מאיפה הכל התחיל? שירי הפריצה של הזמרים הגדולים. צילום מסך מיוטיוב

מאיפה הכל התחיל? שירי הפריצה של הזמרים הגדולים

כיום הם הזמרים הכי גדולים במדינה, מנינט ושירי ועד עידן עמדי ומשה פרץ. את הלהיטים הגדולים של כולם כולנו מכירים אבל מה היה הלהיט שאיתו פרצו והביא אותם בין היתר למקום שלהם כיום? כתבה נוסטלגית במיוחד!

שרית חדד – כשהלב בוכה

באמצע שנות ה-90 פרצה לחיינו הזמרת שרית חדד, היא לא היתה הזמרת הכי מושמעת ברדיו וממש לא סומנה כדבר הגדול הבא אבל זה לא מנע ממנה להמשיך להוציא אלבומים ולכבוש את הבמות. היא הספיקה להגיע לליבם של ילדי ישראל בפסטיגל 1998 עם השיר "חברים בכל מיני צבעים" ואף לזכות בתואר "זמרת השנה". הלהיט שהביא אותה להיות מוכרת בכל בית בישראל הוא "כשהלב בוכה", שהפך די מהר להמנון הטקסים הממלכתיים. השיר, שנכתב ע"י יוסי גיספן הצליח להגיע למימדים עצומים ואין אחד שלא מכיר אותו בכל מקום.

 

הראל סקעת – ואת  

הראל סקעת, הגיע לחיינו אמנם היישר אל תוך הפריים טיים בעונה השנייה של "כוכב נולד", עם אודישן מרגש וקול יוצא דופן הוא הצליח להגיע עד לגמר וכמעט לקחת את המקום הראשון אך בסופו של דבר נאלץ להפסיד בגמר להראל מויאל. ההפסד לא מנע מסקעת להפסיק לעבוד והוא הספיק לככב במגוון מחזות זמר ומופעי מוזיקה. את הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה שלו, כתבה והלחינה האחת והיחידה קרן פלס והוא הפך מהר מאוד ללהיט רדיו אשר כובש כל פסגת מצעד וזוכה במגוון פרסים. מאז הספיק סקעת להוציא שלושה אלבומים אשר זכו להצלחה רבה והוא עובד על אלבומו הרביעי במספר אשר יכלול אף שירים בשפה האנגלית כמו הסינגל האחרון אשר יצא ממנו ממש לאחרונה, "Hollow". 

 

נינט טייב – היא יודעת

כולנו זוכרים את הביצוע הבלתי נשכח של נינט טייב בגמר העונה הראשונה של "כוכב נולד" לשיר "ים של דמעות" שאף הביא לה את המקום הראשון באותה העונה, כיום היא אחת הזמרות הגדולות בישראל. מאחוריה שלל להיטים בלתי נשכחים אבל הלהיט שפרץ את דרכה לעולם המוזיקה הישראלית הוא "היא יודעת", שכתב והלחין עילי בוטנר לאלבומה הראשון, "יחפה". השיר זכה להצלחה אדירה וזיכה את טייב ובוטנר במגוון פרסים עליו. כיום, טייב הוציאה כבר ארבעה אלבומים, הספיקה לככב בתפקידים ראשיים כשחקנית בסדרות "זגורי אימפריה" ו"השיר שלנו" ועובדת בימים אלו על אלבומה החמישי ממנו שחררה לאחרונה את הסינגל האמיץ והמצליח "מה קרה".

 

דודו טסה – מעליות

דודו טסה, התחיל את הקריירה שלו כגיטריסט מצליח ולאחר מכן הפך לזמר מצליח לא פחות. הוא הוציא כארבעה אלבומים טובים מאוד ובאלבומו החמישי נכלל שיר אחד מיוחד אותו כתב והלחין טסה בעצמו, "מעליות". בשיר זה, אירח טסה לדואט את הזמרת רוני אלטר והשיר זכה להצלחה אדירה והביא לטסה הכרה רבה ומכובדת. השיר זכה למגוון רב של גרסאות ונחשב לאחד הדואטים הטובים שיצאו אי פעם. כיום טסה עומד מאחורי מאות שירים וכעשרה אלבומים מצליחים כסולן ולא מפסיק להופיע ולעבוד.

