לוקחים אחריות: רגע לפני שמגיבים - חושבים טוב . פרוגי

לוקחים אחריות: רגע לפני שמגיבים - חושבים טוב

בחודש האחרון "פרוגי" בשיתוף עם Meta בישראל הובילו את פעילות "תחשבו טוב", שמטרתה להעלות מודעות לנושא הבטיחות ברשת • עשרה יוצרי תוכן התיישבו מול המצלמה ושיתפו סיפורים אישיים על השימוש ברשת, על העשייה שלהם וההתמודדות מול תגובות שליליות

בשיתוף עם Meta בישראל

בעקבות החרפת השפה ברשת, הבריונות וההרגשה שהיום יותר מתמיד, היד קלה יותר על המקלדת, עשרה משפיענים ובעלי השפעה על בני הנוער התגייסו לקמפיין "תחשבו טוב" בשיתוף עם Meta בישראל, ביניהם ליאל אלי, גל זהבי, אור אלקיים זוטי, אורי צרור, נבו עמרני, עומר שחר, קווין רובין, עומר שחר, אביתר עוזרי, אביתר לרנר ושירן מרדכייב.

חברי הנבחרת שיתפו בסיפורים אישיים שלהם על השימוש ברשת, הדרך בה יש להתמודד עם טוקבקים, על ניצול הרשת לעשייה טובה, צמיחה ופיתוח, כשהמסר החשוב מכל - לפני שאתם עושים כל פעולה ברשת, תנשמו עמוק ותחשבו טוב.

 עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

ליאל אלי לא מוכנה שיקטינו אותה

ליאל אלי (26), כוכבת רשת ויוצרת תוכן, מבקשת שנקח אחריות על התוכן שלנו "אל תיפלו לטרנדים שאתם לא מאמינים להם, חברים. אל תעשו שום דבר בשביל לייקים וצפיות ותזכרו תמיד- לפני שאתם מעלים משהו לרשת, תחשבו טוב על מה אתם מעלים".

גל זהבי לוקח אחריות

גל זהבי (27), כוכב רשת ופודיז, רוצה שנזכור שלייקים הם לא מדד "קחו את עצמכם, תאספו את כל מה שאתם יודעים לעשות, תנסו לתרגם את זה לתוכן ואם התוכן הזה יכול להביא צפיות ולייקים, בום טירוף עליתם על השיטה, תעופו עם זה. אם הוא לא עושה את זה, קחו צעד אחורה, תנסו לתקן אותו ולעשות תוכן הרבה יותר בוגר, הרבה יותר חכם והרבה פחות שלילי".

אורי צרור בוחר להפריד

אורי צרור (17), מפיק ואיש יחסי ציבור, משתף "בסוף ברשת התוכן מגוון מאד, אנחנו רק צריכים לקחת את הרשת למקומות טובים, לעשייה. צריך לדעת איך להשתמש נכון, לבחון את מה שקורה, להעלות דברים שאנחנו לוקחים עליהם אחריות ולדבר בגובה העיניים. הדבר הכי חשוב שאני יכול להגיד זה שלפני שאתם מעלים משהו, כל דבר, תחשבו טוב".

אור אלקיים זוטי לא שגרתי

אור אלקיים זוטי (26), יוצר תוכן, רוצה שנדע שיש עם מי להתייעץ "לתגובות שלנו ברשת יש השפעה אדירה ולכן חשוב שנזכרו שיש מישהו בצד השני שעלול להיפגע. חשוב לשתף ולהתייעץ עם ההורים על תכנים שמעלים, לא לסגור בפניהם את הדלת ולהניח שהם לא מבינים. הם יעזרו, יקשיבו ויתנו נקודת מבט בוגרת שתעזור. אז לפני שאתם מעלים משהו, תחשבו טוב".

