EMA 2014: טקס בנאלי שמסכם שנה בנאלית במוזיקה. צילום: טמבלר

EMA 2014: טקס בנאלי שמסכם שנה בנאלית במוזיקה

טקס פרסי המוזיקה האירופאי של MTV, ה-EMA, נערך הלילה (א') בגלאזגו וכלל את כל השמות הכי לוהטים של התעשייה, מי לקחו הביתה שלושה פרסים ומי הלכה הביתה בלי כלום?

אמש (א'), נערך בגלאזגו שבסקוטלנד הטקס ה-20 במספר של פרסי המוזיקה האירופאיים של MTV, או בקיצור, ה-EMA. אחרי שבשנה שעברה הוא נערך באמסטרדם והצליח לעורר לא מעט שערוריות, כשהגדולה ביניהן היא הדלקת הג'וינט המפורסמת של מיילי סיירוס, השנה הוא התחיל הרבה יותר סולידי ורגוע. השנה הנחתה את הטקס האחת והיחידה (והישבן) ניקי מינאז', והצליחה להוות פתיחה מעולה לערב מוזיקלי.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

הראשונים שזכו בתואר כלשהו היו חברי להקת הבנים הלוהטת וואן דיירקשן, שהצליחו לקטוף את פרס "צבא המעריצים של השנה", וגברו על צבאות המעריצים של ניקי מינאז', ליידי גאגא, ג'סטין ביבר, 5SOS ואריאנה גרנדה. הבנים כמובן לא הסתפקו רק בזכייה אחת, והמשיכו עם "אמני הפופ של השנה" לסינגל החדש, "Steal My Girl", מתוך אלבומם המתקרב, "Four", ועל הדרך לגבור על גרנדה, מיילי סיירוס, קייטי פרי ו/5SOS, וזכו גם בפרס השלישי והאחרון שלהם / "ההופעה הטובה ביותר של השנה" וגברו על ברונו מארס, ביונסה, ג'סטין טימברלייק וקייטי פרי.

על הדרך, זכינו בהופעה מצוינת של אריאנה גרנדה שממשיכה להראות מה זה כוכבת עולה, ושאי אפשר פשוט לעצור אותה. בהופעה מעולה ומקפיצה ללהיטים הגדולים "Break Free" ו/"Problem" שזיכה אותה בפרס "שיר השנה", וגבר על הלהיטים "The Monster" של אמינם וריהאנה, "Dark Horse" של קייטי פרי וג'וסי ג'יי, "Happy" העל זמני של פארל וויליאמס ו/"Stay With Me" של סאם סמית', ואחריו גם זכתה בתואר "זמרת השנה", וגברה על גדולות ממנה; טיילור סוויפט, ביונסה, קייטי פרי וניקי מינאז'.

בעוד שבפרס "זמר השנה", זכה ג'סטין ביבר, ועל הדרך גבר במפתיע על אד שירן, אמינם, ג'סטין טימברלייק ופארל וויליאמס. את פרס "אמן ההיפהופ של השנה", לקחה כמובן ניקי עם השיר השערורייתי והמדבק "Anaconda", ועל הדרך לגבור על איגי אזליה, אמינם, דרייק וקנייה ווסט

U2 עלו לבמה עם הלהיט העל זמני "Every Breaking Wave" שלהם בהופעה מרגשת ואינטימיות במיוחד, שלוותה לאחר מכן בניקי מינאז' עם אחד הלהיטים הגדולים שלה, "Superbass", שעברה ל/"Bed Of Lies" עם סקיילר גריי, והמשיכה הלאה עם השיר "Anaconda", בהופעה סקסית בדיוק כמו שניקי יכולה לספק. רק קצת חבל שהיא לא הופיעה גם עם "Only", (שבקרוב גם צפוי לצאת לו קליפ מטורף) אבל זו כבר בחירה שלה.

הפציצה את הבמה © טמבלר

אד שירן עלה אל הבמה והופיע עם השיר המצוין "Thinking Out Loud" בביצוע חצי רוקיסטי חצי אקוסטי ומרגש בטירוף. אחריו עלה המפיק והדיג'יי אפרוג'ק להעניק את התואר "האקט הבינלאומי הטוב ביותר" לאמנית הסינית ביבי זוהו שהצליחה לגבור על כל הגדולים מכל העולם, ואפילו על האקט הישראלי שלנו, מיטל דה רזון וטריפל.

הבנים של 5SOS הצליחו לזכות בפרס "פריצת השנה" ולגבור על קיאזה, אריאנה גרנדה, סאם סמית' וצ'ארלי XCX על הדרך, וגם בפרס הדחיפה היוקרתי של MTV, שעוזר לקדם אמנים צעירים בתחילת דרכם, השנה בעזרת ג'סטין ביבר וברונו מארס, שיחברו אליהם ויעזרו להם להתקדם.

עוד בנושא אידיאל היופי
דעה: דור הברבי וקן כבר כאן?
צליל אברבנאל
כמה פעמים קמתם בבוקר, אך לא אהבתם את מה שראיתם בה? החלטתם לתת מן ביקורת לעצמכם מה אתם לא אוהבים בעצמכם, והתחלתם לחשוב על כל מיני ניתוחים שאתם הייתם רוצים לעשות על מנת לשנות להראות כמה שיותר כמו הדמות המודל שגדלנו עליהם – ברבי וקן

עוד אחת שהופיעה הייתה אלישיה קיז עם השיר "We Are Here", שנכתב קצת אחרי מבצע צוק איתן והרעש הבינלאומי שלו, והיה גם מועמד לזכייה בתור השיר עם הכי הרבה השפעה ומסר, אך הפסיד ל/"Pretty Hurts" של ביונסה, שמדבר בעיקר על תעשיית היופי ואידיאל היופי, וגבר על הדרך גם על הוזייר עם "Take Me To Church", שהגיע עם קליפ שנלחם בהומופוביה ברוסיה, ועל "All About That Bass" של מייגן טיילור שמתעסק גם הוא באידיאל היופי, ו-"We Exist" של ארקייד פייר.

בפרס "המראה הטוב ביותר" (או יותר נכון "האמנית השווה ביותר"), זכתה קייטי פרי שגברה על מינאז', טיילור סוויפט, איגי אזליה וריטה אורה. פרי גם זכתה בפרס "קליפ השנה" לשיר "Dark Horse" עם הראפר ג'וסי ג'יי, וגברה על איגי אזליה וריטה אורה עם "Black Widow", קייזה ו/"Hideaway", פארל וויליאמס ו/"Happy" והאחת והיחידה סיה עם "Chandelier". לאחר מכן עלה אנריקה איגלסיאס להופיע עם "Freak" בהופעה מקפיצה במיוחד ולאחר מכן בהופעה מרגשת ביותר עם הלהיט החדש "Bailando", במאשפ מעולה של אנגלית וספרדית, אחרי שזכה בפרס האמן הבינלאומי (השד יודע איך...).  

הערב נחתם במחווה גדולה של סלאש וסולן להקת ביפי קליירו, סיימון נייל, לנסיך האופל של המטאל והרוקנרול / אוזי אוסבורן, שזכה מוקדם יותר באותו הערב בפרס האייקון הגלובאלי.

בגדול, הערב נחתם בצורה מחשמלת ומצוינת, אבל חבל מאוד שהטקס עצמו היה דיי משעמם, תפל וריקני מתוכן מעניין. אבל כנראה זה מה שמתרגלים אליו אחרי הפרובוקציות של שנה שעברה עם גברת סיירוס הצעירה...

 

תגובות