סיכום שנה בחדשות: איזה סיפור עשה לכם את השנה?. צילום: צוות תנועת הנוער הלאומי

סיכום שנה בחדשות: איזה סיפור עשה לכם את השנה?

כמו בכל שנה הכוח עובר לידיים שלכם ואנחנו נותנים לכם לבחור את "נבחרי פרוגי", רגע לפני שאתם מצביעים - הנה תזכורת לחמשת הסיפורים שהפכו את שנת 2015 למעניינת יותר

המחאות של תנועות הנוער

"הנוער הלאומי" בחולון נאבקים במשך שנים מול העירייה שמסרבת לבנות להם סניף חדש למרות שהסניף שלהם קטן, צפוף ומלוכלך. "כשאנחנו באים לפעמים לפתוח את הסניף אנחנו מוצאים שברי בקבוקים, עכברושים, ריח של שתן והומלסים שיכורים ישנים" מספרת מדריכה בסניף זה. החניכים והמדריכים מוחים כבר שנים על המצב הזה, אך לעיריית חולון יש כרגע פיתרון, שלטענת הנוער הלאומי, אינו ריאלי.

© צוות ההדרכה וההנהלה של תנועת הנוער הלאומי

 גם בתנועת "הצופים" החליטו למחות עקב המחירים המופקעים שנדרשים ההורים לשלם עבור תנועת הנוער הזאת. קצת אחרי תחילת שנת הלימודים נשלח מכתב של שתי אימהות שילדיהם נמצאים בתנועת הנוער "הצופים" בשבט דן בתל אביב לשר החינוך נפתלי בנט בו הן מתלוננות על המחירים המופקעים של תנועת הנוער בהשוואה לתנועות נוער אחרות. מדריך בתנועה, סיפר לפרוגי: "התשלום הוא משא כבד על גביהם של הורים ושל שכב"גיסטים במיוחד שהתשלום מגיע לעלויות כאלה משוגעות".

מפעל שנות השירות, יצא גם הוא במחאה על עתידו שהיה בסכנה עקב בעיות תקציב. במהלך השנה התקיים מאבק שערך שבועיים בשם "מאבק השינשינים" בו ביקשו לקבל את מה שהובטח כבר לפני כמה שנים, את העלאה בתקציב. לאחר פנייה לשר החינוך ראש הממשלה ופתיחת דף פייסבוק הושג הסכם שבו התקציב שהוענק לכל מתנדב יעלה מ-18 שקלים ל-46.

© פייסבוק

עוד מחדשות הצעירים והנוער של פרוגי:

מעיפים אותה מבית הספר בגלל צבע השיער שלה

שירה טוויג הגיעה לבית ספר בראשון לציון על מנת לגייס תלמידים לתנועה "תרבות", בה היא מדריכה, וזכתה לייחס משפיל במיוחד מצוות בית הספר בגלל צבע השיער שלה. כששירה הגיעה לשער בית הספר השומר אינו הכניס אותה בטענה שהיא פרובוקטיבית מידי, לאחר שאספה את שיערה אושרה להיכנס לשטח בית הספר ושם זכתה ליחס משפיל מאחת המורות.

לא רק בגלל צבע שיער העיפו תלמידים משטח בית ספר, תלמידות תיכון רבות הועפו בגלל מכנסיים קצרים או לבוש שנחשב חושפני מצד הנהלת בית הספר.

© צילום מסך מפייסבוק

 שינו את תמונת ספר המחזור בגלל חולצה

במסגרת הצילומים לספר מחזור החליטו יובל נבון וחבריה לעשות תמונות בסגנון הסרט "גריז" שבו הבנים לובשים גופיות לבנות ומעיל עור שחור והבנות לובשות גופיות אדומות וגופיות ג'ינס. במהלך הצילומים המורים עברו מולם אך לא אמרו כלום על הבגדים אך במסיבת כיתה שבא חולקו ספרי המחזור גילתה יובל שהוסיפו לה שרוולים לגופייה בפוטושופ. "לא אמרו לנו שהתמונה לא בסדר או שמשנים אותנו בתמונה, אף אחד לא עידכן אותנו בשום דבר" סיפרה לנו יובל. 

© צילום מסך מפייסבוק

מחסור הטסטים

כל תלמידי הנהיגה מכירים את הבעיה הזאת מקרוב, זמן ההמתנה בין טסט לטסט הוא ארוך ומתיד. ע"פ התקן של משרד התחבורה צריכים להיות 149 בוחנים, בפועל ישנם רק 120 שמתפקדים, דבר זה גורם למחסור חמור בטסטים שגורמים לרווחים עצומים בין טסט לטסט. בנוסף, ריבוי התלמידים שלומדים נהיגה משפיע גם הוא על מחסור זה. מועצת הנוער לא עמדה באדישות אל מול המצב הזה והחליטה להציב בפני הכנסת דד ליין לטיפול בבעיה. "אם העניין לא ייפתר עד הראשון בינואר אנחנו נשקול את הצעדים הבאים ואני מתחייב שהצעדים האלו לא יעברו בשתיקה. נמאס לנו מהסיפור הזה שבני נוער לא יכולים ללכת לטסט" אמר יו"ר מועצת התלמידים. 

ממש לאחרונה החליטו להגדיל את מספר המבחנים המעשיים, הטסטים, שיהיו ביום מ14 ל16. אומנם זה נשמע שינוי קטן, אך מדובר בתוספת של עוד כ70 אלף מבחני נהיגה בשנה שיכולים פתור, ולו במעט, את הבעיה הזאת.

© שנהב דעבול

"יש לי שתי אימהות ואני לא מתנצל"

יובל פרייברג בן ה-18 החליט לפתוח במחאה כנגד עמדותיהם של חברי הבית היהודי בנושא הקהילה הגאה. יובל כבן לזוג אימהות שמע את עמדתם של חברתי הבית היהודי על זוגות חד מיניים והחליט לא לשתוק ולפתוח במחאה אליה צירף כמה מחבריו לשכבה אשר החליטו לתמוך בו. לקראת פאנל בחירות שהתקיים בתיכון "בליך", בו הוא לומד, הכין יובל חולצה ועליה כתוב "יש לי שתי אימהות ואני לא מתנצל".

במהלך הפאנל נעמד יובל מאחורי בנט כשהוא לבוש בחולצה זאת. לאחר המעשה שלו, שהפך ויראלי תוך שעות ספורות, קיבל יובל תגובות רבות. "עשינו את זה כי כואב לנו לשמוע את דבריהם של חבריו של בנט, דברים ומשפטים שלא צריכים להיות במדינה מתוקנת" סיפר יובל לפרוגי. גם עכשיו אחרי הסערה הגדולה הכתבות השיתופים הליייקים אנשים לא באמת מבינים למה קיימנו את המחאה הזאת, וזה מה שחבל לי שלא הצלחנו להעביר את המסר. המסר הוא שהומואים ולסביות הם בני אדם הומואים ולסביות הם לא מחלה או מוזרים או אנשים שזקוקים לטיפול הם שווים אלי ואל מר בנט ואל חבריו". 

© צילום מסך מהאינסטגרם

 אז, מה הסיפור שעשה לכם את 2015? הצביעו כאן!

 

תגובות