סיכום השנה העברית: האלבומים שעשו לנו את השנה!. צילום: דורון עדות

סיכום השנה העברית: האלבומים שעשו לנו את השנה!

עוד שנה עברית הגיעה לה לסיומה, שנה שהייתה מלאה בעשיית מוזיקה ישראלית איכותית ונוגעת, אז אילו אלבומים עשו לנו את השנה?

אין ספק שבשנה החולפת הייתה עשייה גדולה ומעולה מאוד במוזיקה הישראלית, יש כאלה שהצליחו להרעיד את המדינה עם אלבום בכורה, יש כאלה שלא מביישים את מעמדם גם אחרי 20 שנה ויותר ויש כאלה שחזרו אלינו ובגדול. אין ספק שהמוזיקה הישראלית ייצבה את מקומה כאן בחברה כמו שצריך וכאות סיכום שנה אנו רוצים להודות לאלו שהיו אחראיים על כך. אז אילו אלבומים עשו לנו את השנה?

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

אייל גולן – "ימים יגידו"

אייל גולן ממשיך לשמור על מעמדו כזמר הכי אהוב ופופלארי במדינה והוא הוכיח לנו את זה שוב עם האלבום החדש, ימים יגידו. האלבום זכה להצלחה גדולה, רוב השירים שיצאו מתוכו הפכו ללהיטים ענקיים תוך זמן קצר והאלבום הגיע למעמד של פלטינה כפול חודש אחרי יציאתו לחנויות. מתוך האלבום שוחררו חמישה סינגלים באופן רשמי: "מבעד לדמעה", "מתפלל", "צללים של דמותה" ו"הלילה תרקדי", בעוד שהאחרון מביניהם, "ואולי ביום יפה", שוחרר זמן מה אחרי יציאתו.

גם השירים "ימים יגידו" ו"אני מקווה" זכו להצלחה אדירה, למרות שהם לא שוחררו כסינגלים רשמיים. אנחנו יכולים להמליץ לכם על עוד שירים מתוך האלבום, כמו "שר מאהבה", "אהבה ללא גבולות" ו"שיר לסבא" שמרגשים אותנו בכל פעם מחדש. אין ספק שלאלבום הזה יש חלק גדול ובלתי נפרד מהעשייה המוזיקאלית של השנה ואולי את החלק הכי גדול.

 

מוקי – "לב חופשי"

עשוי לעניין אתכם
"אין שלב שבו אתה יכול להגיד לעצמך שזהו, הגעת לשיא": מוקי בראיון
לידור אלימלך
האמן, השחקן ועכשיו גם השופט, מוקי, ישב עם כתבנו לראיון מקיף ומעמיק שמתחיל מההצלחה באלבום הראשון, "היום הצלחה זה לראות אותך בטלויזיה, ההצלחה שלנו אז הייתה מוזיקאלית", דרך הכוכב הבא, "לא הרגשתי שאני ברירת מחדל" ובאלבום החדש, "אין תעודות ביטוח בעסק הזה"

דני ניב, או בשמו המוכר יותר, מוקי, חזר אלינו בפתאומיות השנה מאז שיפוטו ב"הכוכב הבא". הוא התחיל לעבוד על אלבום סולו חדש, "לב חופשי", והצלחתו היא סוג של תיקון לאלבומו הקודם עם יוסלס איי.די. כמו כן, אנו יכולים להגיד שזה האלבום הראשון של מוקי שעשתה חברת "הליקון". עד היום שוחררו מתוך האלבום שלושה סינגלים, "לב חופשי", "ילד של אבא" ו"מה תעשי איתי". "מה תעשי איתי" ו"לב חופשי" זכו ללא מעט אהבה מצד הקהל ומתחנות הרדיו, אבל אין ספק שהלהיט הענק של האלבום ואולי של השנה הוא השיר "ילד של אבא". שיר מרגש, יפה שמצליח לגעת לנו בלב בכל פעם מחדש.

האלבום עצמו כולל לא מעט שירים מעולים שלא יצאו לרדיו, אחד מהם הוא "לראות הפוך" שבו משתתפת הזמרת שירי מימון, "הנה אני מגיע" שהוא בסגנון אוריינטלי שמשתלב עם קולו של מוקי באופן מצוין ועוד לא מעט שירים יפים שרגשו אותנו. ברור לכולנו ש"הקאמבק" של מוקי והאלבום החדש תרם רבות למוזיקה המקומית ולנו באופן אישי.

