פאולה רוזנברג: "הבנתי שאני אף פעם לא אוכל להיות מישהי שכולם יאהבו וזה בסדר". שי פרנקו

פאולה רוזנברג: "הבנתי שאני אף פעם לא אוכל להיות מישהי שכולם יאהבו וזה בסדר"

"משקל בריא זה לאו דווקא מה שאנחנו רואים בפרסומות ואם מישהו בוחר להעיר על כך, צריך לזכור כי זה נובע מחוסר ידע וממסרים שגויים שקיבל אשר שיבשו את חשיבתו • פאולה רוזנברג בראיון מיוחד על ההשפעה השלילית של הפילטרים והפוטושופ על בני הנוער ברשתות החברתיות, על דרכי ההתמודדות עם דימוי גוף נמוך ועל השיטה שתסייע לכם להרגיש הרבה יותר טוב עם עצמכם בקלי קלות

אם השם פאולה רוזנברג "מצלצל" לכם מוכר, זה וודאי בגלל הסיבה הפשוטה כי מדובר באחת מן הנשים החזקות והמשפיעניות ביותר בעולם התקשורת... מדי יום, היא מנחה לצד בעלה את תוכנית הבוקר המצליחה "פאולה וליאון", היא יוצרת סרטים, מגישה תוכניות טלוויזיה, מעבירה סדנאות והרצאות, משמשת כמטפלת רב תחומית אשר עוסקת בתזונה טבעית, צמחי מרפא ומיינדפולנס ומסייעת לנשים רבות לפתח דימוי גוף חיובי וביטחון עצמי גבוה. 

בראיון שערכנו עימה, חשפה בפנינו את דעתה בנושא שימוש בפוטושופ, סיפרה לנו כיצד התמודדה עם תגובות רעות ואפילו שיתפה אותנו במספר טיפים מניסיונה האישי, שיוכלו לסייע לכל מי שסובל מביטחון עצמי ודימוי גוף נמוך.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

את מקדמת לא מעט נושאים שקשורים לדימוי גוף, חוסר קבלה וביטחון עצמי. מדוע בחרת לשים דגש דווקא על הנושאים הללו?

"במשך שנים רבות, ליוויתי המון אנשים בתהליכי אכילה ויצירת הרגלים טובים, וגיליתי שלא משנה מה הם עושים, עדין תמיד ישאר בהם חלק אחד 'מקולקל' והוא הדרך שבה הם מדברים על הגוף שלהם... פתאום הבנתי שזה משהו שאני רוצה לשנות, חקרתי לעומק את הנושא וגיליתי בין היתר, שברגע שאנחנו חושבים שאנחנו לא מספיק טובים - זה משפיע על הביטחון העצמי שלנו, אנחנו עלולים להיכנס לדיכאונות, לסבול מדימוי עצמי נמוך וכדומה... בעקבות כל זאת, בחרתי לשים כמה שיותר דגש על הנושאים הללו, בתקווה שאוכל באמת לעזור לכמה שיותר אנשים, בני נוער ואפילו לילדות האישיות שלי כדי שכולם ירגישו טוב עם עצמם ולא יסבלו מכך".

© שי פרנקו

לפני מספר ימים, פרסמת פוסט ברשת, בו שיתפת במספר עצות וציטוטים שקיבלת מאנשי מקצוע ומשפיעניות מהתחום, אשר מעודדים שימוש בפוטושופ ואף עלולים לגרום לדימוי עצמי נמוך... כיום דעתך בנושא ברורה, אך האם בעבר, זה גרם לך לפעול בדרך הזו או השפיע עליך בצורה כזו או אחרת?

"בעיניי, בתוך כל אחד מאיתנו יש המון מן 'הקולות' הללו שאומרים לנו שאנחנו לא מספיק יפים, חטובים, מצליחים וכדומה... גם לי, על אף שאני עוסקת בכל התחום הזה, יש לפעמים את הקולות האלו כי זה משהו שהוא בלתי נמנע וזה בלתי אפשרי לגרום לכך שהם לגמרי לא יהיו קיימים. למרות זאת, מה שכן אפשר לעשות זה לא לתת לקולות האלו 'להשתלט' עלינו ולקבוע לנו את החיים... אנחנו בוחרים מה ישפיע עלינו וכפי שאני מסבירה תמיד בהרצאות ובקורסים שלי - אנחנו צריכים ללמוד לפעמים להקשיב גם לקולות האחרים, כמו; הקול שאומר לנו ללבוש את הבגד ההוא שאנחנו אוהבים ושנותן לנו תחושה טובה, לעשות דברים שמסבים לנו אושר או אפילו להבין שזה בסדר לאכול אם אנחנו מרגישים רעבים... ברגע שאנחנו מצליחים להקשיב לקולות האלו ולא לשים דגש על הקולות האחרים, אין סיבה שדברים כאלו ישפיעו עלינו".

