עצמאיים לחלוטין: מדוע חשוב שתאהבו את עצמכם?. adobestock

עצמאיים לחלוטין: מדוע חשוב שתאהבו את עצמכם?

בני ובנות נוער רבים מתקשים לאהוב ולקבל את עצמם כפי שהם - ואנחנו כאן כדי להזכיר לכם את החשיבות הרבה של אהבה עצמית שאינה תלויה באנשים שסובבים אתכם, אלא בעצמכם בלבד

חג הפסח ההולך וקרב, מזכיר לנו כמה שחירות ועצמאות הם ערכים חשובים שכולנו צריכים לחיות על פיהם. הפעם, אספנו עבורכם את כל הסיבות לכך שכדאי לכם לשחרר את עצמכם מהדעות של האנשים הסובבים אתכם, ולאהוב כל פרט במראה החיצוני ובאופי שלכם באופן עצמאי לחלוטין. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אם לא תאהבו את עצמכם, לא תוכלו לאהוב אדם אחר

לא מדובר בקלישאה, אלא בעובדה לכל דבר: אם אתם לא אוהבים את עצמכם, איך תאפשרו לאדם אחר לאהוב אתכם? ואיך תדעו להעניק אהבה לאותו אדם, כאשר אינכם מצליחים לחבב את האדם הכי חשוב בחייכם - אתם? על מנת שתוכלו למצוא זוגיות בריאה ואוהבת שתתרום לשני הצדדים, קודם עליכם לצאת למסע עם עצמכם שמטרתו לקבל ולהכיל את כל המגרעות שלכם. 

© adobestock

אי - תלות באנשים אחרים

כאמור, על מנת שתוכלו לבנות זוגיות בריאה - עליכם לאהוב את עצמכם. אחרת, עלול להיווצר מצב של תלות בבני הזוג ובדעות שלהם עליכם, וההשלכות של קשר כזה יכולות להיות הרסניות ואף לפגוע בדימוי העצמי שלכם עוד יותר. מעבר לזוגיות, גם תלות בחברים/ות ובני משפחה היא לאו דווקא דבר חיובי, ולכן עליכם ללמוד לאהוב את עצמכם בלי סיוע של אף אחד או אחת.  

לא תמנעו מעצמכם לחוות דברים חדשים

פעמים רבות, אנחנו מונעים מעצמנו להכיר אנשים חדשים, לטייל במקומות חדשים, להופיע מול קהל גדול ועוד ועוד - רק בגלל חוסר ביטחון עצמי או מחשבות בלתי פוסקות על "מה הם יחשבו עליי?". תחשבו כמה דברים פספסתם או ייתכן שתפספסו עקב התחושות האלו, ותבינו שאתם צריכים לחיות בדרך שטובה ומתאימה לכם בלי להתחשבן עם אחרים.

© צילום: Shutterstock

יתפנה לכם זמן לעיסוקים אחרים

תופתעו לגלות כמה זמן אתם משקיעים בתהיות בסגנון - "אם אני אעשה זאת, אילו תגובות אני אקבל?" ו"מה הם חושבים על מה שלבשתי/עשיתי היום?". ברגע שבו תחליטו שאתם חיים בדרך שאתם רואים לנכונה, ללא תלות בדעות של האנשים הסובבים אתכם - יתפנה לכם זמן לעיסוקים הרבה יותר חשובים ומשמעותיים שאתם אוהבים ונהנים מהם. 

תהיו אנשים יותר חיוביים ושלווים

העיסוק סביב דעותיהם של אנשים אחרים הוא מעייף, מייגע ומתיש - ולגמרי מונע מאיתנו לקום בכל בוקר עם חיוך ואנרגיות חיוביות. תאהבו את עצמכם ללא גבולות, אל תתייחסו לדעות של אנשים אחרים, תתחילו תהליך עם עצמכם שבמהלכו תאהבו את עצמכם יותר ויותר - ובוודאות תהפכו לאנשים מאושרים יותר. בהצלחה!

תגובות