 

יובל דיין – "לאסוף"

ילדת הפלא עם הקול המלאכי, יובל דיין, הוציאה את אלבום הבכורה שלה, "לאסוף", שהפנט את המאזינים וחיזק את מעמדה כזמרת מן המניין. דיין היא כמובן לא רק קול יפה, היא גם כותבת ומלחינה שכתבה והלחינה חמישה שירים מתוך האלבום, שאת השאר כתבו והלחינו אמנים מהשורה הראשונה, כמו לאה שבת, דודו טסה, עידן חביב וגיא ויהל. אין ספק שהאלבום הזה תפס תאוצה גדולה מאוד ופיצץ את תחנות הרדיו, כבש את לב הקהל, העמיד את יובל בראש רשימת הזמרים הישראליים וגרם לה לעבור את השינוי מעוד יוצאת ריאליטי, לאמנית.

השירים שיצאו מתוכו הם "לאסוף", "עד שתחזור", "פעם אחת", "אל תאמר" ו"צבעים" שהוא דואט עם אמיר דדון, אבל בתוך האלבום נמצאים גם שירים שלא יצאו לרדיו וכבשו אותנו לא פחות, כמו "שם" שכתבה לאה שבת, "ביחד" ו"מי אני מולם", שיצא אחר כך כגירסת ההופעה וזכה ללא פחות הצלחה משאר הרצועות. אז ללא ספק האלבום תפס חלק נכבד מאוד מהשמעות ברדיו ובשנה האחרונה שעברה על המוזיקה הישראלית ואנחנו כבר מחכים לאלבום השני.

 

רותם כהן – "אל העולם שלך"

סיכום השנה העברית במוזיקה
שנה טובה: עשרת השירים הטובים ביותר
כתבי מוזיקה
הנה עוד שנה חלפה לה, שנה של הרבה יצירה ועשייה במוזיקה הישראלית, ולכבוד השנה החדשה שכבר בפתח, סיכמנו את עשרת הלהיטים הממכרים, המרגשים והמוצלחים ביותר שיצאו במהלך השנה שעברה, מוכנים?

אחרי כמה נסיונות להתקדם לקדמת הבמה ולהפוך מכותב אלמוני לזמר מוכר ואהוב, רותם כהן עשה זאת עם אלבום בכורה מדהים, "אל העולם שלך". רותם הצליח לכבוש לאט לאט את המדינה בקולו היפייפה, ביצירותיו המופלאות ובאהבה הגדלה שנתן לקהל המעריצים שלו. האלבום יצא בסגנון לטיני, שאת כל שיריו כתב והלחין בעצמו. השירים שיצאו מתוכו לרדיו ונכנסו למצעדי ההשמעות אחד אחרי השני הם: "אל העולם שלך", שיצא כשיר הנושא, "מפריז ועד יפו", "גם אני", "אני יודע" ו"כמעט שהתרגלתי".

ההצלחה של רותם ושל האלבום החלה למלאות במות יום אחרי יום, הוא נכנס לרשימת האמנים הגדולים של ישראל והפך לכוכב רק בעזרת המוזיקה שלו. זמן מה לאחר יציאת האלבום הוא הוציא שיר חדש, "רק תחזור", אותו כתב והלחין לכבוד חיילי מבצע "צוק איתן" ולאור הצלחתו הוא צורף לאלבום שיצא בגירסה חדשה לחנויות. האלבום כולל עוד לא מעט שירים נהדרים כמו "להסביר אותך", "התחיל החום" ו"כולם יגידו". האלבום הזה היה חלק ענק מהעשייה הישראלית של השנה ומגיע לרותם כל הכבוד.

 

אביב גפן – "סדקים"

את ההכי טוב שמרנו לסוף. "סדקים", הוא האלבום החדש ביותר ברשימה הזאת, הוא יצא לפני פחות משבועיים וכבר הספיק להגיע לאלבום זהב. גם באלבום הזה, אביב גפן, מביא לנו משהו שונה, משהו אחר מאלבומיו הקודמים, משהו רגוע יותר. האלבום הזה מוגדר כאלבום הכי אישי שהוא הוציא, בו הוא התמודד אפילו עם הבעיות הקשות שעבר עם אביו, יהונתן גפן. השיר הראשון שהוציא מתוכו היה "עולם חדש", שתוך זמן קצר מאוד הוא נכנס לראשי המצעדים והגיע לכל אדם ואדם, השיר השני שיצא היה "כאב על כאב", שמדבר על הבעיות שעבר עם אביו, כמו שהזכרנו קודם, והוא יצא אחרי טיפול פסיכולוגי שעבר.

השיר השלישי והמוצלח ביותר מהאלבום עד כה הוא הדואט "מסתובב", שהקליט עם מתי כספי. בתוך האלבום יש עוד המון שירים שיכולים להגיע לכל אחד ואחד מאיתנו, כמו "סדקים" שהוא שיר הנושא של האלבום, "הייתי שר לך", "עצום עיניים" ובעצם כל שיר מהאלבום. אמנם האלבום הזה רק יצא, אבל אנחנו היינו חייבים להכניס אותו לכאן, בכל זאת בזמן הקצר שהוא באויר הוא הספיק לכבוש אותנו בשביל כל השנה.

 
 
תגובות