בעידן של היום, ניתן לראות המון כוכבות ומשפיעניות רשת שמשתמשות בפילטרים, פוטושופ ואפליקציות עריכה למיניהן... עד כמה לדעתך זה משפיע על בני הנוער?

"האמת שקראתי על הנושא הזה לא מעט מחקרים וגיליתי שברגע שאנחנו נמצאים במשך זמן רב בכל הרשתות החברתיות הללו, המוח שלנו לאט לאט, מתרגל למה שהוא רואה וברגע שמשתמשים שם בפוטושופ ומציגים כביכול את אותה הדוגמנית הרזה והדקיקה הזו - אנחנו פתאום מתחילים לחשוב שזו הנורמה ואז כשאנחנו מסתכלים על עצמנו במראה, לפתע משהו לא מסתדר... בנוסף, כל האימרות והפרסומות בטיקטוק ובאינסטגרם על הגוף החטוב שצריך להיות לנו או על המסקרה והקרם שישפרו לנו את המראה - בסופו של יום, גורמות לנו לחוסר ביטחון, לדימוי גוף וערך עצמי נמוך ואפילו עלולות להשפיע על ההצלחה שלנו בלימודים, על דיכאון, התמכרות לדיאטות ועוד... למרות זאת, מה שכן טוב בכל הדבר הזה - זו העובדה שזה פועל גם הפוך. אם נמלא את הפיד שלנו בסרטונים טובים ומעצימים שמעודדים קבלה ואהבה עצמית, זה ישפיע עלינו לטובה וזה בדיוק גם מה שאני עושה בעצמי באינסטגרם שלי. מעבר לכך, החלטתי לקחת את זה שלב אחד קדימה ויצרתי לכבוד חודש תשרי, אתגר שנקרא '#הפיד_שלי_ברשותי', בו במשך כל יום אני מעלה שני אנשים מעצימים שכדאי לעקוב אחריהם ועל הדרך אני גם מלמדת אנשים איך 'לנקות' את הפיד שלהם ולהפסיק לעקוב אחר אנשים שגורמים להם להרגיש לא מספיק טובים".

 

מאז ומתמיד, זה לא סוד שאנשים ובייחוד נערים ונערות בגיל ההתבגרות, סובלים מביטחון עצמי ודימוי גוף נמוך. מנסיונך האישי, מהי לדעתך הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הקושי הזה?

"כיום, בעקבות כל החשיפה לטיקטוק ולאינסטגרם, יותר ויותר בני נוער ואפילו ילדים סובלים מכך. לכן, בהמשך לעצה הקודמת שלי, אני באמת חושבת שמאוד חשוב לשים לב אחר מי אנחנו עוקבים ופשוט להסיר (תרתי משמע) את כל הדברים שם שגורמים לנו להרגיש רע... בנוסף, אני ממליצה לנסות לשאול את עצמנו כמה שאלות כשאנחנו למשל נתקלים באיזו פרסומת במדיה, והן: מה המסר שהיא מעבירה לי? האם שילמו לבן אדם על העברת המסר הזה? וכמה זמן לקח לו להתארגן כדי לעשות זאת? כי ברגע שאנחנו נשאל את השאלות הללו, פתאום נבין שלא מדובר בחבר/ה מהכיתה שלנו, אלא במישהו שזו ממש העבודה שלו ולכן אין צורך להשוות את עצמנו אליו ובטח שלא צריך להרגיש כתוצאה מכך, פחות טוב עם עצמנו..."

פעמים רבות, חשפת כי היית נתקלת בהערות על המשקל ובתגובות לא הכי נעימות... כיצד מתמודדים עם כך?