 

עידן עמדי – כאב של לוחמים

את האודישן של עידן עמדי, מהעונה השמינית של "כוכב נולד" כולנו זוכרים, חייל מרגש וחסר ביטחון שהפתיע את השופטים עם שיר מקורי נוגע ללב. השיר המדובר הוא כמובן "כאב של לוחמים", אותו כתב והלחין עמדי בעצמו. עמדי זכה כבר אז לתגובות נלהבות ונפעמות משופטי התכנית והוא טיפס במעלה שלבי התכנית עד לגמר הגדול, שם נאלץ להסתפק במקום השני לאחר שהפסיד לדיאנה גולבי. לא הרבה זמן עבר מסיום התכנית ועד ששחרר עמדי לרדיו את הסינגל הראשון, אותו שיר מהאודישן המרגש ההוא, "כאב של לוחמים". השיר הפך למושמע בכל בית וזכה בתואר "שיר השנה" בכל מצעד אפשרי ואף זיכה את עמדי בתואר "זמר השנה". כיום מופיע עמדי עם אלבומו השלישי, "רצינו להיות" כשמאחוריו שלל להיטים מאלבומיו האחרונים.

 

אביב גפן – האם להיות בך מאוהב

אביב גפן, אמנם מוכר לרובנו כמנטור "The Voice" אך הרבה לא יודעים שהוא כאן עוד מתחילת שנות ה-90. את הקריירה המוזיקלית שלו התחיל עם אלבום הבכורה, "זה רק אור הירח" שאמנם לא זכה להצלחה רבה אך נחשב לאחד מאלבומי הרוק החשובים בישראל. באותה השנה בה התחיל את הקריירה שלו כזמר, השתתף גפן בסדרת הדרמה "עניין של זמן", לצד שחקנים רבים שלימים הפכו גם לשמות הכי חמים בישראל. ב-1994 הוציא גפן כחלק מאלבומו השלישי את השיר "האם להיות בך מאוהב" שנכתב והולחן על ידו וזכה לאהדה רבה. השיר זכור ומוכר עד היום וגפן שר אותו בכל הופעה שלו יחד עם הקהל אשר זוכר כל מילה מהשיר המרגש הזה בע"פ. מאז אותו השיר באלבום השלישי, הספיק להוציא גפן עוד כעשרה אלבומים נוספים.

 

פאר טסי – דרך השלום

בשנה האחרונה, אין אחד שלא שומע לפחות פעם אחת ביום את השיר "דרך השלום". רבים נוטים לחשוב ש"דרך השלום" הוא השיר הראשון של הזמר הצעיר פאר טסי, אך הם טועים. מאחוריו מגוון רחב של שירים אך ללא ספק, "דרך השלום" עשה מה שלא עשה אף שיר לפניו. כמות ההשמעות לה זכה השיר הזה היא בלתי הגיונית והשיר אף חצה את רף ה/20 מיליון צפיות ביוטיוב וזכה במקום הראשון בכל מצעד הורדות אפשרי. מאז אותו שיר, זוכה טסי להצלחה אדירה ואף הספיק לכבוש לאחרונה את בימת קיסריה ולהוציא שני אלבומים מצליחים.

 

נתן גושן – כל מה שיש לי

לא הרבה יודעים, אבל השיר המוכר הראשון בו לקח חלק נתן גושן, הוא "קצת אחרת" של הזמרת רוני דלומי. אחרי שהסתתר בשיר זה מאחורי הקלעים, פצח גושן בקריירת סולו עם "כל מה שיש לי", הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה שלו. השיר רומנטי ומרגש במיוחד כאשר נכתב והולחן על ידי גושן עצמו, הוא הפך לאחד משירי הזוגות הנפוצים ולאחד הלהיטים הכי זכורים של גושן על אף שמאז הספיק להוציא שני אלבומים ושלל שירים. מאז אותו שיר, כובש גושן את הבמות בכל הארץ ושיריו אף מככבים בראש רשימות ההשמעה במצעדי תחנות הרדיו השונות וכיום עובד גושן על אלבום שלישי.

