתאום התחיל להתקרב יותר אלי. אני מנסה לצאת חמודה לידו כדי שהוא יאהב אותי. עברו עוד שבועיים והתחלנו לדבר בלבבות שוב. הוא באמת מתנהג אלי בצורה ממש חמודה אבל גם אליה, אז אני לא יודעת אם זה בראש שלי... אבל אני חושבת שהוא אוהב אותי. דיברתי על זה עם החבר הכי טוב שלי והוא אמר שזה רק בראש שלי ושאותו הילד לא חושב על בנות כי הוא חושב רק על ספורט. אני ממש רוצה אותו, אבל לא יודעת מה לעשות כי זה נראה שהוא אוהב אותי אבל גם את הילדה השנייה. אני כבר נואשת, בבקשה תעזרו לי!"

תשובת היועצת: "היי לך. שאלות על יחסים חבריים ויחסים רומנטיים מאוד אופייניים לתקופת החיים הזו. יש עוד המון דברים שעדיין אין לנו בהן ניסיון, הרבה דברים שקורים לנו עם אחרים יכולים להיות לא ברורים ומבלבלים, וזה פשוט חלק בלתי נפרד מלהיות בגיל הזה. את מספרת שאת נמצאת בקשר חברי עם ילד כבר תקופה, ואת מבקשת לברר האם את עדיין מאוהבת בו, וגם מה הם הרגשות שלו כלפייך. התאהבות ורגשות רומנטיים הם עסק מורכב, בעקר כי לא תמיד יש לנו את הכלים לתאם ציפיות או להשתמש בתקשורת ובמילים כדי להבין עם עצמנו ועם אחרים מה אנחנו מרגישים. אין באמת דרך לדעת מה אדם אחר מרגיש אם הוא לא אומר ואם לא שואלים אותו. אולי הוא בעצם מרגיש כמוך? אולי בכל זאת מעניין אותו משהו חוץ מספורט? לא תדעי אם לא תפתחי את זה איתו. כמובן, שכאן מתחילה ההתלבטות הרצינית. כי בכל בחירה יש יתרונות וחסרונות. למשל, אם תבחרי לדבר אתו, את יכולה להשתמש במשפט כמו: 'אני מרגישה שבזמן האחרון ממש התקרבנו, וכיף לי לדבר אתך ולהתכתב אתך. זה טיפה מביך אותי, אבל רציתי לשאול איך אתה מרגיש לגביי ואם היית רוצה שנצא לאן שהוא יחד שנינו?' (כמובן שאת יכולה להשתמש במילים אחרות...). היתרונות של זה יכולים להיות: תקבלי תשובה ותהיי פחות מבולבלת, תקבלי תשובה ויכול להיות שתהיו זוג, תקבלי תשובה שלילית ואולי תתאכזבי, אבל יהיה לך ניסיון בלדבר על משהו קצת מביך, ויש עוד הרבה יתרונות - כמו להתאמן על תקשורת עם מישהו אחר, לא להתעלם מהרגשות שלך, למנוע מצבים של אי ודאות ועוד ועוד. החסרונות יכולים להיות: מבוכה, אכזבה או תחושה של עצב שמישהו דחה אותנו ואמר לנו שהוא לא מעוניין בנו, חשש שהחברות שלכם תפגע (חשוב לי להגיד לך שחברות חזקה יכולה לעמוד בסיטואציה כזו!) ועוד. כמו בכל החלטה בחיים שלנו - יש לנו תמיד מה להפסיד ומה להרוויח. מכל מה שאת כותבת ברור לי שאת נבונה ורגישה וחברה טובה, ושכל החלטה שתגיעי אליה תלמד אותך דברים חשובים על עצמך ועל הקשר שלך עם אחרים".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  

 

תגובות