מה חשבנו על פרק הבכורה של "לעוף על אנה"?. חניתה בראונשטיין, טין ניק לצופי yes

מה חשבנו על פרק הבכורה של "לעוף על אנה"?

הגיע הרגע ופרק הבכורה של "לעוף על אנה" בכיכובה של אנה זק עלה לאוויר. אז האם עפנו על פרק פתיחת הסדרה והאם הוא הצליח לעמוד בציפיות שלנו? • ביקורת פתיחת עונה!

לאחר המתנה ארוכה, שודר הפרק הראשון של הסדרה "לעוף על אנה" בכיכובה של לא אחרת, מאשר הזמרת המצליחה אנה זק. לצידה משחקים גם ניקול פודבלני, שחר טבוך, עילי צ׳פמן, מיקה סגל, רביד רונן, מיכאל בן דודטל גרושקה, שחר סאולאיתי גרינברג ואביתר עוזרי, שניהם בתפקיד משחק ראשון ועוד רבים. האם הפרק היה מאכזב או שהפתיע אותנו כבר בהתחלה? בואו תראו מה חשבנו. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

© מתוך "לעוף על אנה", טין ניק, yes

הפרק נפתח כאשר אחותה של אנה, אלכס, מצלמת אותה שרה ורוקדת לסרטון טיקטוק. אותו הסרטון זוכה להצלחה ברשת ואפילו זוכה לשיתוף על ידי הכוכבת הבינלאומית, אריאנה גרנדה שהופכת אותה למפורסמת בן לילה. אם המשך הסדרה יהיה בסגנון הפרק הראשון, תתכוננו לטוויסטים רבים בעלילה ואולי טוב שכך, לא?

מבחינת התסריט, כבר אפשר היה לשים לב שרמת הדרמטיות בסצנות לא מוקצנת יחסית לסדרת דרמה אלא להיפך. הסצנות במהלך פרק הבכורה נעשו באווירה מאוד קלילה, מציגות את אנה ורוב הדמויות באור חיובי ויותר מזאת, חלק גדול מהפרק הוא בעיקר קומי, עד כדי כך שלא יכולנו להפסיק לצחוק במהלכו. גם שילוב השפה הרוסית בטקסטים כשאמה של אנה שולחת אותה לישון, מראה על אותנטיות ונקודות ממשק אמיתיות עם חייה של אנה במציאות. מה שכן, אם לומר את האמת, כבר בכמה סצנות הרגשנו נקודות דמיון עם הסדרה "כפולה" שהתבססה על חייה נועה קירל. מעניין מה יהיה בהמשך.

© מתוך "לעוף על אנה", טין ניק, yes

הדמויות שאליהן נחשפנו בפרק הן מגוונות לחלוטין, כמו נבו (שמשחק עילי צ'פמן) שנתפס כתלמיד קצת קשה, גילי (שמשחקת מיקה צור), המנהלת והסולנית של מקהלת "עירוני כ''ד" שהיא די מתנשאת, אבל אותנו היא בעיקר מצחיקה, אלכס (שמשחקת ניקול פודבלני) , אחותה הקטנה והאוהבת של אנה ולהן חיבור עמוק, אדם (שמשחק אביתר עוזרי) שחקן הכדורסל, שהצחיק אותנו מהרגע הראשון שהופיע בסדרה ואמא של אנה, שאומנם נראית קשוחה אך רגישה וכיף לראות, את הדינמיקה ביניהן. 

בניתוח יותר מעמיק של השחקנים, עילי צ'פמן, כמו ב"מקיף מילאנו" וב"שומקום", מבליט את הנוכחות והביטחון שלו כבר בפרק הראשון, כוכב הרשת אביתר עוזרי שמתנסה לראשונה בתפקיד משחק, הרשים אותנו לחלוטין, באופן שבו מגלם את דמותו עם הומור שלו וגם ניקול פודבלני המוכרת מ"ספיידרז", נכנסה יפה לדמות אחותה של אנה והטמיעה בתוכה המון שנינות. שחקנית נוספת שהרשימה אותנו בפתיחת הסדרה היא מיקה סגל, שבניגוד לסדרה "זאת שלי" בה היא שיחקה, כאן ראינו עוד צדדים חוץ מהומור והם החדות, הכריזמה ובזכות המשחק המעולה שלה, התחברנו מהרגע הראשון לדמות גילי שאותה משחקת, אפילו שהיא נראית ממש מעצבנת. 

© מתוך "לעוף על אנה", טין ניק, yes

ואם לרגע חשבתם ששכחנו את אנה עצמה, גולת הכותרת של הסדרה, אז - בחלום! את זק בתור שחקנית ראינו כבר בשלוש העונות של "זיגי" כששיחקה יפה את הדמות המורכבת שקמה ומסיומה של העונה השלישית, עבר לא מעט זמן. שמחנו לראות, שאנה הצליחה לשמר את יכולות המשחק שלה, השתלבותה בדיאלוגים כמו עם עילי וניקול מוצלחים וגם מרגישים, שהיא לגמרי נכנסה לדמות במלוא האנרגיות. אם נודה על האמת,  לפעמים מרגיש שהיא לא משחקת, אלא משחזרת רגעים שבאמת חוותה. על הפאן המוזיקלי של הסדרה מוקדם לדבר, מאחר ושמענו רק את השיר "I'm Going Up", אבל אין ספק שכבר התמכרנו לשיר הקליט והכיפי הזה.

 

© מתוך "לעוף על אנה", טין ניק, yes

לסיכום, פתיחת הסדרה הצליחה להתעלות מעל לציפיות שלנו, טהורה מבנאליות ומרוב השתלשלות האירועים על ההתחלה, לא השתעממנו אפילו לשנייה נראה שהיוצרים, רז יובן ורועי עידן, עשו עבודה טובה מהבחינה הזו. עם הסיפורים המותחים, הדמויות המעניינות והקאסט המגוון, לגמרי נשארנו עם טעם של עוד וכבר לא יכולים לחכות לפרקים הבאים! 

 

תגובות