אביתר לרנר לא לוקח ללב

אביתר לרנר (18) מבקש שנזכור שכולנו בני אדם "מבחינתי אנשים שמגיבים תגובות שליליות זה אנשים שלא טוב להם עם עצמם, אנשים קטנים בלי ביטחון שלא לוקחים אחריות על המילים שלהם, בגלל זה אני דואג לא לקחת את זה אישית ולפעמים גם מגיב להם ברוגע ובחמלה על מה שהם כותבים. בסוף כולנו בני אדם, כולנו מתמודדים עם בעיות, קטנות וגדולות ולא צריך להקטין אף אחד ברשת. לכן, כולם צריכים לזכור שלפני שאתם מגיבים – תחשבו טוב". 

 נבו עמרני כבר לא חושש לשתף

נבו עמרני (23), יוצר תוכן, מספר שהרשת היא זו שאיפשרה לו להתפתח, ללמוד ולסייע לאחרים "היום בזכות הרשתות החברתיות יש לי יכולת להשפיע, אני יכול לעזור לילדים, במיוחד לכאלה שמתמודדים עם יציאה מהארון, כמוני מול המשפחה והחברים ולתת להם כלים. בעקבות ההחלטה שלי לשתף ברשת, אנשים הרגישו בנוח לשתף בעצמם. אז לפני שאתם חוששים לשתף, תדעו שברשת יש מקום לכולם, להיות מי שאנחנו."

 עומר שחר מבקש שידברו אליו בגובה העיניים

עומר שחר (17), יושב ראש מועצת התלמידים הארצית, חושב שצריך להכניס נושא הרשתות החברתיות גם לתוך מערכת החינוך "על המערכת החינוך לוודא שכל מי שפעיל ברשת יודע להשתמש בה בצורה נכונה, להבדיל בין תוכן ממומן לאותנטי, להתמודד מול טוקבקים, בריונות ושפה פוגענית; לזהות סכנות ולנצל את הרשת לעשייה חיובית. רק ככה נוכל לשמור על התנהלות נכונה. צריך להסביר לבני הנוער שלפני שהם כותבים, קוראים ומשתמשים ברשת – תחשבו טוב".

קווין רובין לא מחכה להזדמנות

קווין רובין (28), שחקן, מנחה ויוצר תוכן מבקש שנקח אחריות על מה שאנחנו מעלים "תמיד לחשוב על האחר, לא להעלות שום תוכן שיכול לפגוע באנשים אחרים, שיכול לדרדר אותי או האנשים שצופים בי. חשוב להיות מחוייב לכל דבר שאתה עושה,אני תמיד חושב קדימה, מה יהיה הדבר הבא שיקרה אם אשתף את התוכן הזה. אז לפני שאתם ממהרים לשפוט או כותבים משהו למישהו– תחשבו טוב".

 אביתר עוזרי לא ממהר לשפוט

אביתר עוזרי (23), מוביל דעת קהל וכוכב רשת, מבקש שלא נקח ללב "כל יוצר תוכן שמתחיל ברשת צריך לקחת בחשבון את התגובות הרעות אבל מאד חשוב שלא ייקח אישית, במיוחד כשאתה כיוצר יודע את האמת מאחורי הסרטון. בכללי, חשוב לנשום, לעצור, לא למהר להגיב. תתמקדו בתגובות הטובות, שהן בדרך כלל רבות יותר. יותר מהכל, תהיו נאמנים לתכנים שלכם ותעמדו מאחוריהם, במיוחד כשאתם יודעים מה האמת. אז לפני שאתם מגיבים משהו למישהו - תחשבו טוב!"

שירן מיוניסטרים רוצה להוביל שינוי חברתי

שירן מרדכייב (16), חניכת שנה ג' במרכז היזמות עמל יוניסטרים חדרה  משתפת "אני מאמינה שאנשים בכלל ובני נוער בפרט, לא מודעים לכך שיש להם כוח לעשות דברים חיוביים עבור העולם, לעשות שינוי ואפילו ליצור מיזם פורץ דרך בעצמם כמו שאנחנו עושים. הרשת נותנת לנו אמצעים ויכולות חדשים, שלא היו קיימים פעם וכל אחד יכול לחשוב איך לנצל אותם כדי לעשות טוב בעולם. אם כל אדם יאמין בעצמו וברעיון שהוא רוצה לפתח, הוא גם יגשים. בסוף אם תחשבו טוב - תעשו טוב".

 

תגובות