 

קרן פלס – אם אלה החיים

קרן פלס, נחשבת כיום לאחת מהזמרות הטובות והמרשימות בישראל אך לפני שהתחילה כזמרת סולו, פלס כתבה והלחינה בעיקר לזמרים אחרים. השירים הראשונים אשר זיכו אותה בפרסים כלל לא היו בביצועה אלא בביצוע של חברתה הטובה, מירי מסיקה. השירים "נובמבר" ו"לשם", אותם כתבה והלחינה קרן למירי זכו להצלחה רבה אשר הכירה בפלס כאחת מהיוצרות הבולטות והטובות במוזיקה הישראלית. אחרי שהסתתרה מאורי הקלעים בשירים של אחרים, החליטה פלס לצאת לקריירת סולו ובאלבום הבכורה שלה הוציאה להיט ענק, "אם אלה החיים", השיר זכה להצלחה והוקרה רבה ואף הפך לשיר הנושא של אלבום זה. מאז הספיקה פלס להלחין מגוון הצגות בתאטרון הקאמרי, להוציא כארבעה אלבומים ואף לשפוט בתכניות הריאליטי "בית ספר למוזיקה" ו"הכוכב הבא". 

 

משה פרץ – אש

שיריו הגדולים של משה פרץ, מושמעים כיום כמעט בכל מקום וזוכים לאהבה רבה. מי שהתחיל כספר ופייטן בבית הכנסת נחשב כיום לאחד השמות הגדולים במוזיקה הישראלית. פריצתו הגדולה נעשתה כאשר שחרר את הסינגל הראשון מאלבומו השני, "אש" אותו כתב והלחין בעצמו ואף הפך לשיר הנושא של האלבום. מאז אותו השיר הספיק להוציא פרץ מגוון שירים ואף לכתוב לזמרים אחרים שירים ולהיטים גדולים מאוד. מעבר לשבעת האלבומים שהוציא כזמר, התנסה פרץ בהתמודדות בתכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים" ואף שפט בתכניות הריאליטי המוזיקליות – "כוכב נולד" ו-"בית ספר למוסיקה" ובימים אלו שופט ב"אקס פקטור".

 

שירי מימון – השקט שנשאר

שירי מימון, התחילה גם היא בריאליטי, כולנו זוכרים את ההפסד המפתיע לנינט בחוף ניצנים בגמר העונה הראשונה של "כוכב נולד" אך ההפסד לא מנע משירי להמשיך. שנתיים לאחר סיום התכנית, הספיקה מימון להישלח לייצג את מדינת ישראל בתחרות האירוויזיון שם ביצעה את השיר "השקט שנשאר" שזיכה את ישראל במקום הרביעי והמכובד מאוד והביא לשירי את הכבוד שהגיע לה. מאז אותו השיר, הוציאה מימון כחמישה אלבומים אשר ביניהם ניתן למצוא את אלבום המופע המשותף והמצליח שלה עם שמעון בוסקילה. מימון אף הספיקה לשפוט ב"אקס פקטור" ולשחק במגוון מחזות זמר ובימים אלו עובדת על המחזמר "אוויטה" אשר יעלה בכיכובה בתאטרון הבימה בחודש ספטמבר ובמקביל עובדת על אלבומה החמישי.

 

עברי לידר – זכיתי לאהוב

חלקנו מכירים את עברי לידר, רק כשופט הקשוח מ"אקס פקטור" אך מאחורי האיש הזה עומד מגוון רחב ומרשים של להיטים. הוא הספיק להוציא כבר לא פחות מתשעה אלבומים ואף לקחת חלק בהרכב הבינלאומי TYP יחד עם ג'וני גולדשטיין. ללידר יש מגוון להיטים אשר בזכותם הוא נמצא במקומו כיום אך הבולט מביניהם הוא "זכיתי לאהוב" אותו כתב והלחין לידר בעצמו. השיר נכלל באלבומו הרביעי והוא אחד השירים היפים והמרגשים שנכתבו כאן. כיום עברי מופיע בכל הארץ והעולם, עובד על אלבומו העשירי ונחשב לאחד הזמרים הטובים והמובילים בישראל.

 

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:                                                                                        

תגובות