סיכום שנה ביחסים: 2015 היא שנת הטרנסג'נדרים. צילום מסך מהפייסבוק

סיכום שנה ביחסים: 2015 היא שנת הטרנסג'נדרים

פרידות הן דבר קשה במיוחד כשמדובר בפרידה משנה עמוסה ומלאה ברגשות ואהבה. אז רגע לפני שעוברים ליחסים החדשים שלנו עם 2016, עצרנו כדי לסכם את שנת 2015 בה הטרנסג'נדרים היו בכותרות

 

 
 
 

נישואים חד מיניים הפכו לחוקיים בכל מדינות ארה"ב

בית במשפט העליון בארצות הברית העניק ב-26 ליוני השנה אישור חוקי לחייב את כל 50 המדינות לאפשר נישואים חד-מיניים. ההחלטה עברה ברוב של חמישה שופטים מול ארבעה. זהו צעד היסטורי ענק, מה שאומר שכעת זוגות הומוסקסואליים ולסביות יוכלו להתחתן חוקית בכל מדינה שירצו בארה"ב. הנשיא אובמה בירך על ההחלטה: "זהו צעד ענק בדרך לשוויון", ופרסם בפייסבוק "האהבה מנצחת". אנחנו מקווים שהצעד הזה של מדינה בסדר גודל של ארה"ב יוביל להחלטה של מדינות נוספות לאפשר נישואים חופשיים.
 
© צילום מסך מהפייסבוק
 

ברוס ג'נר יוצא מהארון כקייטלין ג'נר

ברוס ג'נר, אלוף אולימפי לשעבר ואביה החורג של קים קרדישאן, חשף כי הוא נמצא בעיצומו של תהליך לשינוי מין לאחר גל של שמועות ותמונות פפארצי שיתפרסמו ברחבי העיתונים. השיא היה ב-30 בינואר שאז התפרסם סופית כי ברוס החליט לחיות את חיו כאישה, אך רק ב-1 ביוני התקיים עימו ראיון בו הוא חושף את שמו החדש - קייטלין ג'נר. יציאתה של ג'נר מהארון השפיעה רבות על מאות טרנסג'נדרים ברחבי העולם עד כדי כך שבעקבות יצאיתה של ג'נר מהארון הטרנסי הועלתה בערוץ E תכנית דוקומנטרית בשם "אני קייט", ואם זה לא מספיק היא נבחרה כאחת מ-5 הטרנסג'נדרים הכי משפיעים בפרוגי וגם כאחת מהנשים המשפיעות של השנה.

© צילום מסך מהפייסבוק

שירה בנקי נרצחה במצעד הגאווה בירושלים

אף אחד לא דמיין שבאירוע מצעד הגאווה שהתקיים השנה בירושלים יפגעו שישה אנשים חפים מפשע, שלאחריו, ימסר ב-2 באוגוסט כי הנערה, שירה בנקי, בת ה-16 נפטרה לאחר מלחמה על חייה. כזכור, במצעד הגאווה בירושלים דקר ישי שליסל שישה אנשים ביניהם שירה אחרי שהשתחרר מהכלא 3 שבועות בלבד קודם לכן. אך זו לא פעולת הטרור היחידה של שליסל, משום שב-2005 ביצע מעשה דומה באותו המצעד. הרצח של שירה בנקי מראה לנו עד כמה גם מדינה שמושתת על ערכי הדמוקרטיה, נערה נפלה קורבן למעשה רצח שכזה רק משום שהביעה מחאה ולקחה חלק במצעד למען השיוויון. 
 
© צילום מסך מהפייסבוק

הטרנסג'נדרית מאי פלג שמה קץ לחייה

בצהרי שבת ה-14 לנובמבר, מאי פלג ז"ל, טרנסג'נדרית בת 31, שמאז שהייתה בת 4 ידעה שהיא בגוף הלא נכון, שמה קץ לחייה. היא נולדה כקובי, בן למשפחה חרדית וסבלה לאורך ילדותה מהתעללות ורצון למות. היא נישאה לאישה ולאחר כאב נפשי החליטה לספר לה על התהליך שהיא רוצה לעבור, אבל למרות השינוי שעברה והרצון שלה להגיע לחיים מאושרים היא לא יכלה לסבול יותר את הכאב, את חוסר האונים והסבל בהתמודדות עם העולם. למרות מחלותיה הנפשיות והסבל שעברה מצד הממסד פלג הצליחה בחייה הקצרים להיות יו"ר ארגון הבית הפתוח בירושלים, בעלת מועדון המקווה (מקום בילוי עבור הקהילה הגאה בירושלים) ופעילה מוכרת למען זכויות הקהילה שהשפיעה על רבים שנשארו כואבים ומתגעגעים. אך המוות של פלג לצערנו, לא היה היחידי השנה בקהילה הטרנסג'נדרית - שלושה שבועות לאחר התאבדותה הקהילה הטרנסג'נדרית נקלעה לטרגדיה נוספת עם התאבדותו של ברק קשת, טרנסג'נדר בן 21 מרמלה ששם קץ לחייו היות שלא קיבל הכרה כנכה מביטוח לאומי.

 

מאי פלג ז"ל © צילום מסך מהפייסבוק

 

ברק קשת ז"ל © צילום מסך מהפייסבוק

 

 

 

 

תגובות