"זה לא סוד שעד היום מתייחסים אחרת כשגבר אומר משהו לבין כשאישה אומרת ואפילו בבית הספר, אם ילד קצת משתולל יגידו עליו שהוא חמוד ושובב אבל כשבת תתנהג כך, יצפו ממנה ליותר כי היא כביכול אמורה להתנהג יותר בנימוס... זה משהו שנתקלתי בו במשך המון שנים, עד שהבנתי שלא משנה מה אעשה - אני אף פעם לא אוכל להיות מישהי שכולם יאהבו ואם זה כן קרה - סימן שאני לא באמת מבטאת את עצמי ואומרת את הדעות שלי כי בעצם אם לאף אחד לא תהיה טענה כלפיי - אני זו ש'אשלם את המחיר' היות ולא אגיד שום דבר. לכן, לאט לאט אני לומדת איך להציב גבולות לתגובות של אנשים, אני יוצרת מנגנוני הגנה ומנסה להקיף את עצמי באנשים פתוחים וחכמים שלא חיים רק על פי סטריאוטיפים או מחפשים תמיד להעיר ולבקר. אני בוחרת בעצמי את הדעה של מי שאני מעריכה, ומקשיבה רק לדעות של מי שאני רוצה בסביבה שלי... בנוסף, משום מה יש חשיבה כזו שרק רזון זה בריא וברגע שרואים איזו דוגמנית רזה רזה על גבול התת משקל - מאמינים שככה כולם צריכים להיראות ושזה הדבר הבריא, על אף שזה בכלל לא נכון. משקל בריא זה לאו דווקא מה שאנחנו רואים בפרסומות ואם מישהו בוחר להעיר על כך, צריך לזכור כי זה נובע מחוסר ידע וממסרים שגויים שקיבל אשר שיבשו את חשיבתו".

© שי פרנקו

את מעבירה הרצאות, מגישה תוכניות טלוויזיה, יוצרת סרטים ומשמשת כמודל לחיקוי והשראה עבור נשים רבות. האם יש מישהי שמשמשת גם עבורך כמודל לחיקוי?

"כמובן, יש לי המון! בתחום המפורסמות יש את אשלי גרהאם שהיא דוגמנית מאוד מצליחה שלא נכנעת לטרור הרזון והיא מודל לחיקוי שאני מאוד אוהבת. אישה נוספת שמעוררת בי השראה והפעם מתחום הדימוי גוף החיובי היא דנה מרסר שעושה דברים מדהימים ומציגה את כל השקרים והסודות שמאחורי הסרטונים והתמונות ברשתות החברתיות ובישראל, אחת הנשים שאני הכי מעריצה היא מורן סמואל, ספורטאית פאראלימפית שזכתה לאחרונה בטוקיו במדליית כסף. היא הייתה שחקנית כדורסל ולאחר אירוע שעברה היא הפכה לנכה וכיום מעבר להיותה אישה תותחית ומדהימה, היא גם מקדמת המון נושאים שקשורים לדימוי גוף חיובי". 

הגעת בחייך ללא מעט הישגים ויעדים ולקחת חלק בכל כך הרבה פרוייקטים ונושאים חשובים. האם יש חלום שעדין לא הגשמת והיית רוצה לממש?

"אני עובדת כרגע עם מורה לאנגלית לשיפור האנגלית שלי כי אחד מהחלומות הכי גדולים שלי הוא להעביר הרצאות בכל רחבי העולם. בנוסף, אני באמצע של כתיבת שני ספרים, אחד על דימוי גוף ואחד רומן ואני מאוד רוצה לסיים לכתוב ולפרסם אותם. מעבר לדברים הללו, החלום האמיתי שלי הוא שאני ומשפחתי תמיד נהיה בריאים כי האמת שאין דבר יותר חשוב מזה, זה מעל להכל..."

© שי פרנקו

לסיום, מה לדעתך ניתן לעשות כדי לחזק יותר את כל נושא הביטחון העצמי ודימוי הגוף, ברשתות החברתיות?

"קודם כל אני מזמינה את כולם להצטרף אלי בין אם זה באינסטגרם ובין אם זה לאחת מן ההרצאות שלי שניתן להזמין אשר מדברות על הנושאים הללו ויכולות לסייע. מעבר לכך, אני באמת מאמינה שהאתגר של לנקות את הפיד מכל האנשים שגורמים לנו להרגיש רע - ללא ספק, יכול לעזור. עוד דבר שבעיניי חשוב לעשות הוא להפחית את השימוש בפילטרים ולנסות אפילו להעלות פעם אחת תמונה בלעדיהם כי אתם צריכים להבין שאתם באמת הכי יפים כמו שאתם. ולסיום, אני ממליצה גם להתעדכן בפרויקט החדש שנבחרתי להוביל ויעלה באוקטובר של מותג הטיפוח Dove. הקמפיין פועל להגדלת המודעות לאופן בו הלחץ ברשתות החברתיות פוגע בביטחון העצמי של בני הנוער ובין היתר כולל גם 'מדריך לבניית ביטחון עצמי' אשר נכתב על ידי מומחים אקדמיים ומכיל כלים פרקטיים להתמודדות עם כך".

תגובות